Zorgverz. Volledige vergoeding zk.huis bev. Eigen initiatief

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath88, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Didi5

Didi5 Actief lid

17 nov 2012
    297
    44
    28
    Rotterdam
    Wat een handige onderwerp. Als we terug zijn van vakantie, maar eens kijken welke verzekering we gaan nemen!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Unive gezin pakket!
    Alles word vergoed.... Bevalling ziekenhuis, kraamzorg + 15 uur extra kraamzorg als je hierom vraagt (krijg je altijd)
    Allemaal zonder eigen risico mee te betalen!
    Ook kan je een zwangerschapscursus oid volgen

Is rond de 140/150 pm
    Heb je er best snel uit dus

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier fbto met module gezinsplanning. Is niet echt duur. Ik meen dat ik tot max 400 euro vergoed krijg voor zkh bevalling en eigen bijdrage kraamzorg. Verder ook 100 euro voor combinatietest of pretecho.
    T is een hele fijne verzekering. Binnen een werk staat je geld weer op de bank.
    Pas wel met overstappen erop dat je niet eerst een half jaar uitgesloten wordt voor bepaalde dingen! Vraag dit goed na anders heeft t namelijk misschien geen zin.

4. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik ben via Zilveren Kruis verzekerd.
    Eerst was ik 1ster geloof ik, maar deze wordt vanaf januari aangepast naar 2 sterren. voor €3,50 per maand extra ben ik volledig vergoed(ook geen eigen risico) voor de ziekenhuisbevalling/kraamzorg.. Weet zo even niet precies wat we dan dalijk per maand betalen, moet ik straks manlief even vragen. Die regelt dat allemaal hihi, is collectief via zijn werk. Ik geloof dat ik dan dalijk op iets van €110/115 uit kom per maand

5. Kersjes

Kersjes Lid

22 okt 2012
    28
    0
    0
    Ik ben overgestapt naar Agis met de gezinsaanvullend. Bevalling wordt zo volledig vergoed, je krijgt je eigen bijdrage voor de kraamzorg vergoed en ook de bekkenfysio, TENS en huur van de kolf. Klonk me wel goed voor 125 per maand.

Goedkoper dan in de basis blijven en al die zaken zelf betalen (wat eerst mijn plan was)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vgz gezinspakket. ook de kraamzorg wordt 100% vergoed. ook kraampakket. eventuele kolfhuur voor max aantal dagen meen ik en hulp bij bv worden vergoed. eigenlijk alles wat om de zwangerschap heen draait (eventuele puf cursus bijv worden vaak vergoed door hun)

7. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    ik heb zilverenkruis achmea, 100% vergoeding poliklinische ziekenhuisbevalling. 24 uur kraamzorg vergoed bij 2 sterren aanvullend.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    hier een nieuwe verzekering via www.ik.nl afgesloten (een internetdochter van Avero Achmea). Met het alles-in-1-goed pakket voor 110,90 gewoon ook je poliklinische bevalling en de eigen bijdrage voor kraamzorg vergoed.

via de site van de consumentenbond kun je heel handig de verschillende zorgverzekeraars met elkaar vergelijken en krijg je niet als via independer alleen de bij hen aangesloten verzekeraars te zien.

Succes met je speurtocht

9. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    CZ gezinnen, heel voordelig en heel compleet. Zit al een tandartsverz in van 250,-, 325 voor fysio, 200,- cursus/begeleiding (bijv Zwanger&Fit) alle eigen bijdrage's kraamzorg, zkh bevalling, ook lactatiekundige. Echt heel erg tevreden ook over hun afhandeling.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb gister een vraag naar Ik.nl gestuurd m.b.t. mijn zwanger zijn of alle kraamzorg en een niet-medische poliklinische bevalling ook worden vergoedt als ik voor het aangaan van de verzekering al zwanger ben. Ik kreeg net een mail terug dat alles gewoon wordt vergoed. Dus de complete eigen bijdrage voor de poliklinische bevalling en de complete eigen bijdrage voor de kraamzorg ook. Nu maar hopen dat de kleine man zich pas op 1 januari meldt hahahaha

11. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ik ben 6 januari uitgerekend dus ook net in t nieuwe jaar. Misschien beval ik eerder en word t alsnog door hun vergoed ;)

12. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    #32 Ranu, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    Ik heb zelf de basisverzekering bij Anderzorg en ik heb ook zitten vergelijken met een aanvullende verzekering bij bijvoorbeeld Achmea en nog een paar anderen. Bij Anderzorg wordt niks extra vergoed in de aanvullend pakket voor de bevalling in ziekenhuis zonder medische redenen, kraamzorg, eventuele cursussen etc., maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet voordeliger uit zou zijn als ik zou overstappen naar een ander die dat wel doet. Dat wat ik extra zou moeten betalen voor een aanvullend pakket dat wel alles vergoed, zou net zoveel worden of meer als wanneer ik bij Anderzorg zou blijven en de eigen bijdrage voor kraamzorg etc. zelf moet betalen. En ja de basis is in principe overal hetzelfde, dus daar hoef ik ook niet verder voor te zoeken. Dus ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie de verschillende pakketten met elkaar vergelijken, omdat ik ook lees dat sommige dames wel de kosten eruit halen en misschien zie ik gewoon iets over het hoofd :p.

13. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    #33 hopelessinlove, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012

Uh ja heb niet alles berekent. Maar na een ziekenhuisopname zonder indicatie ben je denk ik al snel je hele eigen risico kwijt a 350 euro?! En dan nog eens bijdrage kraamzorg. Dan betaal ik liever ongeveer 25 per maand meer en ben ik voor alles goed gedekt, ook evt fysio enz. De basis van verzekering is trouwens overal ongeveer wel hetzelfde ja maar aanvullend verschilt alles nog veel!

Het is denk ook een gevoelskwestie/ zekerheids kwestie?? Ik kan namelijk wel een paar tientjes extra missen per maand voor een goede verzekering (liever niet hoor). Maar ik krijg niet graag van die nare betaal brieven, mer meestal minder leuke bedragen die ik in een keer moet betalen haha.

14. nenny

nenny Actief lid

9 jan 2008
    215
    0
    16
    student
    enkhuizen
    ik heb menzis zorg verzorgd 3 maar in 2 worden dezelfde vergoedingen gegeven. er word in totaal tot €300 vergoed ruim voldoende voor een 24 uurs bevalling. voor de rest ook volledige vergoeding van eigen bijdrage van de kraamzorg. ik betaal €139 p/m maar dat is incl. nog een extra tandarts pakket. :)

Deel Deze Pagina