ik ben het er niet mee eens dat chronisch zieken meer moeten betalen. ook de ww wordt gezamenlijk betaald uit de belasting pot, en voor de zieken wordt het geld gehaald uit de pot van de zorgverzekeraar zodat iedereen goede zorg kan krijgen. Niemand kiest ervoor om ziek te zijn, en iedereen kan de pech overkomen om ziek te worden/ een ziek kindje te krijgen. laten we dan eerder zeuren over de kosten van een ambulancerit van 5000 euro. zie mijn vorige reactie. Wanneer ik niet verzekerd zou zijn geweest dan zat ik nu tot aan het eind van mijn leven diep in de schulden,en dan leefden wij nu op straat. En wist ik dat 1 dag voordat ik bloed ging verliezen? Nee. koos ik daarvoor? nee. En dat is precies hetzelfde voor alle andere moeders waarvan hun kindje in het ziekenhuis ligt of heeft gelegen. de medische zorg kost bakken met geld. En echt waar, het is afschuwelijk als je kindje niet gezond is en niet thuis is. en dan heb ik het nog niet eens over als je zelf ineens ziek zou worden, of onder een auto zou lopen, een niertransplantatie te moeten ondergaan, of een klaplong te hebben. Wij kennen allemaal wel iemand die in het ziekenhuis ligt. Volgens mij weten we gewoon niet hoeveel het allemaal kost om in het ziekenhuis te liggen, het lijkt wel alsof dat niets kost omdat de verzekering deze kosten allemaal op zich neemt. groetjes
het is wel belachelijk dat het duurder word,,, dat zo ie so, maar je zit hoe dan ook aan je eigen risico en dat geld niet alleen voor medicijnen... ik krijg paar weken geleden een rekening thuis voor het maken van fotos van mn vingers in het ziekenhuis.. zelfs dat word niet vergoed.. nu ben ik zelf wel aanvullend verzekerd incl. tandarts en betaal 'maar' 108 euro per maand... ik zit 1x per maand hoe dan ook bij de huisarts waarvoor ik opnieuw medicijnen krijg en die kosten per jaar iets meer dan mn eigen risico, daarnaast elk half jaar foto's maken van beide voeten, en dat is behoorlijk duur... dus met alleen het basispakket kan ik niet uit,dan benik zoveel meer kwijt aan extra kosten.. als het met tien euro per maand verhoogd word kan dat hier nog prima maar veel duurder moet het niet worden.. Tip: mijn ouders hebben de maandelijkse kosten naar beneden gehaald door eigen risico te verhogen... (afgelopen 5jaar hebben ze geen medicijnen gehad, behalve de pil voor mn moeder) en dat kan prima uit...gaat helaas niet op voor mensen die vaak medicijnen nodig zijn, dan word het te duur..
Dat het verhoogt word (en dan de opgegeven rede: taco hoest) is idd weer lekker belachelijk. Maar volgens mij hebben jullie niet helemaal door dat de zorgVERZEKERING geen vergoeding is maar een VERZEKERING! Als je je verzekert voor brand dan betaal je elke maand een premie. Zo is dat ook bij de zorgVERZEKERING. Je verzekert je voor het geval dat er iets gebeurt waar door je een kosten plaatje van duizenden euro's hebt. De kleinere dingen zitten er ook bij idd. Maar zoals iemand hier al aan gaf die tijdens haar zwangerschap ziek werd. Je bent maar wat blij met die VERZEKERING als je ineens ziek word en in en uit het ziekenhuis moet met alle middelen die er bij horen (ambulance, extra medicatie, verblijf ziekenhuis etc) erbij. Het is dus een VERZEKERING geen VERGOEDING! Aan de andere kant is er ZEKER een hoop wat verkeerd gaat, waarop bezuinigt kan (of beter, moet) worden en waar men eens flink over na zou moeten denken en het nodigerwijs zou moeten veranderen. Zo moest ik toen ik zwanger was bvb naar het ziekenhuis voor een draai poging. Wendy was al een aantal keer gedraaid maar ook weer terug gedraaid. En door al dat gedraai was ik kwijt waar dr bolletje nou lag (die kon ik voor heen wel voelen). IPV dat ze dus EERST gingen kijken of ze daadwerkelijk nog in stuit lag, gingen ze eerst een ctg scan doen zodat ze zeker wisten of de baby de draai poging (die mogelijk niet eens nodig was) aan kon. Dat kost echt grandioos veel geld. Ik gaf al een aantal keer aan dat t dus goed kon zijn dat ze al goed lag. En dat het misschien beter was eerst even te voelen of een echo te maken om te kijken hoe ons meisje lag. Maar nee eerst werd die dure scan er tegen aan gegooid. DUS hield ik de mensen langer bezig, hield ik de kamer langer bezet EN was ik zelf extra tijd kwijt omdat er een spoedje tussen door kwam (net nadat ik klaar was met die scan) Om een lang verhaal kort te maken. Na de scan en het 2 uur wachten tot er weer tijd was voor me, bleek dat Wendy al lang goed lag en zelfs n stukkie was ingedaald Als men nou gewoon EERST gecheckt had of Wendy nog in stuit lag had men de scan en de kamer en zelfs de tijd en uiteindelijk dus het geld bespaart. En zo zijn er nog tal van dingen die dmv een andere werk wijze (of gewoon simpelweg eens naar de patient luisteren) anders en mogelijk goedkoper kunnen. Maar gelukkig hebben we tamiflu nu "gratisch" voor als we de taco hoest krijgen....
Dat bedoel ik nu dus ook. Als je nu echt zoveel geld per maand moet betalen omdat het gewoonweg niet anders kan, geen probleem. Maar er gaat zoveel zorggeld naar verkeerde doeleinden en dat wordt allemaal weer verhaald op degene die premie moet betalen. En daar kan ik best boos om worden. Stop eerst met verspillen en kijk dan eens of die verhogingen ècht nodig zijn. Maarja, dat is lastiger, dus dan maar via de makkelijkste (en voor ons duurdere) weg....