teruggave belasting KDV-problemen: wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Renate28, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wij zijn vanaf november al bezig om via de belasting onze tegemoetkoming in de kosten voor het kinderdagverblijf te regelen.

Tot op heden nog steeds geen geld gezien.....omdat het aanvragen van een digitale handtekening zo lang moet duren. ALLES gaat mis en respons? Ho maar!

We zijn nu zo'n beetje door ons spaargeld heen en kunnen het niet meer voor blijven schieten.

Zijn wij de enige? Of zijn er nog meer onder jullie die daar problemen mee hebben?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb er zelf nog geen ervating mee, maar ik weet wel dat mijn nicht vorig jaar precies hetzelfde had!
    Knettergek word je van die belastingdienst... Ze zullen het ook eens een keer voor elkaar hebben daar! :evil: :evil: :rolleyes:

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Misschien in dit geval beter om dan maar een papieren aangifte te doen, met meteen een brief erbij voor het deel wat al door jullie is voorgeschoten. Op een belastingkantoor kunnen ze je hier prima bij helpen.

Groet van kiki

PS zorg wel dat je straks voor eind maart je digid wel hebt, ivm belastingaangifte 2006.

4. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Hier is het juist andersom. Ik had gelijk na estelle's geboorte kinderopvangtoeslag aangevraagd maar ik heb daarna toch besloten om er geen gebruik van te gaan maken. (Ze gaat nu naar een gastouder en die betalen we zwart). Ik heb al in november de kinderopvangtoeslag stop laten zetten maar ik krijg het nog steeds. Heb al een paar keer gebeld en dan zeggen ze: we sturen u binnenkort een acceptgiro en dan kunt u het allemaal terug storten. Dit is natuurlijk beter dan niks krijgen terwijl je het wél nodig hebt maar ik vind het toch behoorlijk irritant

5. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Je hebt dus, als ik het goed begrijp, problemen met het aanvragen van een digitale handtekening.
    Dat gaat toch via digiD? Heb hem vorige maand aangevraagd en binnen enkele dagen had ik mijn activeringscode in de bus.
    Hoe heb jij het dan gedaan?

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja klopt, gaat via DigiD. We zijn in november begonnen met het aanvragen van een digitale handtekening. Toen kon het niet met DigiD ondertekend worden, dus moesten we opnieuw een digitale handtekening aanvragen. Formulieren weer aangevraagd. Tot 2X toe kregen we toen per post antwoord dat door een interne storing de formulieren niet voorradig waren. Weer geprobeerd, formulieren ingevuld. Na een maand antwoord: afgewezen. Kon niet worden geaccepteerd om een of andere vage reden. Weer opnieuw aangevraagd en ingezonden. Tot op heden hebben we nog steeds geen digitale handtekening of respons. Dit alles duurt nu al vanaf november.

7. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Waarom vraag je nu dan geen nieuwe digiD aan?
    Je kunt volgens mij ook niet meer met een de oude digitale handtekening ondertekenen.
    Succes.

8. Niet meer actief

Wanneer na het indienen van de aanvraag krijg je bericht hoeveel je krijgt. Yara gaat vanaf april naar het KDV maar heb ook nog niks gehoord.

9. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik heb het 18 februari aangevraagd, en gisteren stond de toeslag voor jan-feb-maart (995 Euro) op onze rekening.
    Het kan dus ook goed gaan.

Misschien even bellen met de belasting telefoon ?

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    jawel dat kan nog wel, ik heb het 3 dagen geleden ingevuld en met onze oude digitale handtekening.

Renate ik hoop dat je gauw je tegemoetkoming krijgt want anders hakt het er idd aardig in elke maand!

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb vandaag (weer) gebeld...opnieuw zeggen ze dat we binnen 3 weken bericht zullen krijgen. Jjajajajajaja, nou afwachten dus maar weer.....zucht....

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou wij hebben het na 1 maand opgezegd, en we blijven maar elke maand geld terug krijgen, terwijl Steven nooit op de cresh heeft gezeten,en straks kan je alles weer terug betalen...

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hier ook geen problemen heb het begin feb aangevraagd en kreeg 20 feb het geld al gestort ook via de digiD.

14. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zo snel? Heb ½ december een wijzing doorgestuurd en wacht nog steeds. :evil:
    Heb gisteren met ze gebelt en als het goed is krijg ik binnen nu en 2 weken bericht krijgen en wordt het geld van december/januari/februari gestort.
    Zou fijn zijn.

15. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Raar he? Dat het bij de een zo snel gaat en dat het bij een ander allemaal zo lang moet duren. Ik snap daar niets van.

16. Niet meer actief

Joehoe vandaag brief binnengehad van de Belasting!

17. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik krijg het nu al een jaar of 2 maar het is wel een ingewikkeld gedoe. Heb het nu nagerekend en wij hebben waarschijnlijk afgelopen jaar te veel gekregen. Moeten we een fiks bedrag terugbetalen! En ik had het volgens mij wel goed doorgegeven. Heb het direct gewijzigd voor dit jaar.

Deel Deze Pagina