Goededag! Na ruim 14 maanden bouw ik de borstvoeding af. Ik gaf nog 3 x en ben nu bezig de late van 23.30 te laten vallen. Resteren nog die van voor het slapengaan om 19.30 en die in de ochtend om 6.30. Nu eten mijn uk en ik vrij laat ( 18.15 -18.30 uur) en ze eet met de pot mee. Dat kan niet vroeger ivm de lengte van mijn werkdagen. Een uur later krijgt ze nu dan dus nog een laatste borstvoeding. Ik vraag me regelmatig af, of ze daardoor welicht voor de nacht nog wel eens wil drinken, omdat ik denk dat ze misschien nog vol zit van het avondeten. Als ik nu de voeding voor het slapengaan ook ga laten vallen (is de volgende op de nominatie) wil ik iets gaan geven emt rijstebloem, in de hoop dat ze dan goed doorslaapt. Maar....als ze zo laat eet, heeft het dan wel nut om om 19.30 uur dat te geven. Of is het wellicht beter om iets later op de avond pas die laatste fles ( in mij geval tuitbeker, want de fles weigert ze al vanaf 4,5 maand) te geven of niet? Graag een advies!
Hoi Hellen, Wat goed van je dat je zo lang borstvoeding geeft aan je kleine! Het kan inderdaad zijn dat ze zo kort na het avondeten minder zin heeft om te drinken, maar je zou het eerst gewoon eens kunnen proberen. Misschien heeft ze dan wel zin om te drinken en komt ze de nacht goed door. Anders zou je haar misschien nog iets later een flesje met rijstebloem of een andere pap kunnen geven. Groetjes Linda