Ik betaalde ziekenfonds 33 per maand hahaha. Particulier betaalde mn moeder 70 en 10% van alle zorg kosten behalve opnames en operaties.
Ach ja, 10 jaar geleden verdiende je ook minder. Weet je wanneer het pas goedkoop was? 100 jaar geleden! De babyboomers zijn intussen bejaard aan het worden en hebben enorm veel zorg nodig. Dat moet betaald worden. De eerlijkste manier is om die lasten te verdelen over alle Nederlanders en het voor de minder bedeelden iets te versoepelen (zorgtoeslag) en de rijken meer te laten bijdragen (hoger eigen risico, of liever inkomensafhankelijke premie als je het mij vraagt).
Prima. Maar laten ze dan wel kijken naar je netto jaarinkomen en niet bruto. Bruto verdiend mijn man een hoop, maar netto beduidend minder. En DAAR gaat de overheid in mijn ogen de fout in.
Klopt!!! De midden en hogere inkomens worden wederom genaaid!!! We betalen al veel meer aan de zorg (geen zorgtoeslag) Meer kinderopvang (minder kinderopvang toeslag) En mogen niet meer in 'goedkope' huurwoningen wonen....
Nou, het woord "zorgtoeslag" wordt alleen maar in de titel van het artikel gebruikt, en de daadwerkelijke tekst gaat over iets heel anders. Dus je hebt het helemaal niet eens gelezen. Waarom open je een topic over een artikel wat je zelf niet eens leest?
Krijgen geen zorgtoeslag maar als k dit lees gaan we heel veel betalen. T loont niet meer om veel te werken