Hoi hoi, Ik ben voornemens om een carriereswitch te gaan maken, van eigen bedrijf (bouwsector) naar onderwijs (lerares wiskunde). Ik ben al bij een aantal middelbare scholen gaan kijken of me dit wat lijkt (dagje meegelopen) en op de 'omscholings'scholen geweest. Nu wil ik graag open sollicitaties gaan sturen naar middelbare scholen in de omgeving en hierin ook aangeven dat ik per september aan de opleiding ga beginnen (verkort traject omdat ik al universitair geschoold ben daar al een redelijke portie wiskunde heb gehad). Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de beste tijd is om deze open sollicitaties te gaan versturen, wanneer wordt er gekeken of er nog leraren nodig zijn voor volgend schooljaar??? Wil de brieven niet te vroeg sturen en dat ze daardoor op de stapel NOG NIET VAN TOEPASSING belanden, maar zeker ook niet te laat (zodat de scholen al voorzien zijn). Verder wil ik part-time gaan werken, zodat ik dit kan gaan combineren met school, huidige werk (wel minder natuurlijk) en gezin......... hoe kan ik dit het beste aangeven zonder direct allerlei opties uit te sluiten? Iemand tips of suggesties hoe ik dit allemaal het beste kan gaan aanpakken???? ik hoor graag van jullie, twijfelkont
de resultaten van de cito zijn verleden week gekomen, wij verwachten rond 1 april alle aanmeldingen binnen te hebben. Dan wordt er verder gekeken naar de formatie. In welke regio zit je?
Een sollicitatie voor wiskunde en dan ook nog van een vrouw... Ik denk dat je niet echt bang hoeft te zijn om op een vergeten stapel terecht te komen. Ik heb het net even aan mijn man gevraagd, bij hun gaat het vrijwel het hele jaar door. (Door pensioen, ziekte e.d. hebben ze ook lopende het jaar wel vacatures.) Dus wat dat betreft kun je zelf een moment kiezen. Alleen niet later dan eind mei als je gelijk volgend schooljaar gelijk zou willen starten.
Vraag het anders even na bij de scholen waar je hebt mee gekeken, wanneer ze de formatie gaan bepalen.
dankjulliewel voor de reacties alvast! zal m'n brief eens verder gaan opstellen. mbt vrouwen in t wiskunde-onderwijs, dacht ik ook dat dat 'bijzonder' zou zijn, maar heb tijdens m'n meeloopdagen heel wat vrouwelijke wiskunde docenten gezien, dus t 'bijzondere' is er wel vanaf lijkt me! iemand nog tips mbt open sollicitaties sturen voor iets waar je nog geen diploma voor hebt???
Bijzonder is het misschien niet, maar ze hebben sowieso tekorten. En zeker in bepaalde leeftijdscategorieën zijn het vooral de mannen die domineren in de bèta-sector. Bij gelijke geschiktheid, denk ik dat dames wel een bepaalde voorkeur hebben. Ook met het oog op het stimuleren van de meisjes om ook meer voor bèta-vakken te kiezen.
@tupp; dat is ook een van de dingen die me zo leuk lijkt om meiden te laten zien dat beta-vakken ook voor hen leuk en geschikt zijn! enne.......bij gelijke geschiktheid moet nog blijken! moet nog aan de opleiding beginnen en heb dus 0.0 ervaring in t onderwijs(maar wel gemotiveerd, hopelijk geeft dat de doorslag en natuurlijk 'levens'ervaring doordat ik zelf 2 kids heb!) komt uit de regio zuid (zuidoost-brabant/midden limburg) iemand nog tips waar ze docenten wiskunde zoeken?
Rond mei gaan we onze formatie in orde maken omdat dan de aanmeldingen rond zijn. Ennem zo zeldzaam zijn vrouwelijke wiskunde docenten niet hoor, dat zie ik hier net staan. Wij hebben in onze sectie 2 mannen en 5 vrouwen
ja bij ons ook in mei de formatie. Nou is er eigenlijk altijd wel een tekort aan docenten wiskunde, dus wat dat aangaat is dat een safe keuze. Maar door alle bezuinigingen in het onderwijs is een vaste aanstelling lastiger te krijgen.
mijn schoonzusje is ook nu al aan het solliciteren, studeert in juni af en heeft als tip gekregen om de brief te versturen voordat ze gaan nadenken over de formatie. Reden zou zijn dat als er plekken ingevuld moeten worden ze eerst het stapeltje met al ontvangen brieven bekijken voordat ze een vacature gaan uitzetten. Ik weet niet of het echt zo werkt, maar dit is de tip die zij kreeg.
@is88, klinkt eigenlijk best logisch, dus wellicht dat ik dat dan toch maar ga doen! oftewel vanavond brief klaar maken en huppakee (bibber bibber, vindt t toch wel spannend om t 'officieel' te gaan maken/doen nu!) nog meer tips????
iemand nog tips mbt sturen open sollicitatie-brief? direct aangeven dat ik parttime wil werken (en hoeveel) of dit even in het midden laten? hoe aangeven dat ik geen ervaring heb en dat ik nog aan de opleiding moet beginnen, maar dit wel serieus voorbereid heb en t niet zomaar een impulsieve aktie is??? ik hoor graag van jullie, hoe jullie zoiets ooit aangepakt hebben! groeten, Twijfelkont