Sorry hoor, even mijn frustratie uiten. na in week 12 van mijn zwangerschap aan te hebben gegeven minder te willen gaan werken, heb ik 5 weken !!na!! mijn bevalling te horen gekregen dat dit eigenlijk niet kon. Na het nogmaals vriendelijk te hebben gevraagd heb ik uiteindelijk ouderschapsverlof aangevraagd. Nadat mijn baas inzag dat hij dit niet mocht weigeren is hij schoorvoetend per mail akkoord gegaan en zou ik per 26 november (einde zwangerschapsverlof) mijn ouderschapsverlof beginnen op te nemen. zodoende had ik hem gemaild dat ik nog 120 uur vakantie had staan en deze graag direct aansluitend op mijn zwangerschapsverlof op te willen nemen. (ik ga 50% werken van 37 uur, dus ik zou dan pas begin januari beginnen met werken) nu krijg ik net een mail terug waar mijn nekharen van omhoog gaan staan: 'Gezien het vakantiedagen betreffen van het huidige jaar en fulltime situatie, willen wij graag dat je deze opneemt in dit jaar. Dat houdt in dat je ca. 3 weken vakantie vanaf 25 november opneemt tot en met 13 december.' hoezo fulltime situatie, vanaf 26 november werk ik maar 50%, denken ze nu echt dat ik dus mijn vakantiedagen wel op 100% ga laten uit betalen?! brrr... ik ga nog even niet reageren want de frustratie wint het nog even van mijn profesionaliteit... denken ze echt dat ik hiervoor ga vallen?
Ik begrijp dat je pissig bent en ik vind dat dit veel eerder al besproken had moeten worden, maar ik denk dat je baas bedoelt dat je eerst je vakantieuren opneemt en dat daarna je ouderschapsverlof in gaat. 13 december dus. vind ik eerlijk gezegd ook normaal aangezie je die uren met fulltime werken hebt opgebouwd.
ik snap dat hij dat zo bedenkt (scheelt hem natuurlijk een heleboel) alleen is er akkoord op ouderschapsverlof vanaf 26 november.
De banen liggen momenteel niet voor het oprapen en daarom zo ik nu helemaal een afspraak maken met je baas. Wellicht kunnen jullie een middenweg vinden zodat het voor jullie beide werkbaar is?
heb het volgende voor je gevonden. ouderschapsverlof begrijp eruit de bij ouderschapsverlof geen vakantieuren hoeft in te leveren. Dit zou betekenen dat je 2 keer zo lang met je vakantieuren kan doen maar of je baas daar blij mee is dat je pas in januari aan de slag gaat is een tweede. Ouderschapsverlof kan hij iid niet weigeren maar zomaar 5 weken vakantie opnemen daar moet je wel in overleg uit zien te komen. Zou een afspraak maken en er samen uit zien te komen
ik begrijp dat het niet wenselijk is, en ik begrijp dat we er samen uit moeten komen. en dat ik degene ben die moet gaan inleveren, maar het haalt wel de 'grrrr-genen' in me naar boven. vooral aangezien ik dus nu pittig, gezellig en correct moet gaan reageren, om er gezamelijk uit te komen
Snap dat je gefrustreerd bent.. Waar hij akkoord op gegeven heeft is lijkt me niet meer terug te draaien. Maar ik zou toch even gaan praten, dan krijg je denk ik meer gedaan dan wanneer je de kont tegen de krib gaat gooien (al is dat nu denk ik meer uit frustratie) Succes!
Mijn werkgever precies hetzelfde. Nadat ze akkoord waren met volledig ouderschapsverlof wilden ze nog wel even dat ik mijn 3 weken vakantie daarvoor op zou nemen. Schijnt hun kosten te schelen. Werkgevers kunnen zo vervelend zijn! Maargoed zoals iemand hierboven al zei zijn de banen nu niet voor het oprapen. Ik word er ook uitgegooid als dit (derde) contract afloopt in feb. Omdat ik heb gekozen voor ouderschapsverlof.... Ik zou het inderdaad eerst even laten bezinken voordat je reageert
Chrystel kan niks vinden in je link van ouderschapsverlof. Je vakantiedagen worden evenredig gemaakt nav je te werken uren... Dat betekent dat voor de tijd dat je dit jaar ouderschapsverlof hebt je ook naar evenredigheid vakantie uren krijgt. Je behoudt je vakantie uren niet 100% Mbt wanneer vakantie dagen inleveren en start ouderschapsverlof gaat in overleg. En denk dat je best op een laat moment alles wilt... Als werkgever zou ik ook tegensputteren. Maar je werkgever heeft niet te bepalen wanneer en hoe jij ze opmaakt... Er zijn 3 soorten vakantie uren en sommige moet je hetzelfde jaar opmaken , andere heb je een half jaar langer de tijd voor en nog andere uren heb je 5 jaar recht op.... Ik zou ook niet meer mailen, maar bellen of langsgaan... Dan ben je er eerder uit en kun je meteen goed zeggen wat je bedoeld... Via mail kan het soms anders overkomen dan je bedoeld.