Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, ik betaal bijna 140 euro elke maand! Ik haal eens in de 3 maanden anti-conceptie op á 20,95, krijg ik 2 weken later ook nog eens een rekening van 24.95 die ik ook moet betalen.. Ik snap best dat mensen het niet meer kunnen opbrengen, 240,00 extra per jaar wat je weer op moet hoesten.. Het zal best allemaal nodig zijn.. maar i.d. al die top mannen etc. die krijgen hun centjes wel.. En wij moeten krom liggen om de zorgpremie te betalen waar je nauwelijks gebruik van maakt. Ja, daar wordt ik pissig van! ( nou mis ik de smiley van het duiveltje )
Wij betalen 160 euro per maand (80 per persoon) en zijn echt niet bijna 1000 euro per jaar extra kwijt aan dingen die we anders vergoed zouden krijgen hoor. En inmiddels doen we dit al 5 jaar zo dus stel dat we een keer een jaar fysiotherapie nodig hebben, dan is dat nog steeds geen 5000 euro voor een jaar.
Wat nou jaloers, praat voor jezelf wil je? Ik ben niet jaloers op die topsalarissen, zou het zelf namelijk niet willen hebben, juist omdat dit over de ruggen van andere mensen gaat!!! Als de zorg zo onbetaalbaar wordt, begin dan eens met dit aan te pakken, scheelt miljoenen, dat heeft helemaal niets met jaloezie van mijn kant te maken.. En ik denk dat je wel erg ruim rekent met je toeslagen hoor. Vertel mij maar eens hoe je dat hebt berekent dan, ben erg benieuwd hoe iemand aan zoveel extra inkomsten per maand komt namelijk?
Ze betaalt alleen het basispakket. Wss zou jij dit bedrag ook betalen als je de extra aanvullende verzekering zou laten vallen....
Weet niet waar jij dat berekend hebt hoor.. Maar wij zijn hebben 1 inkomen en krijgen echt niet zoveel toeslagen... Nog niet eens de helft! En om je uit de droom te helpen, hoe meer je verdiend hoe minder je krijgt!
Tja, door vergrijzing en misbruik is de zorg bijna onbetaalbaar geworden. We stevenen af op Amerikaanse toestanden, als je geld hebt kan je zorg kopen, heb je geen geld, dan heb je pech en ben je afhankelijk van *sociale klinieken* . Mensen die denken dat als de dokter paracetamol op het recept zet, dat deze dan vergoed wordt. Zo werkt het niet meer in Nederland! Eerst maar eens de misbruikers aanpakken, en dat geldt zowel voor management als patient. Tot die tijd zal er ieder jaar wel een verhoging plaats vinden.
ik betaal 240 euro aan premie elke maand maar goed ik ben chronisch ziek dus kan me niet veroorloven om alleen de basis te verzekeren , was wel blij met de zwangerschappen alles zat erin (zelfs de nekplooimeting) en de pil, voor mijn tanden ook veel meer als normaal (mijn tanden lijden ook onder mijn medicatiegebruik namelijk) ik vind het niet normaal die bedragen als ik alle verzekeringen bij elkaar tel (reis, inboedel, uitvaart, ziekenfonds) kom ik op 380 euro per maand!! het is een megasom en dat allemaal voor verzekeringen die nog lastig doen ook hahaa
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, en ik vind 240 Euro een hoog bedrag daar gaat het niet om, maar ik vind mensen die chronisch gebruik maken van de gezondheidszorg, al dan niet buiten hun schuld, mogen wat mij betreft daar ,na rato, ook meer voor betalen. Ivm personen die nooit gezondheidszorg nodig hebben. En laten we eerlijk zijn, de basiszorg in de basisverzekering is meestal afdoende, en is in Nederland goed geregeld.
de basiszorg is helemaal niet goed geregeld hoor als je chronisch ziek bent, daarom heb ik mijzelf extra verzekerd ik ben daar wel realistisch in dat ik gewoon meer moet betalen.. maar als ik alleen een basisverzekering zou nemen ben ik veel extra kosten kwijt en krijg ik bepaalde dingen niet vergoed..
Komt soms ook voor dat medicijnen gewoon niet binnen de verzekering vallen en dat je dat nog bovenop je eigen risico moet betalen. Hadden wij laatst ook... Helaas is dat ook nog eens mogelijk. Gr. Marieke
Basis verzekering, het woord zegt het al, is wat het is. Dat jij daar door chronische ziekte, niet genoeg aan hebt, ligt aan jouw specifieke geval, niet aan de basis verzekering. Huisarts bezoek e.d. worden gewoon vergoed, dat is in veel landen helemaal niet zo.
Ik hoorde het van de week op het nieuws.. Er zijn al zoveel mensen die het ziekenfonds niet kunnen betalen, en het worden er alleen maar meer.. ik vind het TE ERG voor woorden dat het zo moet hier in Nederland!
Jij misschien niet, maar ik ben elk jaar door mijn eigen risico heen en dan nog veel meer wat ik zelf moet betalen. Ik betaal 111 euro per maand alleen voor mij (en sterre zit daar nu gratis bij). Maar ik heb vorig jaar 800 euro aan medicijnen zelf bij moeten leggen, was ik dus niet blij mee, en ik vroeg me inderdaad af waarom ik die zorgverzekering betaal. Had het geld beter opzij kunnen zetten, dan was ik goedkoper uit geweest.
hebben de meesten van jullie alleen een basisverzekering dan? Ik zit namelijk met de tandarts.............die moet toch in het aanvullende gedeelte, zit niet in de basis.......
Hier niet alleen basis ik was overgestapt omdat ik zwanger was en graag wilde dat mijn bevalling in het zh (zonder medische indicatie) en mijn kraamzorg volledig vergoed zouden worden, dus uitgebreidpakket genomen bij zorg&zekerheid. Maar idd je vraagt je soms echt af waarom je al dat geld betaald, want als je het idd op zij zet heb je er meer aan.
Wij zijn collectief verzekerd en betalen 197 euro voor 2 personen Maar het is idd allemaal erg duur hoor. De zorgverzekering is bijna net zo hoog als mijn energierek. Vroeger was het nog te behappen allemaal maar nu....en als ik lees dat het bestuur en al die topmannen een flinke bonus krijgen, dat vind ik je reinste onzin. Ik heb het gevoel dat we aan alle kanten worden gepakt.
Lekker weer...nou vind ik €10,- per maand wel "meevallen" maar als je het optelt voor twee personen toch €240,- per jaar... Zelf ben ik tijdens mn zwangerschap mijn baan kwijtgeraakt (heel "eerlijk" allemaal) en zit nog steeds in de WW...hier dus ook absoluut geen vetpot! Als ik bij de tandarts ben geweest krijg ik een week daarna ook altijd een rekening...en dat terwijl ik nog extra verzekerd ben daarvoor...kan dat beter gewoon afzeggen...als ik toch alles zelf moet betalen... Maaaaaar...aan de andere kant heb ik tijdens mijn zwangerschap ook in het ziekenhuis gelegen met een virus...en ik denk dat ik veel meer kwijt zou zijn geweest als ik dat zelf zou moeten betelen! Maar goed...nog even en het is hier idd klein Amerika!
ja hoor verhoog het maar weer! absurd! ik betaal al 114 per maand, ben top verzekerd! maar toen ik de tandarts rekening van een gewone controle wou declareren moest ik nog 15 euro zelf betalen! iedere maand betaal je zo'n bedrag en nog word het die ene keer niet volledig gedeclareerd. :x