Zorgverzekering 2012

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Norge, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Hetlichtje; ik ga er vanuit dat het gewoon mag, anders staat het wel in de voorwaardes, maar wil in ieder geval eerst even bellen voordat ik overstap....

Hier ben ik er nog niet over uit...

Voor de bevalling hoef ik niet uitgebreid verzekerd te zijn (ik moet in het ziekenhuis bevallen en is dan dus medisch...)

Wel is een extra tanden verzekering bij mij nodig, heb nu zilverenkruis 4 sterren (is wel erg duur 38 euro pm) wil hier dus in bezuindigen maar niet naar 0, wil een beetje in de middenmoot blijven ;)

ik hou het topic verder in de gaten voor jullie tips en ervaringen!

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Handig topic.
    Ik ben nog bezig met uitzoeken welke verzekering ik wil. Zit eigenlijk al jaren bij Zilveren Kruis. Ik zie dat ze dit jaar ook de bevalling zonder medische indicatie in ziekenhuis vergoeden. Maar heb net te horen gekregen dat ik wel thuis mag bevallen als ik wil (was nog even een punt ivm BMI)

Maar FBTO lijkt me ook wel wat. Weet alleen niet hoe het zit met fysio enzo, die is wel weer goed verzekerd via Zilveren Kruis.

Ik heb echt een hekel aan deze dingen uitzoeken haha.
    Maar we zoeken nog even verder, tis nog geen 1 januari....

3. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje was ik ook minimaal verzekerd. Wat heb ik daar een spijt van gehad. Ik kreeg ernstige bekkeninstabiliteit en moest de therapie zelf betalen. Nu heb ik een comfortpolis bij Agis. Wel wat duurder maar heb ook het hele jaar 2 keer per week bekkentherapie gehad.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis **** (polis 4sterrenpakket) en ik krijg alles vergoed. Kraampakket, eigen bijdrage €4,- wordt vergoed en ik mag zonder medische reden in het ziekenhuis bevallen en zelfs als ik tot 10 dagen in het zh verblijf (of kind) alsnog 15 uur kraamzorg.
    Maar het is wat je zegt, wij betalen dan ook bijna €150 per persoon per maand (en dan zijn de kortingen er al af).

Dus ja reken maar na...

5. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Nou, ik heb er een middagje voor gezeten. Ik blijf bij Anderzorg.
    De basisverzekering bij Anderzorg is zelfs al ontzettend uitgebreid. Voor 14 euro kan je de verzekering "jong" erbij afsluiten (ongeacht je leeftijd) waardoor je heel veel extra's hebt met tand, fysio, etc. Een extra aanvullende verzekering of tandartsverzekering is dan niet meer nodig. Als je dit dan omrekent met wat ze vergoeden, dan ben ik daar toch nog het voordeligste uit.

Ik twijfel alleen of ik mijn eigen risico zal verhogen naar 720 euro.....

Bij FBTO zitten er toch haken en ogen aan.... Ook met die tandartsverzekering..... Je weet nooit van tevoren hoeveel kosten je gaat maken. Ook modules in en uitschakelen is van FBTO een slimme actie, ik weet zeker dat ik zoiets weer net niet op tijd zou doen waardoor dingen niet vergoed worden.

Ik schrik ook wel van de premies die mensen hier betalen......

6. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hmmm geloof dat ik er ook uit ben....

Wil gaan overstappen naar FBTO
    - standaard
    - gezinmodule
    - tanden tot 400

Ben ik ongeveer 123 euro kwijt (ben nu bij huidige verzekering 145 eur kwijt :$ door een uigebreid tandenpakket).

Mijn bevalling moet al in het ziekenhuis, dan kan kan ik de 200 euor voor de kraamzorg gebruiken (eigen bijdrage is 194 euro 49 uur).

En dan doen we volgend jaar nog maar een extra pretecho :)

Owh ja en krijg het kraampakket (bij mijn huidige verzekering niet).

