Zorgverz. Volledige vergoeding zk.huis bev. Eigen initiatief

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath88, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoi dames!

Ik ben eens benieuwd wie er een zorgverzekering heeft waarbij de bevalling in het ziekenhuis 100% vergoedt wordt als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen ....

Of waarbij de eigen bijdrage voor de kraamzorg vergoedt wordt ...

Ben benieuwd want ik kom er niet meer uit haha!

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hier. Heb Avero Achmea excellent. Echter, het is wel een dure verzekering, dus waarschijnlijk is het het niet waard deze verzekering alleen daarom te nemen. Ik maak gebruik van nog meer vergoedingen en haal het er dus wel uit (o.a. huidbehandelingen).

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb Ohra uitgebreid en heb daardoor die vergoedingen.
    Ik ben ongeveer 25euro per maand meer kwijt als mijn man,
    25X12= €300,00 op jaar basis
    Ik heb de extra kosten er dus ruimschoots uit, want de vergoeding voor de eigen bijdrage kraamzorg scheelt mij al een ruine 300euro, dan nog dat ik poliklinisch wou bevallen en dan heb je nog de extra vergoedingen als 200euro voor een cursus rondom de zwangerschap, extra lactatiekundige zorg, extra dagen kraamzorg als je dat zelf zou willen.
    Uiteindelijk ben ik medisch geworden en moest ik bevallen in t ziekenhuis, maar nog had ik de kosten er uit. Ook de extra fysio was erg handig toen ik therapie moest hebben voor mijn bekkenbodemspieren.

Het loont dus zeker je wat hoger te verzekeren als je zwanger wilt worden of zwanger bent

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Nu express daarvoor geswitcht van zorgverzekeraar. Gekozen voor Avero Achmea START. Vanaf de aanvullende verzekering START krijg je al alles 100% vergoed.

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Door mijn verzekering wordt ook zowel de poliklinische bevalling als de eigen bijdrage voor de kraamzorg 100% vergoed. Ik ben verzekerd bij De Friesland en heb de aanvulling Optimaal.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

CZ gezinnen

7. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit had een post van mij kunnen zijn :) Avero Achmea is zeer prettig met de afhandelingen ook, digitaal facturen sturen en binnen paar dagen geld op rekening. Niet goedkoop maar zeer uitgebreide dekking.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had bij mijn eerste Agis comfort.
    Was een van de duurste dat wel.
    De kraamzorg werd geheel vergoed en een niet medische bevalling in het ziekenhuis ook, heb nooit niet eens rekeningen gezien.
    :)

9. Ikke29

Ikke29 Lid

12 jun 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cz gezinnen, ook cz basis aanvullend vergoed dat, alleen hierbij zijn dan de kosten van de eigen bijdrage van de kraamzorg niet vergoed.
    Bij cz gezinnen wel voor beide volledoge vergoeding.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

VGZ gezinspakket. ALLES wordt vergoed, mijn zwangerschapsyoga hoefde ik bijv ook niet te betalen. Heb nooit een rekening gezien :)

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ditzo! Helemaal niet duur ik ga voor het duurste pakket met tandarts verzekering 129 euro betalen volgend jaar.. Ik heb nog geen goedkopere kunnen vinden..

12. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Wat handig dames! Dankjulliewel voor de reacties! Ik ga er eens naar kijken !

13. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ditzo!

Toevallig heb ik eergisteren een rekening gekregen van het ziekenhuis, van mijn bevalling. (ja van bijna 11 maanden terug ;))
    Ik belde gelijk mn verzekering en zij vroegen of ik de rekening door wil sturen want ben 100% vergoed :)

14. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ben me er ook in aan het verdiepen. Helaas vergoed ditzo vanaf 2013 ziekenhuisopname en kraamzorg niet meer 100%. :(

15. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    CZ Gezinnen inderdaad beide uit mijn hoofd en FBTO de kraamzorg incl eigen bijdrage tot aan 200,-. Hier al zeker van een medische indicatie dus vandaar overgegaan naar FBTO.

16. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Univé gezin vergoed alles, ook kraamzorg uitgebreid.

17. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Ik ben voor IZZ gegaan (kan helaas wel alleen als jij of je partner in de zorg werkt meen ik).
    Ook 100% vergoeding en ook op kraamzorg + extra kraamzorg uren. Ik ben ook 20 euro duurder uit dan mijn man dus dat vind ik het wel waard.

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    VGZ gezin&zeker. Volledige vergoeding van poliklinische bevalling, geen bijdrage kraamzorg en krijg extra uren. Vond ik wel prettig.

19. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Vanaf volgend jaar vergoed Ditzo niet meer 100% helaas. Ik heb nu ook nog ditzo maar ga vanaf Januari naar Delta Loyd. Jammer want had juist Ditzo genomen omdat ie goedkoop was en alles 100% vergoede...

20. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja ik had vorig jaar ook voor Ditzo gekozen om de 100% vergoeding voor poliklinische bevalling en kraamzorg, baal er wel van dat ik als ik het 5 weken na 1-1-2013 nodig heb, niet meer vergoed krijg... Ga ook verder kijken naar een andere verzekering. Jammer, want ik vond Ditzo wel fijn.

Deel Deze Pagina