Nah zeg. Ik kreeg in t begin van mn ziekmelding een brief van het UWV dat ze me niet te pakken kregen en ik hun moest contacteren. Heb ik gedaan en mn juiste nummers doorgegeven, 15 september zou ik tussen 11 en 12 uur gebeld worden en ben die hele ochtend tot 14.30 thuis geweest. Nu krijg ik een brief dat ze me gebeld hebben en ik niet thuis was? Nu word dus ook zeg maar dat geld gestopt die "ik" zou krijgen per 15 september (nu gaat dat natuurlijk naar mn werk). Wat moet ik hier nou mee? Geneurd natuurlijk weer op een zaterdag!
Pff van het UWV word je echt stapelgek! Ik kreeg ook zo';n brief van het UWV.. dat ik hun binnen 5 werkdagen moest bellen anders werd mijn nu al langdurige uitkering stop gezet (uuh dat was in de tijd dat ik gewoon nog aan t werk was en helemaal niks van hun kreeg dus ) Nu heb ik papieren thuis gekregen omdat ik 2 weken vervroegd in de ziektewet ben gekomen.. kreeg deze papieren gister binnen maar ze moesten uiterlijk "Voor 17 september teruggestuurd zijn anders word je uitkering stopgezet" Ja hallo
Er zit niks anders op dan maandag te bellen meid. Het gebeurt wel vaker bij de UWV, dus je staat niet alleen. Neemt niet weg dat het wel heel vervelend is. Eén tip: blijf rustig als je ze maandag belt. Doe verbaasd en bezorgd. Als je meteen begint te schelden op ze (bij wijze van spreken), lopen ze een stuk minder hard voor je. Succes! Josien
Meid leer mij het UWV kennen... Zucht.. Weet je nog dat ik een tijdje geleden ook een akkefietje met ze had? Is gelukkig meteen rechtgetrokken toen ik ze belde... maar idd... Je krijgt de brief lekker in het weekend... kan je er mooi even op zitten broeden en je het hele weekend gaan lopen ergeren en zorgen zitten maken... Dat zij hun werk niet goed doen en het een en al ellende is laat ik hun dus niet weten dat ik zwanger ben.. Het loopt nu allemaal goed en ik kan mijn rekeningen betalen... Als ik het ze wel ga vertellen heb ik alles in de soep... krijg ik geen geld binnen en ik heb hier een kleine liggen en een meid rondlopen die ik moet onderhouden... Ik geloof het wel met ze!
Nou idd zeg! Brr! Zoiezo blijf ik wel rustig aan de foon. De brief is verzonden op 24 september en krijg hem nu pas...ook zoiets. Ja heb eerder ook al zoiets gehad hoor, in de zwangerschap van mn 2e. Moest ik 4x! die zw. verklaring opsturen..werd je gek van!
Ik kreeg vandaag ook die brief dat ze mij niet konden bereiken! Ben sinds afgelopen dinsdag ziek thuis, omdat ik in het ziekenhuis lag!
Ja ik heb voor mijn zwangerschap, GODZIJDANK, nog nooit contact hoeven hebben met het UWV en hoop het na mijn zwangerschap ook nooit meer te hebben!
Maar wat ik dan niet snap, waarom heb je dan niet ZELF even gebeld? Als ze zeggen jou te bellen en ze doen dit vervolgens niet, dan ga je daar toch achteraan? Het gaat toch om je inkomsten, ik had dat in ieder geval wel gedaan. Dan had je dit gezeur nu waarschijnlijk ook niet gehad, of dan was je daar in ieder geval al veel eerder achter.
Die vertraging is heel normaal bij zulke grote bedrijven hoor. Zo'n brief gaat vaak eerst intern naar een andere afdeling voordat het naar TNT gaat. Daar kan nog wel eens een paar dagen overheen gaan.
Tuurlijk had ik zelf kunnen bellen, en bij andere bedrijven zeggen ze dan ook "ze zouden u bellen wacht maar af" dusja met dat opzicht heb ik ze niet gebeld. Bovendien als hun zeggen mij te bellen, ga ik daar ook vanuit. Hun zeiden toen tegen mij dat hun (die afdeling) op die bepaalde uren zaten, dus ik wacht de uren gewoon af dat hun zouden bellen.
Dat je dan zelf niet belt? Nou sorry als iemand tegen mij zegt ik bel je, ga ik diegene ook niet bellen hoor.. En die brief, als ze erop zetten verzenddatum 24 september moeten ze hem dan ook versturen, ongeacht hoe groot je organisatie ook is! UWV werkt gewoon vreselijk langs zichzelf heen en de een weet nog minder waar je het over hebt als de ander als je ze belt.. doodmoe word je ervan! Collega van me kreeg een brief "u moet binnenkort zichzelf melden voor een herkeuring, aangezien u al zolang afgekeurd bent" zij werkt gewoon 32 uur per week en is nog NOOIT afgekeurd geweest
Nee idd! En weet je wat helemaal raar is? Ik krijg van hun niks uitbetaald hoor, dat gaat naar mijn werk en ik krijg gewoon mijn salaris! Gaat dat altijd zo via het UWV? Want nu krijg ik te horen dat ik niks meer zou krijgen, maar IK heb nog nooit wat van ze gehad?
Ja hier precies zo.. IK heb zelf helemaal niks met het UWV van doen, nu al helemaal niet meer omdat mijn verlof is in gegaan, maar ik ben geloof ik de enige die er last van heeft Ik heb dan die formulieren gehad, omdat ik 2 weken eerder met verlof ben gegaan.. moet ik van het afgelopen jaar alle loonstroken opsturen etc. plus ik krijg die brief afgelopen vrijdag en moest m voor de 17e september terugsturen.. dat is toch knap!
Het is zo'n zooitje bij het UWV. Een vriendin van mij is chronisch ziek, werkt voor 50% en krijgt dus voor 50% uitbetaald door het UWV. Dit al is 8 jaren zo. Nu kreeg ze begin dit jaar een brief dat ze 15.000 euro moest terug betalen omdat ze teveel had ontvangen, door hun fout! (dat stond er nog bij, dat het hun eigen fout is!) Advocaat in de hand genomen, nu is het wel opgelost, maar ze maken er zo'n zooitje van!
Heeee Lola... Ik las dat je in het ziekenhuis hebt gelegen voor 4 dagen? Jeetje meid... hoe dat zo en hoe is het nu?
Heb ze gebeld, er is een wijziging doorgevoerd want ze hebben een fout nr gebeld. Verder doorgegeven hoe t nu zit enzo dus t is allemaal okee gelukkig.
Weeral een fout bij de UWV dus... maar gelukkig is het nu weer opgelost... Dat ging dan nog vrij snel... Gelukkig maar