Zorgverzekering 2014

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb geen belang bij PMA, maar ik blijf erbij dat de bedragen op de site inclusief de PMA-bonus zijn. Het staat op elke pagina en als je de premie gaat berekenen, staat onder het kopje TOTAAL MAANDPREMIE: te betalen aan Menzis exclusief PMA-bonussen inclusief korting 88,30. Totaal laagste prijs inclusief bonussen en korting is 83,50. Als je gaat vergelijken, moet je het welop basis van de juiste cijfers doen.

2. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Hoi Fleur,
    ik kan die 40 behandelingen haptonomie niet terugvinden. Staat dat er letterlijk in?

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Krijg net van manlief te horen dat zilveren kruis de vergoeding van de eigen bijdrage voor het geboortehuis er volgend jaar uit heeft gegooid (2 sterren polis). Gelukkig gaat het om een klein bedrag en kunnen we het goed betalen, maar vind het wel stom. Als ik in het oude jaar was uitgerekend had ik m'n polis ook niet zelf mogen aanpassen. Nu ben ik in het nieuwe jaar uitgerekend en krijg ik,minder vergoed (of ik moet meteen naar 4 sterren) is toch krom eigenlijk...

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zal de link even opzoeken..

Vergoedingen Het staat verkeerd ze benoemen het als fysio dit klopt dus niet denk ik?

Vergoedingen Hier zijn de alternatieve behandelwijzen daar zal Haptonomie wel onder vallen denk ik? 80% vergoed 600 per jaar.

O de linkjes doen het niet, iniedergeval bij de H staat dat haptonome 40 behandelingen vergoed worden dit klopt denk ik niet omdat fysio er achter staat.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    haptonomie valt onder alternatieve geneeswijze.
    dus 80 procent van 600 euro bij de uitgebreide verzekering.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja klopt staat een fout :)
    Ben aankomend jaar 450 eraan kwijt en dan maar 20% betalen vind ik nog wel te doen :)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Even een andere vraag :

Bekkenfysio krijg je uit de basis 9 behandelingen voor.
    Mijn aanvullende pakket vergoed 18 behandelingen voor fysiotherapie, die ga ik gebruiken als bekkenfysio komen die 9 behandelingen dan nog bovenop de 18 die ik uit mijn aanvullende pakket krijg?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    En ik mis bij het vergoedingen overzicht van HEMA het stukje alternatief of zie ik het gewoon over het hoofd?

9. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Ik kreeg gister de papieren van Interpolis thuis, plus de dingen die in 2014 gaan veranderen. Toen zag ik bij Alternatief dat in 2014 alleen de chiropractor en ostheopaat nog vergoed worden. In 2013 zat accupunctuur er ook nog bij. Plus dat ik naar alternatieve therapie ga die ook in 2014 niet meer vergoed wordt. Hmpffff

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Eigen risico valt daar huisarts ook onder? Of alleen als je door hem wordt doorgestuurd of medicatie krijg?
    Twijfel ook om te verhogen maar dan wil ik wel een verzekering waar je het eigen risico evt in termijnen kan betalen, weet iemand waar dat allemaal kan?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Termijnen betalen kan overal.
    Huisartsenzorg wordt gewoon vergoed en gaat niet van je eigen risico af. Medicatie heeft een eigen bijdrage. Doorgestuurd worden kost wel je eigen risico.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Bekkenfysio uit de basis wordt alleen vergoed als het betrekking heeft op incontinentie. Ook is het eigen risico dan van toepassing (zorg uit de basisverzekering)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ik ben incontinent dus zal na de bevalling weer opnieuw bekkenfysio moeten volgen. Ben meestal in januari/februari al door het eigen risico ivm internist en medicatie dus dat maakt niet zoveel uit.
    Maar komen die behandelingen dan nog bovenop die 18?

14. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Nou vanochtend eens even gekeken. Zit nu bij Interpolis, wordt nog (met korting!) duurder als HEMA en vergoed minder (max 24 uur kraamzorg bv). Ik ben echt onwijs aan het twijfelen! Voordeel van FBTO vind ik dat ik bijv gezinsplanning in maart weer kan uitzetten, nadeel is dat je niet echt een aanvullend pakket hebt met van alles erin. HEMA spreekt me wat dat betreft wel redelijk aan maar kom op Independer ook op VGZ uit! Lastig lastig!!!

Maken jullie je keuze puur op kosten? Of kijken jullie ook van ja daar betaal ik misschien 5€ meer per maand maar krijg ik net wel iets extra's vergoed (wat je misschien wel/niet nodig hebt?)

15. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik wil graag naar FBTO.
    Als ik daar ga aanvullen met kraampakket vergoeding en kraamzorg, ben ik maandelijks goedkoper dan bij Menzis.
    Maar ik kan niet vinden of ze kosten bij het ziekenhuis bij ons ook vergoeden.
    Bij Zilverenkruis was dat niet het geval..

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij fbto krijg je 200 euro vergoed per bevalling zeg maar, dus of voor eigen bijdragen zk gebruiken of voor je kraamzorg. Het is niet en en

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dus moet je best veel zelf betalen als je wilt bevallen int ziekenhuis en kraamzorgwilt.

Kijk eens bij pma mocht je menzis willen :)

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

PMA is dus gewoon menzis maar dan goedkoper? Extraverzorgd 2 geeft al veel extra bij o.a. kraamzorg...

Ga jij dan voor 2 of 3? 3 is wel aanzienlijk duurder en scheelt qua vergoedingen niet extreem veel, toch?!

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Ik zit nu bij PMA is inderdaad Menzis, zelfs je polis en papieren en alles is gewoon van Menzis. Inloggen op de Menzis site etc.

20. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Uit de gezinnenpolis bij Agis wordt 300 euro vergoed voor huishoudelijke hulp na de kraamzorgperiode.
    Agis verwees mij naar de website zorg voor u via wie dit gaat.
    Er is geen medische noodzaak nodig.
    Ik ben benieuwd:
    - of deze huishoudelijke hulp wordt gegeven door hetzelfde kraamcentrum
    - hoeveel uren er dan extra zijn voor huishoudelijke hulp en over hoeveel dagen/weken dit kan/mag worden verspreid

Iemand ervaring hiermee?

Deel Deze Pagina