mischien bestaat dit topic wel.. maar ik kan het niet vinden. ik ben namelijk heeeel erg benieuwd hoelang het voor de zwangeren onder ons heeft geduurd voordat je zwanger werd vanaf het moment dat je in de MMM terechtkwam. Dus het moment van je eerste afspraak bij de gyneacoloog of fertiliteitsarts tot de positieve test. Ik moet namelijk 14 febr. voor 1e keer naar fertilileitsarts. en ik ben ontzettend benieuwd hoelang het gemiddeld duurt tot je zwanger kan zijn..
Hallo Dagmar, ik kan je niet antwoorden op de vraag hoe lang het duurt van intake tot baby maar wel dat de weg bij de fertiliteitpoli al erg lang kan zijn. Wij zijn december 2006 doorverwezen en nu een jaar verder nog steeds niet veel opgeschoten. De onderzoeken, utproberen van eventuele medicatie duurt lang omdat je steeds een cyclus verder bent. Ik wens je veel succes! groetjes Nicole
ik ben in okt 2005 naar de gyn gegaan en was in maart 2007 zwanger maar na een hele tijd uiteindelijk laparoscopie kwamen ze erachter dat ik alleen via ivf nog zwanger kan raken maar zo is het niet bij iedereen he heel veel succes
Hoi Dagmar! Wij zijn vorig jaar juli begonnen met de MMM en na ruim een jaar ( 9 x IUI en 2 x IVF) eindelijk zwanger! Succes!
Wij december '06 in de MMM, september '07 een positieve test......... De wachttijden kunnen op een fertiliteitspoli soms best lang zijn, veel succes in ieder geval.
Wij zijn in september 2006 voor het eerst bij de gyn geweest. We waren spontaan zwanger in april 2007.
En bij ons was het sept '03 naar zh en sept '06 bevallen van Glenn. Moest eerst het nodige aan kilo's afvallen, manliefs zaad moest na 3 maanden wéér gechecked worden. Als ik dus wél op gewicht was, had het sneller gekunt.
Hier heeft het ook ruim 3 jaar geduurd (terwijl wij niet zelf hebben hoeven proberen ivm bekendheid van slecht zaad). Na 6x ICSI eigen cyclus en 1 standaard ICSI bevallen van Ruben!
Eind febr. 07 - eerste oriënterend gesprek bij fert.arts Mrt. 07 - maand van FM's en SLT (3x) Van febr. t/m mei - 3x zaad ingeleverd Juni 07 - Laparoscopie incl. HSG Juli 07 - helaas geen IUI i.v.m. zomervakantie Aug. 07 - 1e IUI Sinds aug. dit jaar dus zwanger. Je ziet het, 't kan ook heel vlug gaan, ligt ook een beetje aan de wachttijden in jullie zh. Succes!
Hier zijn wij november 2006 voor alle onderzoeken naar het ziekenhuis geweest. Februari het slechte nieuws dat manlief geen levende zaadjes had en nu bijna jaar verder toch nog tegen alle verwachtingen spontaan zwanger geraakt! Na 1 jaar mmm toch succes! Liefs Nina
Eind september eerste bezoek aan de gyn, begin oktober kunnen beginnen met Clomid, november tweede ronde Clomid en zwanger! (even een positief verhaal ertussen....)
Ik heb ook een positief verhaal. Oktober 2007 start MMM, eind okotber alle onderzoeken (bloed, zaad, HSG, uitstrijkjes). November 1e IUI en nu vandaag ontdekt dat ik zwanger ben na 2e IUI. In totaal zit er dus maar drie maanden tussen.
wat is FM en SLT? en laparoscopie incl. HSG? stom misschien dat ik t niet weet maar ik ben nog een leek op dit gebied..
hmmm als ik de verhalen zo lees... kan het dus best snel gaan.. oooooeeeeh ik ben toch zo benieuwd... ik vind t doodeng wat me allemaal te wachten staat! en ik hoop dat wij in 2008 ook het geluk zullen hebben... en dat mijn eigen dok dus geen gelijk krijgt.. pffffff
FM = folikel meting SLT = geen idee... iemand anders? laparoscopie = kijkoperatie waarbij ze baarmoeder, eierstokken en al de rest daar beneden nakijken HSG = doorspuiten van de eileiders om te zien of ze doorgankelijk zijn
SLT= samenlevingstest hier ook een positief verhaal. 25 september 2007 eerste afspraak bij de gyn. 1 ronde met bloedprikken, spermaonderzoek en 2 samenlevingstesten, toen een ronde hsg waarin we niet zwanger mochten worden, toen weer een ronde met 3 keer de samenlevingstest (vorige keer negatief). de samenlevingstesten waren positiever dan de eerste keer, maar niet zo positief dat ze het ons lang zelf wilde laten proberen. in januari mochten we voor IUI komen, maar... die maand is het gelukt!