Zorgverzekering 2014

Discussie in 'De lounge' gestart door Roxyroxx, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Je hebt gelijk, ik ben in 2013 bevallen, typefoutje. Maar dan nog, ik heb in 2013 de vergoeding van 2012 gehad. 100% eigen bijdrage kraamzorg vergoed gekregen.

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier een optimaal pakket bij de Friesland, de bevalling wordt volledig vergoed en ook de kraamzorg ( geen eigen bijdrage dus) ook uitgestelde kraamzorg 15 uur kan ik extra krijgen.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier Cz gezinnen.weet nog niet hoe het volgend jaar is,maar gekozen ivm volledige vergoeding kraamzorg,kraampakket(niet het belangrijkste. Want duur zijn die niet)extra fysio ivm bekkenklachten en zwangerschapsischias en evt mocht het nodig zijn hoge vergoeding voor ressesiehelm.alleen tandartsvergoeding is laag maar 250 euro maar meestal niet meer nodig dan dat.we hebben wel collectiviteitskorting.hoop dat het zo blijft anders stap ik over.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je kunt ook je huidige verzekeraar opbellen en zeggen dat je wil overstappen, tenzij ze een leuke aanbieding hebben.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb ook dit pakket, bevalt prima en kans is groot dat ik er weer gewoon bij blijf, premie is voor volgend jaar verlaagt, hadden we vorige week bericht van gehad.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Betaal 107 in de maand daarvoor dus vind het wel mooi ;)

7. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Hier ook Interpolis en zo te zien moet ik lekker blijven zitten.
    Man kan niet overstappen want hij zit in een langdurig tandheelkundig proces waar Interpolis vorig jaar toestemming voor heeft gegeven.
    Als ik het zo bekijk dan zijn we volgend jaar 15 euro goedkoper uit samen.
    En dan krijgen we ook de kraamzorg volledig vergoed. Ben benieuwd naar de papieren die we van Interpolis gaan krijgen.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@mam maar dan heb je toch geen hoge verzekering bij cz?

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm net even voorwaarden Interpolis gechecked voor 2014. Ik moet altijd het hoogste aanvullende pakket ivm mijn gezondheid, vorig jasr kreeg ik als "extraatje" daar ook alle uren kraamzorg de wettelijke bijdrage vergoed. Dit jaar is dat maar 24 uur. Als je een aanvullende verzekering puur voor dat pakt loont het zich niet maar aangezien ik toch altijd aanvullend verzekerd moet zijn wil ik wel de verzekering waar ik het meeste uit kan halen.

Heeft iemand de voorwaarden van andere verzekeraars al gezien mbt kraamzorg? FBTO spreekt me ook wel aan maar daar vind ik niks over 2014...

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Roxy ik heb me ingeschreven bij fbto om gelijk als de nieuwe premies bekent zijn hier een mail over te ontvangen ;)

11. Roxyroxx

Ah ok! Ben benieuwd wanneer zij komen met hun premies en voorwaarden!

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik zat bij CZ het afgelopen jaar, maar heb gisteren de overstap gemaakt per 1-1-14 naar DSW. Heb altijd bij DSW gezeten... en nooit problemen gehad! Het meeste werd vergoed en ik kon altijd heel snel inzien waarom er evt. iets niet vergoedt werd! Nu bij CZ is me al meerdere malen opgevallen dat ik dingen maar voor 75% vergoed krijg of helemaal niet. Nou ligt dit natuurlijk ook aan het pakket wat je kiest.. maar ga toch weer terug naar TOP bij DSW! :)

Wat nieuw is het komende jaar en ik ook wel prettig vind is het gespreid betalen van de eigen risico! :) Bij DSW halen ze in 10 maanden elke maand 35,- extra van je rekening en in het voorjaar van 2015 bekijken ze dan of je nog geld over hebt van je eigen risico en dus geld terug krijgt... Zo voorkom je dat je (zoals ik nu heb) in 1x een rekening voor bloedprikken (187,-) moet betalen!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@bula in principe kun je bij cz ook wel altijd een regeling treffen om gespreid te betalen ;)

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja dat kan bij bijna elke zorgverzekeraar volgens mij wel :)

15. Roxyroxx

Denk dat zij bedoelt dat hun het standaard aanbieden? Bij anderen moet je misschien er zelf meer werk van maken en is het misschien soms lastig ivm dat je dan moet aantonen dat je t geld niet hebt?

16. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik bedoel idd meer dat ze nu een soort spaarpotje voor je maken... door ongeacht wat je gebruikt elke maand 35,- van je rekening te halen.
    Heb je eind van het jaar wat over? dan krijg je geld terug... zo niet heb je het al gespreid betaald! :)

Ik geloof best dat je bij CZ ook gespreid kunt betalen, maar in eerste instantie staat er nu toch echt in mijn brief "dit bedrag wordt op of kort na 19 November van uw rekening geschreven" tja dan moet je het wel net hebben of idd bellen en vragen of je het aub in termijnen mag doen! :)

Dan vind ik dat "spaarpot" idee net wat aantrekkelijker! :)

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Bij Menzis zelf of via PMA?

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik zit bij de friesland en heb afgelopen jaar ook al die 350 euro in 10 keer 35 euro betaald, zelde wat jij nu dus bij dsw gaat doen, volgens mij kan dat bij elke verzekering wel,
    gewoon even vooraf vragen, dat zou voor mij net DE reden zijn om op te stappen.

ik heb me aangemeld bij sloopdecrissis.nl en wacht even af wat daar uit komt.

19. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Vraagje.. Wij zitten nu bij Anderzorg. Vorig jaar hebben we veel tandartskosten gehad omdat mijn man al jaren niet was geweest en ik blijkbaar ben overgestapt van een hele slechte naar een hele goede tandarts :D . .
    Nu weet ik dus niet wat 'normaal' is wat je kwijt bent bij de tandarts.. Als je gewoon 2x voor controle gaat, en ik heb altijd wel gaatjes..

Bij Anderzorg wordt alles voor 75% ofzo vergoed.. en bij alle andere aanbieders zie ik staan tot 500, tot 750 etc.. waar heb je dan genoeg aan?

20. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Elke zorgverzekering biedt aan de eigen risico gelijk per maand ook eraf te halen van je rekening, en dat je het inderdaad terugkrijgt mocht je er geen gebruik van hebben gemaakt.

Ik zit zelf bij Delta Lloyd en ben aanvullend verzekerd, betaal 117,95 per maand. Krijg mijn kraamzorg 100% vergoed.

Deel Deze Pagina