Zorgpremie word fors duurder!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by ProudMum, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik betaal 143 euro per maand en zelfs een oogzalfje van 9 euro moet ik zelf betalen, kreeg net een rekening binnen van 9,20 voor me oogzalfje... hoe naar is dat

2. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ga net al in een ander topic aan; pasgeleden was er een reportage op televisie over de zorg in de VS. De regering had verschillende zorgverleners (dokters, artsen, tandartsen etc) opgeroepen om gratis zorg te verlenen. Met een arsenaal aan tenten gevuld met apparatuur gingen ze op pad om mensen gratis zorg te verlenen.

Ik schrok heel erg van wat ik daar zag, het leken wel derdewereld praktijken. Zwangere vrouwen die geen geld hebben om de zorg te betalen en dat in het rijkste (zegt men) land ter wereld, als de Nederlandse regering zo doorgaat krijgen wij in NL dadelijk ook dit soort praktijken.

Voor een gemiddeld gezin is dit dadelijk toch niet meer te betalen, gek nou dat ouders beiden blijven werken... ik trek het dadelijk ook niet meer op twee salarissen...

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Amerika is inderdaad net een derde wereld land. Voor het kleine groepje rijken die nog over zijn niet, die zwemmen in het geld maar het grootste gedeelte van het land is echt arm. Moet wel 3 banen hebben en de schulden zijn enorm.

Hier krijg je straks het verschil tussen rijk en arm die wel uitgebreid naar de tandarts kunnen en mensen die dat niet meer kunnen betalen. Heel erg eigenlijk. :x

4. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Gelukkig wonen wij niet meer in NL,daar leef je niet,je OVERLEEFT alleen maar,heel triest.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

sorry komt vast door ons;)

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als er in o.a. de nou eens wat minder geld naar de top gaat en wat meer naar de 'gewone' mens, wordt alles er wellicht wat beter op.

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @devilschase, ik denk dat je dat oogzalfje moet betalen omdat je nog niet door je eigen risico van 155 euro heen bent...de eerste 155 euro zijn voor eigen rekening (medicijnen) (hoe belachelijk ook..)

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @josien die arts bespaard zelf 16.000 euro per maand ja dat steekt hij in zijn eigen zak...die medicijnen die geeft hij opnieuw uit maar worden wel WEER gedeclareerd dus je krijgt eigenlijk 2derhands medicijnen die al door iemand anders betaald zijn die jij dus weer moet betalen...ik snap wel dat het zonde is van het geld als medicijnen waar niet mee aan de hand zijn vernietigd worden maar het is gewoon een regel...je weet niet wat er mee is gebeurt. als medicijnen de apotheek uit zijn geweest dan is de garantie weg. de medicijnen kunnen we op een hele warme plek hebben gelegen (boven 25 graden) als medicijnen weer terug komen dan moeten ze vernietigd worden...want de apotheek kan er niet meer garant voor staan...en de medicijnen zijn al gedeclareerd dus je kan mensen niet hun geld teruggeven ofzo, en om het dubbel te declareren als je het weer aflevert is ook niet ziektekostenbesparend maar winstgevend voor de apotheek en dus fraude,...

9. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Wij zijn toevallig tweeverdieners, al ga ik straks echt maar parttime werken.
    Bedoeling is dat we van mijn loon de extra dingen betalen, onze dieren en af en toe eens een dagje uit heb ik het dan over.
    Echt op vakantie gaan doen we al nooit, ook geen andere dure uitspattingen..
    Als het zo doorgaat dan moet ik meer gaan werken en houden we nog niets over voor extra dingen.

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wat bedoel je? :(

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    In Australie betaal je je ook scheel aan verzekeringen,

Chillin, verkijk je daar niet op. Daar betaal je juist veel aan zulke dingen.

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

waar ik van baal zijn de medicijnen die zowieso niet in je pakket zitten dus ook niet van het eigenrisico afgaan, heb al een aardig stapeltje liggen nu met mijn zwangerschap, maar goed t blijft slikken en stikken wat dat betreft als je het nodig hebt moet je wel....

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

begin dit jaar is ons kindje elf weken te vroeg geboren (zie onderschrift) en dat heeft meer dan 50.000 euro gekost alleen al qua opname in het ziekenhuis
    Alleen de weeenremmers al die ik de eerste 48 uur na bloedverlies kreeg kostten 4000 euro, en ik kreeg een aantal ambulanceritten a 1000 euro per stuk en mijn zoontje is ook een paar keer overgeplaatst per ambulance en die waren 5000 euro per rit.
    en zelf ben ik natuurlijk ook opgenomen geweest voordat de kleine is geboren.
    Hierna moest hij nog geopereerd worden aan een liesbreuk en daarbij nog 3 dagen opgenomen worden.
    Ik had niet geweten hoe ik dat allemaal had moeten betalen zonder zorgverzekering. Mij hoor je niet meer klagen.

14. pechvogel

pechvogel Actief lid

Mar 15, 2007
    335
    0
    0
    Ook mijn zoontje heeft twee open hart operatiers gehad en heeft een half jaar op de IC gelegen. Dit heeft tonnen gekost. Helaas heeft hij het niet gered, maar er kan steeds meer en daar zijn we allemaal blij mee. Zo kunnen vrouwen zwanger worden die dat vroeger niet konden. Dat onderzoek moet toch betaald worden. En omdat er steeds meer behandeld wordt (dus naast de vergrijzing wat toch ook onze ouders zijn!) gaan de rekeningen omhoog. Je weet nooit of je het nodig gaat hebben en dan is het nog maar een schijntje van wat je betaald hebt. Zorgverzekeringen zijn non-profit organisaties. Het kan gewoon niet goedkoper. En mensen met lage salarissen krijgen een tegemoedkoming. Daar wordt al naar gekeken. OVerigens las ik hier iemand over 150 euro boodschappen in de week. Nou, dan kun je echt wel bezuinigen, want dat is echt superveel. Ik kom met een kleine in de luiers nog niet aan de 100 euro per week en dan ga ik nog naar de AH. Als ik naar een goedkopere supermarkt zou gaan zou het veel minder zijn!

