Uit een ander topic van een poos geleden weet ik dat er hier dames zijn die hier het een en ander van afweten. Dus wie heeft antwoord. IK ben afgelopen zaterdag opgenomen in het ziekenhuis wegens sterk schommelende suikers. Nu is gisteren bekend geworden dat ik moet blijven tot de geboorte van onze babyboy en als alles goed mag blijven gaan wordt dat pas eind volgende week. tot die tijd lig ik dus hier Nu is het zo dat wij nog 2 kinderen hebben. Normaal gesproken is mijn man door de weeks van huis van maandagmorgen een uur of 4 tot vrijdagavond een uur of 7. Onze kinderen kunnen niet tot die tijd bij de opa's en oma's logeren. Kan mijn man hier zorgverlof voor opnemen? omdat er steeds gesproken wordt over een zieke patner/kind enz verzorgen maar ik lig dus in het ziekenhuis. Wie kan mijn het antwoord geven. Ik kom er niet uit
Hoe lang is de periode? Kortdurend zorgverlof is voor maximaal 2 weken per 12 maanden. Als je dus langer zorg nodig hebt, dan moet je man andere afspraken met zijn werk maken. Er is wel zoiets als langdurend zorgverlof, maar dat is niet betaald. Kortdurend zorgverlof is eigenlijk ook alleen bedoeld voor de zorg aan iemand die zorg nodig heeft. In de toelichting/uitleg staat ook wel dat kortdurend zorgverlof toegekend kan worden in jouw geval, maar het zou kunnen dat werkgevers daar wat moeilijk over doen. Sterkte!!
Aangezien de kinderen niet ziek zijn, maar jij en je ligt zelf in het ziekenhuis en er wordt voor je gezorgd.is hier volgens mij geen sprake van zorg verlof. Het zal aan je mans werkgever liggen of ze dit wel als dusdanig willen geven... Anders zal het waarschijnlijk zijn verlofdagen/vakantie dagen kosten. Beterschap in iedergeval!
Hier was zorgverlof niet mogelijk toen mijn man in het ziekenhuis lag. Heb het opgelost door mijn ouders te laten oppassen en heb zelf af en toe vrijgenomen. Ging om 6 weken en mijn man had altijd de woensdag vrij en daar had ik dus opvang voor nodig.
Helaas krijgt je man niet zomaar zorgverlof. Je ligt in het ziekenhuis dus de zorg ligt daar voor jou. Hopelijk is de werknemer schappelijk en geeft die wel xorgverlof of verdeelt die t met vakantiedagen. Beterschap!
Mijn werkgever was in een vergelijkbare situatie gelukkig wel zo schappelijk. Mijn vriend lag in het ZH na een hartinfarct en mijn sociale vangnet was op dat moment niet toereikend om mijn 3 jarige en 11 maanden oude dochters op te vangen. Voor de eerste periode toen wel zorgverlof gekregen. Maar het ligt inderdaad aan de insteek van de werkgever, ze zijn het niet verplicht in ieder geval
Wij zijn er nu mee bezig omdat ik een operatie krijg en hij krijgt zorgverlof als ik uit t ziekenhuis kom en niet tijdens t verblijf in t ziekenhuis. Hij heeft recht op 2 weken en krijgt daarvan de helft terug van de werkgever ,dus één week verlof krijgt ie terug in zijn verlofuren,heel netjes dus. Ligt ook aan de regels die er bij de werkgever zijn... Heel veel sterkte!