De zorgpremies voor 2010 zijn bijna allemaal bekend. Ik vroeg me af of jullie rekening houden met een mogelijke zwangerschap en bevalling in 2010 bij het afsluiten van de verzekering? Ben ze even allemaal aan het vergelijken en denk dat ik er wel uit ben welke voor mij het beste is, maar vroeg me af hoe jullie daar inzitten. Hoor het graag!
Ik heb toen ik wist dat ik kids wilde wel meteen aangepast en we hadden het ECHT nodig, de nekplooitest werd bv WEL vergoed, ziekenhuisbevalling werd OOK vergoed (zonder indicatie, werd later wel met indicatie maar in principe werd ie zoiezo vergoed) Ik vind het wel belangrijk om goed verzekerd te wezen bij zo'n onzekere periode!
Trouwens, nu ik toch bezig ben mijn top 5 en waarom: 1. CZ Basis: 93.75 Aanvullend: Gezinnen 24.50 Per maand: 118.25 Vergoed: 100% eigen bijdrage bevalling en kwaamzorg 100% prenatale screening als je jonger bent dan 36 (dat ben ik) 2. Agis Basis: 96 Aanvullend: Gezinnenpolis 21 Tandarts: 12.50 Per maand: 129 Zie CZ, maar niet de prenatale screening, maar wel 75 zwangerschapscursus 3. Azivo Basis: 95.75 Aanvullend: Top 27.50 Per maand: 123.25 Bevalling: 75% eigen bijdrage, Kraamzorg 100% eigen bijdrage 4. DSW Basis 90 Aanvullend: top 27.95 Per maand: 117,95 Bevalling 115 Kraamzorg 100% 5. Groeneland Achmea Basis 96.50 Aanvullend: 2 sterren 9.40 Per maand: 105.90 Bevalling 50% eigen bijdrage Babymassage 75% tot 115
Dank je wel Isademi. Ik ga denk ik ook voor CZ en dan maar hopen dat ik het nodig heb volgend jaar Wil ook niet onderverzekerd zijn en er zitten ook andere nuttige dingen in het pakket (zoals tandarts).
Het is wel iets om over na te denken. Ik kwam er gaandeweg achter dat mijn verzekeraar (IZA) een krent is, ook op het gebied van zwangerschap etc. Zo vergoeden ze geheel NIET de door mij geraadpleegde lactatiekundige, terwijl deze dame me kon vertellen, dat er verzekeraars zijn die echt heel veel van dergelijke consulten betalen. Sommigen schijnen zelfs een lagere eigen bijdrage voor de kraamzorg te berekenen. Dus het zal zeker de moeite lonen om eens rond te neuzen!
Ja de lactatiedeskundige ben ik een paar keer tegengekomen ook. Hm een goede dus om ook extra op te letten (stond nu niet in mijn tabelletje). Kwam ook de GeboorteTENS tegen, nog nooit van gehoord (inmiddels wel uiteraard) maar die wordt soms ook vergoed.
hier de link naar CZ, alle pakketten en hun vergoedingen naast elkaar https://www.cz.nl/%7Bf39707e9-2550-4c0d-97ec-5f16a95ef3ea%7D Voor de tarieven ff op de site van cz kijken Oja, ik heb zojuist mijn verzekering van CZ + aanv Jongeren aangepast naar CZ + aanv Gezinnen.. Wie weet brengt het geluk en raak ik snel zwanger in de IUI Knuf Sookie
Ik heb alle pakketten van alle zorgverzekeraars vergeleken.. Erg he. Maar jij hebt dus goede ervaringen met CZ? Hopelijk brengt het ons beide geluk
Heb zelf 2 jaar terug tijdens mijn 3e zwangerschap mijn verzekering omgezet naar VGZ gezinspolis ivm recht op standaard 15 uur extra kraamzorg + 100% vergoeding eigen bijdrage kraamzorg e.d. Dus ja, ik heb er wel degelijk rekening meegehouden.
Ja ik heb me voor volgend jaar alvast aangemeld voor CZ met basis. Heb dit 2 jaar geleden ook gedaan en was met ivm vergoedingen goed bevallen. Weet iemand toevallig of bij basispakket ook een lactatiekundige zit?
@JuJu, hier nog een hoor, dus zo erg ben je niet Maar ik zit al jaren bij CZ en heb er goede ervaringen mee, niets op voorhand voorzschieten, en evt nota's zoals bril worden snel terugbetaald. De telefonistes weten waar ze over praten en anders kun je met hun medisch deskundige praten. Zowel telefonisch (bellen ook altijd snel terug) als via de site in een soort van chat-module. Nu maar hopen dat het ons beide geluk brengt! @MamaJ, in het basispakket van CZ zit geen lactatiedeskundige, in de aanvullende Gezinnen, Basis, Plus en Top wel, tot 200,- Maar voor het volledige overzicht, zie mijn post een hier eerder, daar staat de link naar het overzicht vergoedingen 2010. Knuf Sookie
Ik was net ook ff aan het kijken naar een verzekering. Maar heb dus geen enkel idee waar ik moet letten en wat er in het pakket moet zitten. Heeft iemand een lijstje voor mijn met punten wat zowiezo belangrijk is om in je pakket te hebben?? Thankx!
kraamzorgvergoeding, polyklinische bevalling zonder indicicatie, evt lactatiekundige, prenatale screening als je jonger bent dan 36 (is alleen de nekplooi zeg maar de rest zit gewoon in basis)
ik hou er wel rekening mee, heb ik bij mijn dochter ook gedaan en het jaar erna weer omgezet. Dit jaar zet ik hem dan weer om naar verz. met kostenvergoeding voor bevalling etc.
Fijn deze topic Ben er ook al even mee bezig want ik ben ook bij de CZ maar heb de aanvullende jongeren verzerkering op dit moment en daar kan je met kinderen niks mee. Dus heb me laten informeren en zei raden het volgende aan: * Standaard verzekering met een aanvullende basisverzekering en aanvullende tandarts verzekering moet je wel 3,90 kraamhulp per uur zelf betalen. 93,75 + 6,35 + 15,80 = 115,90 * Standaard verzekering met een aanvullende gezinnen verzekering. Hierbij wordt ook de eigebijdrage van de kraamzorg geheel vergoed en zit de tandarts bij in. 93,75 + 31,20 = 124,95 Vind het zelf ook moeilijk maar denk dat ik voor aanvullende gezinnen verzekering ga. En ik zit nu 2 jaar bij de CZ en het bevalt mij uitstekend. Groetjes Jeanet
voor de mensen die in de zorg werken: IZZ vergoed erg veel. IZZ, de zorgverzekeraar voor de zorgsector.
Ik ben er ook mee bezig, heb al een tijdje een memo op mijn beeldscherm hangen dat ik cz moet omzetten voor 31-12. Heb nu een jongeren aanvulling en wil dit gaan omzetten naar waarschijnlijk een aanvullende gezinspolis.