zo ik heb de overstap gmaakt!!! Ik werd heel vriendelijk geholpen alleen me vriend blijft bij cz direct want die heeft een hoop hulpmiddelen in bruikleen en daar konden ze geen duidelijk antwoord over geven. Ik ga nu 112 euro betalen. Ik ga na 1 jan nog wel effe een pretecho laten maken haha. Krijg het toch vergoed. en na de bevalling zet ik de module weer uit. Nu spaar ik een hoop geld uit voor de 6 euro extra. Nou maar hopen dat de baby niet te vroeg komt en in dec geboren word haha
@ Ninja; hier ga ik ook overstappen, en doe dan ook in jan nog een pretecho. Kan niet op met al die echos's En voor mij is het ook zeker een voordeel... Hoop voor je dat de beeb blijft zitten tot jan. (weet niet wanneer je uitegerkend bent?) Heb je nog een collectiviteits korting erbij?
Ik ben 18 jan uitgeteld! sem was 3 dagen te vroeg. En na jan/febr zet ik de module weer uit. Ik heb de vrienden van FBTO en gratis 1 jaar lang calamiteiten erbij
hopelijk gaat alles goed ben al heel me leven bij cz verzekerd dit is de eerste x dat we echt overstappen
o een pretecho met 38 weken... ik weet niet of ik dat wel zou doen. De baby is dan waarschijnlijk al ingedaald dus het hoofdje zie je sowieso niet meer op de echo. En de rest is al zo groot. Dat zie je amper.
hier heb je nog een speciale echo dat heet de laatste loodjes en je krijgt het toch vergoed. Ik heb al een hele mooie pretecho met 28 weken gehad
@ Ninja; je hebt groot gelijk hoor, je krijgt het toch vergoed! Dan maakt het niet zoveel uit... Hoop dat het wel lukt om binnen te houden dan Heb je hem per telefoon afgesloten dan en hebben ze 'vrienden van FBTO' dan als collectiviteit gegeven? Op de site krijg je die calimiteiten er niet bij, maar dan moet ik anders ff bellen... Hier ook voor de eerste keer overstappen, maar denk dat het echt voordelen heeft!
Ik denk dat wij ook de stap gaan nemen naar fbto. Vind het aan en uitzetten van die modules erg handig. Dit jaar had ik 1 gaatje, dat gevuld is bij de tandarts. Hoort dat dan bij de dingen, die meteen mogen, of pas na 6 maanden?
calamiteiten krijg je er alleen bij als je hem via de telefoon afsluit idd. Vrienden van fbto moet je altijd doen je hoeft nergens lid van te zijn. Ik heb het nog gevraagd maar je kan alle collectiviteit afsluiten haha maar bij sommige kunnen ze steekproefsgewijs controleren en dan gaat je premie omhoog als je niet lid bent. Raar eigenlijk he haha
ja en na 6 maanden zijn het de serieuze dingen als bruggen en kronen... maar waar hoort een gaatje vullen bij... wie weet het?
@ Marloes; volgens mij zit er alleen op kronen en bruggen een wachttijd en als ik het goed lees geld de wachttijd alleen als je de module tand in het jaar omschakelt of omhoog zet? Zou anders ff bellen... @ Ninja; ik heb gehoord, dat je een zw-dagboek krijgt... Hihi is handig als je al 38 wk bent Maar kun je vast wel iemand anders mee blij maken.. Ga jij ook nog het kraampakket aanvragen dan? Tis dus handiger als ik de verzekering per telefoon afsluit? Want dan vraag ik calimiteiten er gewoon ik bij.... ' ik heb gehoord dat.......'
Ik ben ook even bezig met premie berekenen op Fbto.nl Maar hoe doen jullie dat met Tandzorg? Want je kunt bedrag kiezen maar wat kost een gewoon consult met evt. enkele x gaatje? Vind het wel lastig hoor....
je moet er gewoon om vragen heb ik ook gedaan haha. Ja ik heb al een kraampakket maar als er een heel leuk kado bij zit zoals een tummytub had ik hem wel aangevraagd en iemand anders met het kraampakket blij gemaakt.
Voor hoeveel ben je nu verzekerd. Ik ga 1x per jaar naar de tandarts maar heb verder niets. Dat kost mij rond de 40 euro geloof ik. Dus dan kom ik nooit aan de 200 euro. Maar de prijzen in 2012 mogen de tandartsen zelf bepalen dus ik weet niet hoed duur het dan is. Misschien kan je effe een prijslijst vragen aan je tandarts
Ik ben nu in sterren verzekerd. 2 sterren bij zilverenkruis. ff opgezocht: tot 450 per jaar. Maar verwacht eigenlijk geen gekkigheid. Wel lastig he. Moet ik tandarts opbellen over prijslijst... zulke dingen zou gewoon via verzekering duidelijk moeten zijn. En lees iets over calamiteiten: waarom sluiten jullie die af? Want als ik naar omschrijving kijk, zie ik niet echt waarom ik die zou moeten nemen...
die calamiteiten krijg je er voor niets bij dus ja waarom niet he haha anders had ik het ook niet gedaan. Voor prijzen moet je echt bij je tandarts zijn. De zorgverzekeraar weten daar vaak echt niet veel vanaf krom he. Ik heb zelf wel eens met het zh en HAP moeten bekvechten over prijzen die ze doorberekenen .
maar ik was bv bij mijn andere verzekering tot 250 verzekerd maar moest wel 25% zelf betalen nu krijg ik tot 200 euro 100% vergoed