Ook gezondheidszorg kost geld en dat moeten we met zijn allen betalen. Daardoor is het nog betaalbaar! Anders kom je dus in Amerikaanse praktijken terecht waar niet iedereen verzekerd is. Ik vind het nieuwe systeem juist goed. Het oude systeem met ziekenfonds was niet meer te betalen, dus dan moet er van bovenaf ingegrepen worden Dat is niet altijd leuk, maar zorgt er wel voor dat de zorg beschikbaar blijft voor iedereen!

15. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Het is hier oh zo slecht, maar waar is het beter? In welk land is het hele sociale vangnet beter?

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ah op die manier, begrijpelijk ;)

17. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Het zorgstelsel is zo corrupt als het maar zijn kan. Wij betalen een buitensporig hoge premie en hebben dan ook nog een verplicht eigen risico per jaar. Dit is natuurlijk niet veel als je daadwerkelijk gebruik moet maken van de zorg en als het echt nodig zou zijn (die maandbedragen), dan zou je mij niet horen.

Maar als je ziet wat er van dat geld daadwerkelijk naar de zorg gaat en naar de "graaiers" is dat niet normaal meer. Topsalarissen, winstmarges (over onze rug), onzorgvuldig omspringen met zorgapparatuur en medicijnen, afspraken van zorgverzekeraars met zorgverleners (denk aan de apotheken, die goedkope medicijnen mòeten verkopen, want dan houden de grote mannen weer meer centen in de zak) en ga zo maar door. En ondertussen ben je verplìcht om je te verzekeren, doe je dit niet ben je nog strafbaar ook. Jemig, dit ìs binnenkort toch niet meer te betalen?

Zal nu werkelijk nìemand in dit burger leegzuigende land nu inzien dat mensen naar de filistijnen gaan door deze enorme kostenposten. En ondertussen wordt er door de overheid met geld gesmeten. Wij betalen 8% aan ontwikkelingshulp, geen enkel ander land doet dat, daar ligt het percentage lager. Waarom? Omdat wij ons moeten laten zien als de moraalridder? Wat dacht je van wachtgeld voor onze uitgerangeerde regeringsmedewerkers? Gemeente declaraties? Geldopslokkend koningshuis?

Het zou allemaal wel wat minder kunnen daar bij de dames en heren die allemaal boven ons staan. Maar neeeeeeej, stel je voor zeg. Laat Jan met de pet maar betalen, dan kunnen zij allemaal lekker doorgaan met geld te smijten, het te verslinden en in projecten te pompen die bij voorbaat al kansloos zijn te slagen!

Bah, ik weet dat we eigenlijk allemaal rijk zijn hoor, met een dak boven ons hoofd en eten in de kast. Maar ik kan me zo enorm druk maken over die oneerlijkheid in dit land en over de enorme geldverspilling van onze overheidsinstellingen, waardoor wij steeds minder van ons loon overhouden, om die stommiteiten van hun weer op te vangen:x

Verder ben ik relaxed hoor:D

18. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Uhhhh, volgens mij heb je het dan niet helemaal goed begrepen. Hij heeft deze medicijnen NIET opnieuw gedeclareerd bij de zorgverzekeringen van deze patiënten hoor. Er is dus wel degelijk bespaard.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat die garantie op de houdbaarheid van de medicatie weg is. Ik snap ook heel goed dat daar het probleem zit. Overigens begreep de arts dit ook en heeft derhalve ook aangegeven dit niet meer te doen. Hij heeft hiermee slechts aandacht willen vragen voor de verspilling die er in veel gevallen wel geldt.

Groetjes,
    Josien

19. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Kan hier toch zoooo boos om worden!

En dan lees je berichten van die voetballer word voor 66 miljoen verkocht aan een club en een ander voor 94 miljoen!!
    Wat zeuren we toch over financiele crisis?
    Geld is er toch blijkbaar genoeg.... alleen niet bij de mensen die het nodig hebben

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ josien: voor kinderen betaal je geen eigen risico (dus je 600 euro klopt niet...)

@ aanvullende premies: tsja, dat een aantal zoveel willen betalen, is hun keuze. Maar aan aanvullende premies heb je gemiddeld genomen echt helemaal niets. In de basisverzekering zitten de grote kostenposten, in de aanvullende verzekering de goedkope zaken. Zorgverzekeraars verdienen vooral heel erg veel geld aan deze aanvullende verzekering die de burger meer kost dan oplevert.

Verder... waar is het inderdaad wel goed? We zijn absoluut geen uitzondering en het kan nog vele malen erger. Het is zuur dat de kosten zo ontzettend veel zijn gestegen en het is altijd zuur als iets duurder wordt. Er wordt altijd geklaagd, ook als een kostenstijging terecht is. Ik beweer hiermee niet dat dat in dit geval wel terecht is, maar naar mijn mening kan er ook beter worden nagedacht.

Verder vind ik de bonussen van de top etc zo'n ontzettende dooddoener. Jullie zijn gewoon jaloers. Ik heb eens uitgerekend dat een tweeverdienendgezin met een inkomen van 2000 euro in de maand en een huurwoning, zo'n 1000 euro aan toeslagen ed krijgt per maand. En wie betaalt dat?

Share This Page