Rond een uurtje of half 8 gaat de deurbel dus tja dan doe je open. Staat er een agent voor mijn neus.... "niet schrikken mevrouw maar wanneer heeft u uw buurman voor het laatst gezien?". Zal je vertellen dat ik het gewoon niet weet. Normaal zie ik hem een paar keer per dag op zijn fiets vertrekken en weer terug komen maar ik kon het me nu niet herinneren. Agent gaat weg en niets meer aan de hand. 45 minuten later, dochter op bed en papa gaat naar de duiken dus zijn spullen naar de auto brengen. Ik gooi een luier weg in de container en zie een man voor het raam bij de buurman naar binnen gluren en bellen. Hmmm geen idee maar mijn man spreekt hem aan op zijn gedrag. " ik ben zijn schoonzoon en ben bang dat er iets aan de hand is met mijn schoonvader" "ik kan hem zien op de bank maar denk dat hij dood is" Mijn man kijkt door het raam naar binnen en jawel op de bank lag de buurman met een deken over zich heen. Ze komen naar ons huis toe om op de politie te wachten die ondertussen is gebeld. "nou aan zijn gezicht en kleur te zien is hij al een paar dagen niet meer hier" zegt mijn man. Politie komt aan racen en ook de ambulance en nog 2 politie wagens volgen niet veel later. Deur ingeramd want niemand had een sleutel. Na 2 uur kwamen er 2 artsen en een lijkenwagen en werd hij weg gebracht. De deur is weer dicht getimmerd en daar zal de centrada voor komen een deze dagen. Rust zacht buurman.
ooh wat sneu zeg.. vreemd idee.. toen ik nog bij mijn ouders woonde had een asielzoeker zich een paar huizen verderop opgehangen, pas na een dag of zes kwam er iemand.. vond ik toen al zo'n verdrietig idee dat niemand je mist..
he bah wat naar..... erg ook dat je pas na een paar dagen als "vermist" word opgemerkt door je familie.... arme man.... rust zacht....
sterkte!!! wij hebben het in mn hofje in korte tijd 2x meegemaakt...1 man lag ongeveer 2 weken in huis...en de andere man heel kort die was ziek, je hoorde zijn (volwassen) dochter door de brievenbus roepen paappaaa...krijg nog steeds een brok in mn keel..
Ohh naar is dat he!!! Ik heb t gehad in mn oude flatje. in 2006 beneden buuf al een poosje niet gezien ook politie gebeld. Was ook overleden en na t intrappen van de deur konden wij alleen 7 weken ons huis niet betreden
o bah, ik moet er van huilen. dit is bijna precies zoals we mijn moeder 6 weken geleden vonden. mijn oom dan, hij kwam koffiedrinken. ze deed niet open. hij belt mij dat ik moest komen met de sleutel, hij is ondertussen achterom gelopen en zag haar in de huiskamer op de grond liggen. hoe lang ze daar lag, geen idee. vorige avond was er niks aan de hand, en bed was beslapen. en ze gaat pas na 12 uur naar bed. is er dus uitgegaan omdat ze beroerd was (teiltje op de bank) en is zo neergevallen. sterkte met het verlies van je buurman, ook al had je daar dan niet veel contact mee.
mijn oom heeft trouwens ala minute het raam ingetrapt, dat die schoonzoon van de buurman dan niks heeft gedaan...... je wilt er dan toch zo snel mogelijk in?
Vreselijk. Bij mijn schoonvader in de straat was een jaartje geleden ook een man dood aangetroffen in zijn huis (weet niet hoelang hij al dood was) Die man had eigenlijk met niemand van zijn fam. contact. Hij hielp alleen af en toe mee in de buurthuis. De eigenaar van de buurthuis was dan ook degene die hem "miste" en de politie daarheen heeft gestuurd.
Wat vreselijk! Mijn moeder en ik bellen elke dag en zien elkaar een paar keer per week. Als ik haar een dag niet te pakken kan krijgen dan trek ik zeker aan de bel.
Och, wat sneu zeg! Wij wonen in een seniorrijke straat en we hebben inderdaad ook 1 keer meegemaakt dat een opaatje na dagen 'vermist' te zijn alsnog in z'n woning werd gevonden. Sindsdien hebben we sleutels van onze ouders en bel/sms ik ze elke dag.
erg hè? en dat het zo vaak gebeurt... mijn moeder werkte bij een oude man in huis (deed de huishouding) en zijn buren waren/zijn kenissen van mijn ouders. op een gegeven moment werden we gebeld, dat ze hem zagen zitten in de kamer en dat hij niet open deed. mijn moeder en ik zijn erheen gegaan, moesten ook wachten op de politie die al gebeld was en die hebben de achterdeur opengebroken, toen roken ze het al. mijn moeder moest buiten wachten, ze moesten een misdrijf uitsluiten en daarna mocht ze ook naar binnen. bleek hij ook al een dag of 3 dood te zijn en het was buiten tussen de 25 en 30 graden...
Bij mijn schoonouders in de straat was een man ook al een paar dagen niet gezien en idd ook overleden. Deze man was erg op zichzelf (haast een kluizenaar) Maar de overbuurvrouw had het licht niet aan zien gaan s avonds, en toen hebben buren de politie gebeld. Dus mensen letten gelukkig toch op elkaar.
Wat me dan verbaasd is dat de politie eerst bij jullie aan de deur komt, of jullie de buurman gezien hebben? En de schoonzoon kon hem vervolgens zo zien liggen/zitten? heeft de politie niet naar binnen gekeken dan?De politie had hem dan toch ook gezien?
Ik spreek mn ouders ook elke dag, maar als ik ze een dag niet spreek zou er niet gelijk een alarmbel gaan rinkelen. Misschien ben ik weg of naar de stad of onder de douche of weet ik veel wat. Als ze me na dag 2 nog niet spreekt, zouden ze denk ik wel in actie komen. Dus het zou ook mij kunnen overkomen, ik moet er niet aan denken hoor..
Zo kregen wij een paar jaar geleden de wijkagent uit onze oude woonplaats aan de telefoon. We waren inmiddels al een half jaar, driekwart jaar naar de andere kant van het land verhuisd. Of wij evt nog contact hadden met de vroegere buurman en of wij contactgegevens hadden van zijn familie. Bleek dat hij een zelfmoordpoging had gedaan, maar op tijd was gevonden. Nu hadden ze alleen een telefoonnummer van zijn hoogbejaarde moeder en die wilden ze dus niet direct met dat nieuws "opzadelen". Dus uiteindelijk hadden de buren aangegeven "Goh bel E&M eens misschien dat zij meer weten"
Wat sneu... Mijn oom heeft weken dood in zijn woning gelegen..dat zegt wel genoeg over de contactenerg triest.
Oh bha, altijd naar! En vooral omdat je man dacht dat hij al een paar dagen heen was. Moet je toch niet aan denken, om een paar dagen dood in huis te liggen en dan pas opgemerkt te worden! Ben blij dat ik sleutels heb van mijn moeders huis! Zou met mijn schoonouders wel kunnen gebeuren trouwens, vooral schoonvader want die woont in Duitsland en kun je echt nóóit telefonisch bereiken.