in de basis zit nooit fysio of tandarts. Bij geen enkele verzekering. Of alleen vanaf de 13e behandeling bij chronische indicatie bij fysio dan. En tandarts tot 18 jaar. Daar kan je de module therapieen of tandarts voor afsluiten.
niet bij gezinsplanning. Mijn man heeft hem deze maand aangezet omdat hij zich volgende maand gaat laten sterriliseren. Daarna zet hij hem weer uit. Kost die sterrilisatie hem 4,04. Bizar dat dit kan, maar het werd hem zelfs aangeraden door de fbto medewerker (wij wilden eigelijk tot volgend jaar wachten...)
Wow dat wist ik niet. Dat maakt het wel weer aantrekkelijker zeg... En als ik nou zwanger ben, wanneer is het dan verstandig deze aan te zetten?
nou als je een pretecho vergoedt wil hebben rond 26 weken ofzo dan zou ik hem rond 5 maanden aanzetten. En dan aanlaten tot na de kraamhulp. Eventueel nog een spiraaltje (koperspiraaltje dan, hormoonspiraaltje wordt niet vergoedt) laten plaatsen en dan weer uitzetten. Ik moet hem ook uitzetten maar ik wil deze maand nog even de pil halen.
o en je kan het trouwens heel makkelijk aan en uit zetten. Even inloggen op mijnfbto (heb je een wachtwoord voor) en dan hup vinkje aan of uit en je hebt hem aan of uit gezet. Zo ook met notas declareren. Gewoon foto van maken en hup uploaden bij mijnfbto en binnen 2 werkdagen (!) wordt het behandeld. Ik ben echt super tevreden. Ben nog nooit zo tevreden geweest. Bij deltalloyd en bij vgz had ik altijd gezeik. Nu niet...
ik heb mijn tandarts het hele jaar aan want anders heb je weer wachttijd. En ik heb veel behandelingen gehad dit jaar... Nog een andere tip misschien. Je kan ook een aparte tandartsverzekering afsluiten bij bijvoorbeeld de kruidvat (kijk maar eens op de site). Dat kan op elk moment. Ik weet alleen niet of het bovenop een andere tandartsverzekering kan. Volgens mij als ik het vandaag aanzet ben ik 1 december verzekerd.
o en je schijnt nu ook een zwangerschapsdagboek en babydagboek gratis te krijgen bij het kraampakket (die had ik niet maar dat is nieuw) o en geen dank. En heb geen aandelen hoor Ik heb zelf vorig jaar met hetzelfde probleem gezeten en ben zoooooo blij dat ik dit gekozen heb. Ik weet niet hoe het bij andere verzekering is maar mijn man en ik zijn echt blij.
Ja en ik nu ook Ik ga het voor mezelf nu direct afsluiten. Gewoon helemaal basis... De rest zet ik dan later aan. Volgende week ga ik nog naar de tandarts op kosten van Anderzorg
Hey debby! Thx voor je ervaring! Ga hem ook afsluiten (Bij FBTO dan...) Wat ik me verder nog afvroeg, ik ga tandarts 400 nemen. Als ik dan een keer op gewone controle ga en een keer voor iets speciaals (bijvoorbeeld een kroon) dan worden alle kosten bij elkaar opgeteld en maximaal tot die 400 euro vergoed? Iemand nog ervaring met Jongen gezinnen pas en FBTO? Krijg je ook weer kleine voordeeltjes?
als je hem via de telefoon afsluit krijg je gratis calimiteiten erbij en je moet vragen naar vrienden van FBTO van krijg je 12,5 korting op de modules.
Hmmm... sorry... 'jonge gezinnen pas', ik zit in de war met de wij jonge ouders.... Maar daar ben je toch automatisch lid van als je de babydoos aan hebt gevraagd?