zorgverzekeraar

Discussie in 'De lounge' gestart door diana1980, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    Ik vraag me wat af: ik zelf en m,n man zijn aan het rond kijken op internet naar een zorgverzekeraar maar ik bij sommige kom ik echt duurder uit dan vraag ik me af als ik hier bv lees dat sommige daar wel bij zijn zijn jullie dan niet duurder uit?

Als ik voor de makkelijkheid uitga van basis en 1extra en ook tandverzekering 1 extra dan zit ik bij unive (met de pakketkorting) het goedkoopste en daarna (zonder korting) bij de menzis

Waarom zijn jullie bij degene gegaan waar je nu bij zit of waar je jan. bij gaat?

De goedkooptse is volgens mij vz maar de aanvullende zijn daar weer duurder zodat je alsnog net als de andere ongeveer uitkomt.En bij andere met de aanvullende ben ik zo 10 euro per persoon duurder uit dus waar zijn jullie en waarom?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zit bij zorgzaam van unive.
    Dit is speciaal is speciaal collectief voor medewerkers van defensie.

Ik had afgelopen jaar het 4 sterren pakket, had deze na me zwangerschap gehouden omdat ik de hele zwangerschap rugklachten had. En ik hiervoor uitgebreid verzekerd voor wilde zijn.
    We betaalden hiervoor elke maand 125 euro, maar die werd bruto verekend met mijn man zijn loon.

Aangezien ik afgelopen jaar bijna nergens gebruik van heb gemaakt, stap ik nu over naar 2 sterren, ook van unive zorgzaam.
    Hiervoor betaal ik dan rond de 103 euro, en dit wordt ook bruto verrekend.

3. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier menzis collectief, zonder tandarts verzekering. (ik heb een goed gebit en hoef alleen 2 keer in het jaar voor de controle, dus haal de kosten er niet uit)

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik zit al tijdje bij CZ en had een gewoon pakket met uitgebreide tandarts erbij..ben laatst op internet wezen kijken of dit anders kon, want kreeg het nieuwe overzicht voor 2010 en ging weer meer betalen, betaal al zoveel..dus nu heb ik een gezinnenpolis afgesloten en ik ga nu zelfs minder betalen dan in 2010..alleen maar beter..

Dus mischien is een gezinnenpolis ook wel wat voor jou, weet niet of ze dat bij elke zorgverzekering hebben.

5. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    maar zo goedkoop kom ik nergens uit als ik gewoon moet verzekeren en aanvullend 1 en tand1 wil
    (de goedkoopste is dan volgens mij(met 6procent korting) de unive met 215 euro als ik kijk bij gezinnenpolis kom ik zelf nog veeeel duurder uit.
    Maar dat scheelt dan wel als je dan collectief verzekerd kan zijn zeg.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Klopt, collectief verzekerd zijn is meestal een stuk goedkoper.
    Heeft jullie werkgever niet zoiets?

7. diana1980

diana1980 Actief lid

12 jan 2007
    232
    0
    0
    ja dat is bij de Agis heb manlief al gebeld net dat hij dat ff moet vragen, paar jaar geleden zijn we extra naar de menzis gegaan vanwege fnvkorting was aantrekkelijker,maar nu we toch een pakket minder willen verzekeren geldt die korting niet meer dus moet ik iid dat eens gaan bekijken of het alsnog niet toch goedkoper weer is daar.

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wij hebben vgz gezin en zeker, betalen 240 euro per maand, maar omdat dit collectief is krijgen we hiervan 140 euro pm terug geloof ik. (weet t niet precies hoor, is via werk van mijn vriend)

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij zitten bij Trias. De afgelopen jaren hadden wij beiden een aanvullende verzekering en voor mij en mijn krakkemikkige gebit nog een extra Tand-pakket.

Ik heb het dit jaar allemaal opgezegd. Waarom? We zijn nooit ziek, de basisdekking is voor ons echt genoeg. Alles wat er de laatste jaren met mijn gebit is gebeurd, wordt gedekt door de basisverzekering.

Verder kan ik mijn bril of lenzen claimen, maar dat is de laatste jaren kan dat pas vanaf -2 en ik heb -1.75.

Heb de polis laten aanpassen, we betalen nu nog zo'n € 180, ipv € 215 per maand.

Uitzending van Radar over zorgverzekeringen: Player omroep.nl

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

sorry dat ik ff er tussen kom maar is vgz een goede zorg verzekering?
    Thanks. Liefs Inger

11. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik zit bij VGZ, collectief en het bevalt mij prima ja.

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij zitten bij CZ, collectief via werkgever van mijn man.

Beide basisverzekering maar een restitutiepolis (betaal je iets meer voor)
    Mijn man heeft als aanvullend de Jongeren polis en ik heb als aanvullend de Gezinnen polis. We betalen hiervoor in 2010 € 217,- per maand voor.
    Ik vind CZ een prettige verzekeraar en declaraties worden snel afgehandeld.

Deel Deze Pagina