Zorgverzekering 2012

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Norge, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Zitten er bij FBTO geen tandartsbezoeken in het basispakket? En hoe is dit met Fysio in het basis?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in de basis zit nooit fysio of tandarts. Bij geen enkele verzekering. Of alleen vanaf de 13e behandeling bij chronische indicatie bij fysio dan. En tandarts tot 18 jaar. Daar kan je de module therapieen of tandarts voor afsluiten.

3. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Pfffffffffff ik weet het echt niet meer hahaha....

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niet bij gezinsplanning. Mijn man heeft hem deze maand aangezet omdat hij zich volgende maand gaat laten sterriliseren. Daarna zet hij hem weer uit. Kost die sterrilisatie hem 4,04. Bizar dat dit kan, maar het werd hem zelfs aangeraden door de fbto medewerker (wij wilden eigelijk tot volgend jaar wachten...)

5. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Wow dat wist ik niet. Dat maakt het wel weer aantrekkelijker zeg...
    En als ik nou zwanger ben, wanneer is het dan verstandig deze aan te zetten?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou als je een pretecho vergoedt wil hebben rond 26 weken ofzo dan zou ik hem rond 5 maanden aanzetten. En dan aanlaten tot na de kraamhulp. Eventueel nog een spiraaltje (koperspiraaltje dan, hormoonspiraaltje wordt niet vergoedt) laten plaatsen en dan weer uitzetten. Ik moet hem ook uitzetten maar ik wil deze maand nog even de pil halen.

7. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Is toch bizar dan.... Maar ja, je krijgt ook een 12 weken echo, of valt deze onder de basis?

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en je kan het trouwens heel makkelijk aan en uit zetten. Even inloggen op mijnfbto (heb je een wachtwoord voor) en dan hup vinkje aan of uit en je hebt hem aan of uit gezet.
    Zo ook met notas declareren. Gewoon foto van maken en hup uploaden bij mijnfbto en binnen 2 werkdagen (!) wordt het behandeld.
    Ik ben echt super tevreden. Ben nog nooit zo tevreden geweest. Bij deltalloyd en bij vgz had ik altijd gezeik. Nu niet...

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    12 weken echo is basis (tenzij je nekplooimeting wilt)

10. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ik ben toch eigenlijk om. Moet ik alleen nog voor mijn man verder zoeken!

11. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Dus vanaf de dag dat je deze aanzet ben je verzekerd?

12. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    En hoe is het met de tandarts? Laat jij deze het hele jaar aan staan?

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb mijn tandarts het hele jaar aan want anders heb je weer wachttijd. En ik heb veel behandelingen gehad dit jaar...

Nog een andere tip misschien. Je kan ook een aparte tandartsverzekering afsluiten bij bijvoorbeeld de kruidvat (kijk maar eens op de site). Dat kan op elk moment. Ik weet alleen niet of het bovenop een andere tandartsverzekering kan.

Volgens mij als ik het vandaag aanzet ben ik 1 december verzekerd.

14. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Dank je Debby voor al je hulp!

15. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Naar Kruidvat had ik gekeken maar is erg duur!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o en je schijnt nu ook een zwangerschapsdagboek en babydagboek gratis te krijgen bij het kraampakket (die had ik niet maar dat is nieuw)

o en geen dank.
    En heb geen aandelen hoor ;) Ik heb zelf vorig jaar met hetzelfde probleem gezeten en ben zoooooo blij dat ik dit gekozen heb. Ik weet niet hoe het bij andere verzekering is maar mijn man en ik zijn echt blij.

17. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ja en ik nu ook;);)
    Ik ga het voor mezelf nu direct afsluiten. Gewoon helemaal basis... De rest zet ik dan later aan. Volgende week ga ik nog naar de tandarts op kosten van Anderzorg;)

18. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hey debby! Thx voor je ervaring!

Ga hem ook afsluiten (Bij FBTO dan...)

Wat ik me verder nog afvroeg, ik ga tandarts 400 nemen. Als ik dan een keer op gewone controle ga en een keer voor iets speciaals (bijvoorbeeld een kroon) dan worden alle kosten bij elkaar opgeteld en maximaal tot die 400 euro vergoed?

Iemand nog ervaring met Jongen gezinnen pas en FBTO? Krijg je ook weer kleine voordeeltjes?

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    als je hem via de telefoon afsluit krijg je gratis calimiteiten erbij en je moet vragen naar vrienden van FBTO van krijg je 12,5 korting op de modules.

20. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hmmm... sorry... 'jonge gezinnen pas', ik zit in de war met de wij jonge ouders....

Maar daar ben je toch automatisch lid van als je de babydoos aan hebt gevraagd?

Deel Deze Pagina