Kan iemand even mee kijken? Gas/stroom

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mijn contract van mijn ex partner loopt af en ik zou dit contract kunnen aannemen.

Maar de prijzen zeggen mij dus helemaal NIKS...

Dus vandaar de vraag, wat zouden jullie doen?

Aannemen of niet?

Oxxio wil u graag behouden als klant en doet u daarom, zoals telefonisch besproken, een speciaal aanbod. Hieronder vindt u uw nieuwe tarieven voor stroom en gas.

Oxxio wil u graag behouden als klant en doet u daarom, zoals telefonisch besproken, een speciaal aanbod. Hieronder vindt u uw nieuwe tarieven voor stroom en gas.

Startdatum overeenkomst groene stroom / gas Einddatum overeenkomst groene stroom / gas Leveringstarief groene stroom per kWh Leveringstarief gas per m3
    Vastrecht per aansluiting per maand
    1 november 2013
    30 september 2014 / 2016 Enkel € 0,2125
    € 0,6409 € 4,59

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Omdat het Oxxio is zeg ik: nee, niet doen! Greenchoice is sowieso veel goedkoper, en heeft meer service en probeert je itt Oxxio NIET continu op te lichten.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Gewoon even op een site als gaslicht.com kijken wat de goedkoopste opties zijn en vergelijken met dit aanbod. Meestal is overstappen voordeliger omdat je dan een eenmalige korting krijgt

4. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zeg ook alleen al omdat het Oxxio is niet doen :p

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Mijn ex partner had hier jaren oxxio en aangezien ik geen echt verbruik weet van dit huis heb ik geen idee wat ik moet nemen en steeds een schatting maken.

Zoveel keuze om moe van te worden!

Ik ga even op de website kijken

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij gaan juist weg bij Oxxio. Rare streken daar. Vorige week kregen we onze jaarafrekeningen binnen en ondanks dat we per maand €60 stroom en €140 gas betalen,konden we toch bijbetalen. Ik gelijk gaan rekenen en wat blijkt nou.. Oxxio berekent (bijvoorbeeld) 12 maanden verbruik en maar 11 maanden voorschot. De laatste maand voorschot berekenen ze pas weer bij de jaarafrekening van volgend jaar. Ja,dan is het niet gek dat je bij moet betalen :x Oxxio schuift dus ieder jaar een bedrag vooruit,en maar rente vangen ;)

7. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik ga dus even kijken of ik toch naar greenchois kan overstappen.
    Mijn contract zou volgende maand aflopen en zou 14dagen bedenktijd hebben... Dus ben benieuwd:(
    Stom stom stom...

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je niet op de aanbieding in gaat,is Oxxio verplicht om je naar een variabel tarief om te zetten. Je kunt dan maandelijks opzeggen en zit niet aan hen vast!

9. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Dat is het stomme juist... Vanmiddag zijn we er op ingegaan aangezien de mensen om ons heen ook oxxio hebben.
    Maar ergens zat het me niet lekker , vandaar de vraag hier. :)

Ik heb ze al een mail gestuurd en krijg sowieso schriftelijk bevestging en had 14 dagen bedenktijd zag ik :(

Ben benieuwd en anders heb ik van m'n fout geleerd en volgend jaar weer een kans :)

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou alvast aangeven dat je gebruik wil maken van je bedenktijd en er vanaf ziet. Wij kregen de schriftelijke bevestiging pas na de bedenkperiode in de bus,maar dagtekening wel op tijd.

11. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Dan ga ik ze die alvast morgen maar meteen sturen:D

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
  13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En dat contract zegt niets, vaak betaald de energiemaatschappij waar je naar toe gaat de boete die je moet betalen bij je huidige maatschappij als je weg gaat. Maar inderdaad Oxxio zo snel mogelijk opzeggen en een andere zoeken :)

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik zou ook zeggen niet doen. Wij zitten bij Greenchoice (tot grote spijt 1x overgestapt naar Essent waar we meteen duurder uit waren en toen direct terug naar Greenchoice gegaan) en zijn zeer tevreden.
    Wij betalen erg weinig per maand terwijl we enkel glas hebben en savonds continu tv en licht aanhebben etc. Dus tot nu toe alleen maar tevreden :D

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik ben toevallig ook aan het kijken om over te stappen.
    oxxio heeft echt een hele slechte klantenservice en bij onze vorige afrekening klopte het al niet, en nu heb ik al tig keer geprobeerd mijn maandbedrag omhoog te zetten ( 2x online en 1x telefonisch ) en nog is het niet aangepast.

16. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oxxio nee niet doen.. wij kregen een afrekening van 900 euro :x
    bleek helemaal niks van te kloppen. Groot gezeur geweest

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ben benieuwd welke je wel moet hebben. Wij hebben al jaren hetzelfde en ik wil nu eens kijken of het goedkoper kan.

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    De eindrekening heeft mijn ex gelukkig al gehad... Ik heb zijn contract overgenomen en had vandaag dus gebeld om op te zeggen. Ja dat kon pas na 48 uur wand dan staat het pas in hun systeem.
    Mijn contract was maandelijks opzegbaar volgends de regels.
    Dus heb maar deze opzegbrief gestuurd.
    En overmorgen maar weer eens bellen om op te zeggen. En dan meteen aanmelden bij greenchois

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    We hebben ons nu trouwens ingeschreven voor energie-collectief van de consumentenbond,de veiling is begin november dus we zijn benieuwd wat er uit komt!

Deel Deze Pagina