Mag een verkouden kind naar zwemles of niet? Ik ga nog even bellen met de zwemschool hoor want het staat niet in hun informatie, maar ik vroeg me af of er een landelijke richtlijn voor is. Ik dacht dat het niet mag, maar nu ze wel verkouden naar school mogen begin ik te twijfelen.
Bij ons mag het niet, maar ik weet niet of dat een landelijke beslissing is of een keuze van het zwembad. Ik vat het op alsof school als zo belangrijk wordt gezien dat het mag ondanks een verkoudheid, maar andere activiteiten niet, maar ik weet niet of dat mijn eigen interpretatie is.
Wel heel irritant overigens want die kinderen zijn vaak verkouden en we betalen de lessen gewoon door, geen coulance vanuit de zwemschool daarvoor...
Mijn zoontje is steeds verkouden en mag gewoon blijven zwemmen, zolang hij ook naar school mag. Ze gebruiken de beslisboom of je wel of niet mag komen, die gebruiken ze ook voor school en opvang. Kinderen zijn zo vaak verkouden in deze tijd, anders kunnen ze weinig zwemmen deze winter toch
het is heel dubbel wat dat betreft.. ze kunnen niet coulant zijn - dan gaan ze helemaal failliet... Hier is dat ook zo. En inderdaad, niet komen zwemmen bij verkoudheid.