Even belangrijk

- FBTO doet niet moeilijk als je al 30 weken zwanger bent bij de overstap
    - Kraampakket moet voor de 6e maand aangevraagd worden (staat overal, en wordt door FBTO gezegd). Heb met Natalis (leverancier kraam pakket) gebeld, zij doen hier helemaal niet moeilijk over als dit later is en FBTO zou er ook niet moeilijk over doen als Natalis hier niet moeilijk over doet....
    - FBTO krijg je een Kado bon twv 25 euro van BOL.COm

7. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ja, ik vind FBTO ook wel erg goed.
    Maar voor mijn man is het lastig. Die heeft 2 implantaat-tanden omdat hij een ladder in zijn gezicht heeft gehad. Deze moeten binnenkort vervangen worden, dat is hartstikke duur. Dan dekt deze verzekering niet voldoende.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb net toch ook effe fbto gebeld. Het is wel goedkoop idd en je kan de modules per maand opzeggen erg handig aangezien ik in jan ga bevallen dan kost het me maar 6 euro haha.

Toch maar effe overleggen met me vriend

9. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ja dan wel. Maar die modules is wel een slimme actie. Vaak hebben mensen er geen erg in om een module te activeren waardoor je dingen nog uit je eigen zak betaalt. En als je een module later afsluit dan heb je 6 maanden wachttijd.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    niet bij alles geld een wachttijd he!

11. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Bij alle modules toch wel?

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee hoor volgens mij niet

13. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Bij elke module staat er een wachttijd bij hoor! Zijn alleen allemaal verschillende wachttijden.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    voor tandhulp wel idd maar niet voor standaard controles enz. Alleen voor de duurdere dingen

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Wachttijd

Ik zag alleen dit staat. waar staat de rest dan?

16. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Norge; ik heb ook de nodige 'tandproblemen' (lees kronen) maar je betaald echt zoveel aan premiegeld voor een goede tandartsverzekering... Betaal nu 34 euro bij zilveren kruis (3 sterren, tot 900 euro maar dan maar 75%)

Bij FBTO zet ik hem nu omlaag (ga volgende week nog een kroon laten vervangen en dan stop ik voorlopig). Bij FBTO is hij to 400 euro maar wel 100% Een kroon kost geloof ik rond de 450 euro... Dan zou ik (uitgaande dat ik een kroon moet) maximaal rond de 50 euro moeten bij betalen...

Volgens mij is de tandenmodule de enige waar een wachttijd op zit...

17. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Sorry, zie dit nu pas! Ik betaal voor ons tweeën €270 euro per maand (wordt van mijn salaris afgeschreven) en in 2012 wordt dit €287 per maand.
    Dit is incl collectiviteits korting voor ons beide. Ik vind echt een mega bedrag maar ze vergoeden ook wel erg veel.

Je kan volgens mij alleen maar Bij IZZ verzekerd zijn als je in de zorg werkt. (daarom wordt het ook verrekend met mijn salaris)

18. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    @Theeleutje Dat is wel een hoop geld zeg.
    @Frenzy Ja, inderdaad. Mijn man heeft enkele implantaten omdat hij een ladder in zijn gebit heeft gehad. Die moeten ook wel eens vervangen of gerepareerd worden. Die tandartsverzekeringen vergoeden dan echt minimaal. Anderzorg heeft geen limiet aan tandartskosten maar vergoed dit jaar geen implantaten meer.

Is er nou geen ene tandartsverzekering waar geen limiet aan zit qua kosten?

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @ Norge; volgens mij niet, bij zilveren kruis kun je 4* tand nemen, krijg je tot 1200 euro vergoed 100%, maar dan moet je het er wel uit kunnen halen natuurlijk... Ik ken anderzorg niet, heb wel even vluchtig gekeken...

Mij spreekt FBTO gewoon aan door de gezinsmodule, kan er veel voordeel uit halen, en daar kan ik met de permie niet tegen aan...En mijn grote voordeel is dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, heb daarvoor geen extra kosten.

Wat betreft mijn man die blijft mss ook bij de huidige verzekering, als je gaat over stappen met man, moet je niet samen een polis afsluiten, want dan moet je alle extra pakketen (met uizondering tand) dubbel nemen... Een gezinspakket is voor een man niet echt handig ;)!

20. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden die bij Zilveren Kruis zitten, even goed opletten!
    Vanaf volgend jaar krijg je veel meer vergoed, al vanaf 2 sterren aanvulen de volledige ziekenhuisbevalling bijvoorbeeld!
    Ik ga gewoon bijna hopen dat ik 6 dagen overtijd ga bevallen ;)

Deel Deze Pagina