Upje! Dames, hebben de meesten al besloten welke verzekering jullie gaan nemen? Zoals het er voor ons nu uitziet gaat manlief gewoon verder met VGZ alleen met aanvullend pakket 2 of 3. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid naar PMA (Menzis) ben ook alleen nog aan het twijfelen over het aanvullend pakket. Volgend jaar krijgen we weer een kindje dus daar hou ik toch ook wel enigzins rekening mee dat ik een uitgebreid pakket "moet" kiezen zodat de kindjes niks tekort komen qua zorg (bijv fysio bij voorkeurshouding).
Hier ga ik denk ik wel naar fbto... Maar om nu echt die beslissing te maken is zo moeilijk op de een of andere manier hahah
Wij blijven zitten waar we al bij zaten. Ik zit bij CZ Direct en mijn man bij Ditzo. We gaan allebei 8 euro minder betalen kregen we te horen Mijn premie wordt 99,20 en die van mijn man wordt 108,95
Ik denk dat wij bij Zilveren Kruis Achmea blijven. Heb die trouwens nog niet veel voorbij zien komen hier... Mijn man wil het liefst geen aanvullende verzekering omdat hij er nooit gebruik van maakt, maar hij wil zich wel graag laten steriliseren volgend jaar. Misschien moet ik er dan toch maar aan geloven, aangezien ik wel aanvullend verzekerd ben
Ik stap over op zilveren kruis. Ik zit nu bij vgz en heb daar zo veel spijt van. Veel dingen worden er niet vergoed en moest dit jaar heel veel betalen en dat wil ik niet. Dus terug naar zilveren kruis samen met mijn man en we betalen 236 euro per maand met korting erbij van mijn mans werk. De poliklinische bevalling wordt helemaal vergoed want ik heb 3 sterren genomen, kraampakket zit er bij vergoed en de kraamzorg is alleen eigen bijdragen van 4,10 euro per uur.
Dat is hest prijzig wij voor 210 bij menzis via PMA krijg alles vergoed ook de eigen bijdrage van de kraamzorg, en 40 behandelingen fysio.
Hoi dames, ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe zorgverzekering en nu las ik over pma. Ik heb op de site gekeken en het is zo goedkoop dat ik gewoon vraagtekens heb. Ik heb ook gebeld en die mevrouw vertelde iets over een pms bonus die je terugkrijgt in november volgend jaar dan, en dat je premie betaalt aan menzis. En ze had het over een instapbonus.. Kan iemand mij vertellen of het een goede verzekering is, hoe de klantenservice is en over hoe dat zit met de premiebetaling en dan in november een pma bonus.. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Groet, MamaVanVier
Ik zit nu al zo'n 3 jaar bij PMA, eerst zat ik menzis zelf maar hoorde toen over PMA. Ik merk geen enkel verschil, alleen in onze portemonnee. De premies zijn stukken goedkoper en je krijgt gewoon dezelfde service als bij menzis. Aan het einde van het jaar kun je zelf per verzekerde de bonus aanvragen, zo'n 18,- per verzekerde.
Ik zit bij de menzis. Ben wel aanvullend van zorg 3 naar zorg 2 terug gezakt omdat generalistische zorg nu in het basispakket zit bij gecontracteerde aanbieders. We besparen volgend jaar ruim 20 euro per maand nu zonder al te grote wijzigingen.
Oh wow! Oke, ik ga me hier dus even verder in verdiepen. Maar je bent dus gewoon verzekerd bij Menzis alleen dan via PMA? Toch of snap ik het verkeerd?
Het is een onderdeel van menzis, brieven en polissen krijg ik ook gewoon van menzis zelf. Pasjes van menzis etc. Geheel te vertrouwen!
Die bonus is dat nog naast de lage premie? Of zit die "verrekend" in premie? Dat is mij nl niet geheel duidelijk!
Die moet je zelf aanvragen, zit dus niet verrekend in je premie. Je kan voor verschillende opties kiezen wat je met je bonus wil, bedrag uit laten betalen, het bedrag doneren aan een stichting en meer. Wij kiezen elk jaar toch weer voor het geld terug te laten storten, eenmalig per jaar voor elke verzekerde. Hier de site waar je dan je gegevens in moet vullen Uw PMA bonus 2013
Ah ok! Erg interessant dan! Ik zag dat als ik via de Menzis site zelf afsluit PMA wordt aangeboden met Hoogedoorn Vakantiepark cheque en een bonus van 64! Zo even premie vergelijken.
Ja precies maar PMA heeft wat dat betreft wel een goed aanbod! Zit bijZilverenkruis op 107,50 en daar zit bijv een max van 24 uur aan kraamzorg... Via PMA 106 maar dan dus nog die overstapbonus van 64! Want via Menzis voor PMA kiezen is toch duurder (toch 3 pm haha)
Ik zit bij Anderzorg, wel het hoogste eigen risico omdat ik naast mijn zwangerschap geen andere kosten verwacht. Dit wordt bijna in zn geheel vergoedt uit de basisverzekering, dus geen eigen risico! Ik betaal dan alleen de eigen bijdrage voor kraamzorg a 4,10 per uur. Aangezien ik in het ziekenhuis moet bevallen ivm een medische indicatie krijg ik toch al minder dagen kraamzorg. Ik betaal 62,25 euro per maand. Ik heb dan geen vrije keuze in zorgaanbieder, maar het ziekenhuis, verloskundige en kraamhulp die ik wil, zijn door de verzekering goedgekeurd.
Zit sins vorig jaar bij pma menzis Echt alles gaat via menzis.nl zelfde telefoonnummer gewoon menzis mailen, en via menzis site inloggen en kan je alles inzien De pma bonus is mooi meengenomen in november kan je dat terug vragen, Ik krijg dit jaar 61 euro terug omdat ik er sinds vorig jaar zit, ben je nieuw krijg je standard nog een leuk extra bedrag terug instapbonus heet dat geloof ik. Vanaf volgend jaar krijg ik dan 18 euro terug elk jaar, maar moet je zelf in november aanvragen via de website. Pma is geheel te vertrouwen het is eigenlijk gewoon menzis, maar Pma is colletief voor iedereen! en daardoor veel goedkoper dan de gewone menzis, ik had in het begin ook twijfels maar het is echt preceis hetzelfde alleem heeft pma ``groot ingekocht`` waardoor ze goedkoper kunnen. Ben nu voor basis+aanvullend 104 euro per maand kwijt terwijl ik hiervoor hetzelfde pakket bij menzis zelf 115 euro kwijt ben, scheelt 10 euro per maand * 12 = 120 per jaar Dus je hoeft er niet over te twijfelen ik zou zeggen doen. Ik heb mijn vriend en schoonvader ook over laten schrijven via pma. En dit jaar gaan 4 vriendinnnen van mij er ook naar toe