Hoi meiden Wie kan me wat advies geven. Ik heb op 25 november via marktplaats bij een verkoper nieuwe schoenen gekocht. Ik heb diezelfde dag het geld 66,75 overgemaakt naar de verkoper. Hij zou ze dezelfde dag verzenden. Hier kwam steeds iets tussen en op 30 november waren ze verzonden. Hij stuurde een track en trace code mee maar die deed het niet. Toen kreeg ik te horen dat hij 2 pakketjes had verstuurd en maar 1 track en trace code had gekregen, dit pakketje ging naar Rotterdam en stuurde hij mee. Maar daar zie ik dus alleen mee dat hun hun pakje in rotterdam hebben ontvangen. Sindsdien geen schoenen gehad, wel dagelijks mail contact en hij mailde z,n adresgegevens om uit te sluiten dat hij een oplichter was. Allemaal prima, maar ik heb nog steeds geen schoenen en voor mij is het een hoop geld. Ook dus geen goede track en trace code. Hij is vanavond naar het postkantoor om die code te achterhalen maar kan dit nog na zo,n tijd? Ik heb gezegd dat ik ze uiterlijk vrijdag wil hebben omdat ik dan wel lang genoeg heb gewacht vind ik zelf. Krijg ik terug dat ik anders maar nieuwe moet bestellen, maar hallo het is toch niet mijn schuld? Hij kan mij ook geen bewijs leveren dat ze verzonden zijn. Wat moet ik nu doen want ik baal hier ontzettend van!
Klinkt heel vaag allemaal, geen t&t, verkeerde t&t... Kan natuurlijk altijd iets misgegaan zijn. Ik zou mijn geld terug eisen als je de schoenen voor volgende week nog niet binnen hebt.
Geen T&T code = niet verzonden. Als ik 2 pakjes verstuur naar verschillende mensen krijg ik verschillende codes. Ik zou dreigen met de politie. Sinds kort kun je makkelijker aangifte doen van internetoplichting. Google er maar eens op. Gewoon geld terug en anders aangifte doen.
Tjonge, je snapt toch wel dat als je 2 pakketjes wegbrengt, je ook 2 track & tracecodes moet ontvangen? Klinkt allemaal wazig. Vraag me af of ze (mocht het verhaal waar zijn) die codes nog kunnen achterhalen. Ontzettend balen! Hopelijk ontvang je toch nog snel je schoenen.
Er is onlangs een oplichter geweest van (merk)schoenen op mp waarvoor gewaarschuwd is. Weet niet of dit in jouw geval ook is, ik hoop het niet voor je en heeft deze vertraging gewoon te maken met de stakingen van TNT. Veel succes en zowieso mp zelf even op de hoogte stellen en anders aangeven bij de politie!!
@kirst: de pakketpost staakt niet mee en bezorgd dus van dinsdag tot en met zaterdag de hele week door Ik zou zeker mijn geld terugeisen, het is immers niet jou schuld! Is het een particulier? Een zakenman/vrouw moet toch weten dat je bij 2 pakketten 2 t&t codes hoort te krijgen
pfff klote zeg meid. En nog een flink bedrag ook. Hier kwam van de week een pakket pas na 2.5 week binnen. Maar die muts reageerde ook niet meer op de mails niks. Hoop voor je dat het geen oplichter is, maar heb er een hard hoofd in
Ik geef hem voor nu nog het voordeel van de twijfel, maar heb aangegeven naar de politie te gaan als ik vrijdag niets binnen heb. Hij gaat morgen contact opnemen met TNT zegt hij. Het is een particulier maar hij staat nog steeds met heel veel schoenen op marktplaats.
ik wil je hierbij ook een tip geven....zoek diegene eens op op hyves....bij sommige kan je een vriendelijke krabbel neerzetten...heb ik ook gedaan en volgende dag had ik mn geld terug...
Heb je zelf ook al contact gehad met TNT... Misschien kunnen ze op basis van jouw postcode iets terugvinden...
Ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet verstuurd is hoor. Als hij geen T&T heeft is er eigenlijk geen sprake van verzending toch?
typ zn naam even in via google met daarachter het trefwoord oplichter of oplichting..misschien komt er iets uit via zo'n site.
ik zou nooit eerst het geld overmaken weet je hoeveel bedriegers er zitten op mp .. gaat het om 10 euro oke.. maar 66 euro
Als je geen geld over maakt weet je zeker dat je niks krijgt. Als ik wat te koop zet dan wil ik ook eerst het geld en dan stuur ik het op. Maar dit is wel een rare situatie met die T&T code die hij niet heeft. Ruikt naar oplichting.
Misschien kun je via de bank de betaling terug draaien? Dus de bank opbellen en de sitautie uitleggen. Anders zoals hierboven beschreven, geld terug eisen, of een goede t&t code. Succes!
DIt kan niet.. Ik heb ooit eens geld verkeerd naar iemand overgemaakt en je kan het dan niet terugdraaien. Dit kan alleen bij een machtiging en dan ook maar binnen 2 wkn na afschrijving.