Rode wijnvlek uit kleren krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door JBM85, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,
    Gister met koninginnedag liet er 1 zijn dienblad met drank omvallen achter mij. Helaaaas ook met een glas rode wijn erop.
    Nu heb ik thuis gelijk azijn erop gedaan en hem in de was gedaan. Natuurlijk vlek er niet uit. Toen met ossengal ook dat deed niks. Vannacht nog een nachtje in de melk laten weken, je raad het al ook niks. Het vandaag nog even op Vanish gegokt en natuurlijk ook dat deed al helemaal niks meer.
    Iemand nog tips of moet ik mij er maar bij neer leggen dat ik voor l*l loop nu met een broek met plekje op bips en broekspijpen met vlekken? Baal zo ontzettend was geen super duren broek (beige) maar om nu voor die laatste 10 weken nog een ander aan te schaffen.... :x

2. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Een nachtje in de witte wijn zou moeten helpen. Zout kun je ook proberen.succes

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Witte wijn idd, maar of dat ook helpt bij een ingewassen vlek?

4. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik betwijfel ook of ik het er nu nog uit krijg...
    Ze zeggen altijd gelijk handelen maarja dat gaat moeilijk op straat zonder zout enzo bij je haha.
    Dit waren een aantal oma weet raad tips en verder denk gewoon pech.

5. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Witte wijn of spa rood en/of zout. Maar dat moet je volgens mij wel z.s.m. op de vlek doen. Weet niet of je er nu nog op tijd mee bent...

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb ook geleerd om er meteen witte wijn overheen te gooien, dus de volgende keer meteen naar de bar om een glas witte wijn te halen! :)

7. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    misschien kan je de hele broek opnieuw kleuren? Dan zie je iig geen vlekken.

8. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, zal de volgende keer de witte wijn er maar rijkelijk overheen gooien dan. Je moet zover ik weet idd zo snel mogelijk handelen maarjaa.
    Heb welleens een broek gekleurd maar dat kosten ook wel. En dat heb ik er niet meer voor over. Het is een positiebroek voor nog eventjes dus ik laat het er maar bij.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Kledingverf kost een euro of 8, een stuk goedkoper dan een nieuwe broek in ieder geval. Dat lijkt mij de enige optie.

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  11. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    idd witte wijn maar vaak kun je dat het beste er meteen overheen doen. Hoop voor je dat het er nog uit gaat.

12. Lt20

Lt20 Niet meer actief

13. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    Zout is wel het laatste wat je bij vlekken moet gebruiken. Gaat de kleur alleen maar dieper de vezels in.

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik had een wit/creme pak en daar is ook een heel glas rode wijn overheen gegaan :( Ik dacht dus dat die de prullenbak ik kon, toen een collega me de olgende dag vertelde dat ik witte wijn moest gebruiken. Pak in een emmer gedaan met witte wijn, een uurtje of 2 laten weken en daarna in de wasmachine. Ik dacht dat wordt helemaal niets, maar het is er helemaal uit gegaan :$:)

15. Fratello di deb

Fratello di deb Actief lid

19 apr 2013
    171
    0
    16
    Zuid-Holland
    ik heb het een tijdje terug ook gehad. Paars shirtje van mijn dochter heeft witte mouwen. Ze stootte iemand aan en die liet zijn rode wijn er vol overheen vallen. Hele mouwen rood en niet ala minuut naar huis gegaan. Die avond in de Ariel vlekverwijderaar gezet en de volgende dag in de wasmachine. Wonder boven wonder er helemaal uit!

Deel Deze Pagina