Zorgopleiding bevoegd en bekwaam.

Discussie in 'De lounge' gestart door meis23, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik doe sowieso de dingen niet die ik niet mag hoor. Ik pas wel op. Ik wacht inderdaad wel af. Weet al meer door jullie reacties

2. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Als het je puur om de verpleegtechnische handelingen gaat, kan je daar ook aparte deelcertificaten voor halen. Zijn verschillende instellingen die dat aanbieden.

Bij ons zijn de regels (die worden met externe audit gecontroleerd) dat iemand aantoonbaar bekwaam moet zijn voor een handeling die hij uitvoert. Dit houdt elke 2 jaar geschoold/getoetst (waar dus een bewijs voor moet zijn) en degene die getoetst heeft moet daar zelf ook aantoonbaar in geschoold zijn elke 2 jaar.
    Maar het is ook iets om zelf om de gaten te houden, als je een half jaar iets niet gedaan hebt en je voelt je niet meer vertrouwd in de handeling, ben je niet bekwaam dus niet bevoegd. Het is dus eigen verantwoordelijkheid.

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Mijn advies is toch proberen die IGopleiding af te maken.
    Helpenden zijn op het moment niet meer zo in trek en de vraag naar niveau 3, 4 en 5 is hoog.
    Bij Vilans kan je e-learningmodules doorlopen om jezelf op te frisser.
    Heeft jou eigen organisatie geen beleid over hoe zij hun medewerkers bevoegd en bekwaam houdt?

Deel Deze Pagina