Zorgverzekering 2014

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Voor mij is dat niet van toepassing want ik moet in het zk bevallen. Trouwens je kan of voor je bevalling die 200 euro pakken of je kraamzorg

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kraamzorg kost ook niet meer dan 200 euro :p

3. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Oh haha dat wist ik niet ;)

4. Avda

Avda Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.028
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf!
    Zuid Limburg
    Dan is fbto ook een beter keus

5. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    voor steunzolen moet je eens bij anderzorg kijken, die vergoeden ieder jaar wel een bepaald bedrag.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb FBTO gemaild of er een eigen bijdrage geldt voor een bevalling in het kraamhotel, want op die kosten zit ik niet te wachten natuurlijk. Zo ja dan helaas opzoek naar een andere verzekering :(

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Denk dat je gewoon 200 euro vergoed krijgt....per bevalling zeg maar.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    De eigen bijdrage voor een ziekenhuis bevalling op eigen wil is iets meer dan 300 euro, dus denk dat die hetzelfde is voor het kraamhotel..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja neem ik toch aan niet?

Dus dat j dan van fbto gewoon 200 euro vergoed krijgt van dat bedrag

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hmm dan alsnog 100 zelf betalen en wel een hoge premie betalen.. Terwijl al die andere verzekeringen bijna wel allemaal die eigen bijdrage vergoeden wel jammer!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat wel..... Maar dat moet je dan weer uitzoeken...

Kun je weer beginnen :D..:)

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Bij de OHRA haal je het dus er ruim uit: poliklinisch bevallen, kraampakket, eigen bijdrage kraamzorg, cursussen: het wordt allemaal vergoed en bij elkaar is het meer dan dat je aan premie betaalt voor die aanvullende module.

Er zullen vast verzekeringen zijn die goedkoper zijn, maar ik vind het gemak en service van ohra zo goed, dat ik niet heel veel verder ga zoeken. Ik neem wel de eenvoudigste aanvullend pakket, omdat ik daarvan vrijwel alles vergoed krijg van werkgever, maar anders had ik dat ook niet gedaan. Hetzelfde geldt voor de tandarts: met 2 controles, mondhygieniste en een gaatje bijv ben je eigenlijk minder kwijt dan je premie per jaar, maar ja, werkgever betaalt mee, dus dan wordt het wel aantrekkelijk om me hiervoor te verzekeren.

13. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Als de fysio uit je aanvullend pakket wordt betaald gaat het niet t.l.v. je eigen risico. Je betaalt er ook extra premie voor.

14. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hoe zit het met een lactaiekundige bij fbto? dit kan ik niet vinden op de website ...

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik zou eigenlijk ook eens goed moeten kijken en vergelijken, maar heb er niet zon zin in, stom hè
    Heb nu de polis binnen en via onze werkgever hebben we wat extra vergoedingen gekregen. Kraamzorg, bevalling en uitgestelde kraamzorg. Hadden ze eerder moeten aanbieden, toen Luc uit ziekenhuis kwam kreeg ik geen kraamzorg meer

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ze hebben een vergoeding voor lactatiedeskundge tot 100 euro.
    Of een borstvoedingspakket met ook lactatiedeskundige maar dan betaal je 50 euro eigen bijdrage.

17. 84Chantal

84Chantal Lid

4 mrt 2013
    8
    0
    1
    Ik vind het echt verschrikkelijk om verzekeringen uit te zoeken. Vooral omdat je toch altijd het idee hebt dat je teveel betaalt.

Mijn vader gaf me de tip om te wachten tot december met uitzoeken omdat dan pas echt alle verzekeraars hun premies hebben bekendgemaakt. Ik hoef dus nog minimaal 2 weken geen actie te ondernemen..

18. tuc

tuc Niet meer actief

Het is dan wel alles op korte termijn doen. Mijn man heeft een excelvestandje aangemaakt waar hij de premies van basis en aanvullend heeft gezet en wat we vergoed krijgen bij verschillende paketten of modules. Elke keer als er weer 1 bekend is zet hij die erbij.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

En wa is de uitslag:D

20. 84Chantal

84Chantal Lid

4 mrt 2013
    8
    0
    1
    Ben ook benieuwd naar de uitslag! Lijkt me wel heel veel werk trouwens. In principe doen die vergelijkers dat och ook voor je?

Deel Deze Pagina