Zorgverzekering 2010: houden jullie rekening met mogelijke zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Omelet, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Goh, wel handig dit topic. Had er nog helemaal niet bij stilgestaan om qua zorgverzekering ook eens na te denken. Ga gelijk maar eens informeren bij de CZ wat het beste zou zijn op dit moment..

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Ik ben bij CZ verzekerd en heb de aanvullende verzekering 'jongeren'. Laat dit ook zo staan omdat bijna alles hetzelfde is, alleen je hebt geen extra kraamzorg. Maar anders moet ik ook veel meer per maand betalen..kan ik net zo goed die euro's dan lappen mocht het nodig zijn...

3. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Of denken jullie dat het verschil toch wel groot zal zijn als ik het zo laat staan ipv wijzig in de aanvulling 'basis'? Weet niet eens óf ik de verzekering nog wel kan wijzigen zo vlak voor 2010...

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hihi heb mn verzekering net tóch maar omgezet naar 'basis' met tandarts :)
    Kan ik toch iets meer met een gerust hart het nieuwe jaar in..

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    goedzo heitje!
    wou net zeggen dat me dat wel verstandig leek! ;)

je moet/mag tor t 31/12 opzeggen en je moet voor 31/12, soms 31/1 een nieuwe verzekering afsluiten is mij verteld.

6. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Als je wat langer verzekerd bent bij CZ doen ze er ook niet zo moeilijk over als je iets later in januari met een wijziging komt ;)

7. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ik zit nu bij DSW. Op zich geen slechte verzekering, niet duur en geen gezeur. Maar extra zekerheid is toch wel fijn en daarom op zoek gegaan naar een nieuwe verzekeraar.
    Werk zelf in de zorg en kwam daarom uit op 2 verzekeraars die door collectiviteit korting opleveren: IZZ en Agis Zorg.
    Na heeeeeeeel veel wikken en wegen heb ik toch voor de Agis gekozen. Hoewel IZZ wel zwangerschapscursus vergoedt en de geboorteTENS, is de Agis ruimer in de brillen, tandarts, fysio en alternatieve geneeswijze (wie weet bij zwangerschapklachten of geboortevoorbereiding oid). Scheelt ruim 8 euro met nu, maar dat hebben we zo uit!

Wat ook handig is, de winkel is hier in de hal van mijn zkh. Mocht er iets zijn, kan ik er zo naartoe lopen ;)

8. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Wij wel!!!

9. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Toevallig vandaag mijn verzekering omgezet. We dachten hier al over na toen ik nog niet zwanger was. Wij gaan voor het CZ gezinnen pakket.

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nou heb net mijn pakket ook omgezet naar een gezinnen pakket.. Is misschien toch wel handig met een kinderwens :)

11. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Hey,

Ik heb mijn verzekering ook aangepast voor wat dit jaar komen gaat.
    Mijn verzekering loopt bij Interpolis. Met CZ heb ik geen goeie ervaringen.

12. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij vgz gezinnen krijg je de volledige eigen bijdrage van zowel kraamzorg als niet geïndiceerd polikl bevallen vergoed ook iets van extra kraamhulp geloof ik. Daarnaast vergoeding zwcursus ook mogelijk uit een klein budget. Alleen geen prenatale screening onder de 36, dat heeft cz dan weer wel in een aanvulling.

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik heb net de buitenlandafdeling van VGZ gesproken.
    indien je toestemming krijgt is de maximale vergoeding voor IVF 1756 en voor ICSI (gek genoeg lager) 1668.
    ongeacht hoe zwaar je bent bijverzekerd.

VGZ valt voor mij dus af..

14. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Ik heb mijn Jongerenpakket ook overgezet naar een Gezinnenpakket.
    Is toch wel handig met die prenatale screening, extra kraamhulp etc. wat je dan evt vergoed krijgt. En ook handig als je kind er eenmaal is ;).

15. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

26 nov 2005
    1.307
    0
    0
    Ik ben erg tevreden over Zilverenkruis. Heb o.a. mijn babymassage vergoed gekregen voor een groot gedeelte. Maar we zitten daar ook omdat we via hubbie zijn werk daar korting krijgen.
    Voorheen zaten we bij Menzis dat vond ik ook een goede service maar weet niet hoe hun vergoedingen liggen.

Deel Deze Pagina