er staat een bedrag van 250 euro genoemd, ik heb hier bedragen hoger voorbij zien komen, maar goed geen idee hoe dat opgesteld is. gelukkig is dat voor mijn geen noodzaak, tis wel erg verwarrend zoals ze het op verschillende manieren en bedragen opstellen, dus ik zou dat eens goed nabellen, en eigelijk dan ook nog per mail bevestigt willen zien. want ik kan me voorstellen dat een telefoniste het ook wellicht niet altijd perfect weet, een vergissing is snel gemaakt. naja ik hou er mee op, en zou gewoon gaan bellen,
Nee hoor. Heel jammer dat je dit zo opvat maar dit werd door de kinderfysio verteld en door CB en ziekenhuis bevestigd... Ik heb er namelijk ook met mn kleine gelopen omdat haar hoofdje af begon te platten ivm voorkeurshouding. Ik was er op tijd bij, zijligkussen en ligging bij elke slaapje afwisselen. Het was zo opgelost. Laat je dit te ver doorgaan dan kan het scheef gaan groeien en dan kan je een probleem hebben. Tegenwoordig grijpen ze al snel naar die helmpjes maar het is niet eens bewezen. Afplatting is gewoon te voorkomen door juist te handelen.
Ok. Ongeveer hierzelfde als waar ik het voor krijg. (Voor en achterwand en basrmoederverzakking en lichte bekkenklachten). Dan zou ik toch even bij een fysiopraktijk gaan informeren hoeveel behandelingen ze nodig denken te hebben. Meestal hebben ze wel een gemiddelde wat ze "nodig" hebben. Ik had er eerst 12 maar heb er nu meer nodig. Wel handig om te weten als je op zoek gaat naar een verzekering. Ik wilde de hoogste nemen met 40 behandelingen of 1 met onbeperkt maar dat vond de fysio weer overbodig. Zou ik dus een hoop betalen wat ik ws niet zal gebruiken.
Ik heb Menzis gemaild dat ik verschillende antwoorden op hun site heb gevonden over de vergoedingen rondom kraamzorg en niet medische poliklinische bevalling. Ben benieuwd naar hun antwoord.
Nogmaals dit is niet in alle gevallen waar. Maar ik houd erover op. Laat iedereen maar denken dat het enkel cosmetisch is.
doe ik! ! Voor het vreemd vinden. Want de site van ml en fleursylfano geven duidelijk wat anders aan dan wat ik gevonden had
Niet alles gelezen/gevolgd maar hier gaf de fysio ook aan dat er een studie is gedaan en als kinderen tussen de 12 en 16 jaar oud zijn de afplatting vaak niet meer aanwezig is. Dus dat er geen verschil meer is tussen kinderen met vroeger dezelfde afplatting die wel of die geen helmpje gedragen hebben. Nogmaals niet alles gelezen en gevolgd dus ken je situatie niet maar en zijn veel tegenstrijdige berichten over helmpjes. Als het bij iemand opgelost is door zijligging gelooft die bovenstaande. Anders niet. Heb er verder geen oordeel over.
Zo kon ik gelijk het topic weer even omhoog schoppen. Ik heb vanmiddag ook een begin gemaakt met berekeningen. Ik zit nog heel erg te dubben of ik bij PMA blijf of toch overstap naar fbto met alleen de kinderen. Mijn man heeft alleen basis nodig met een tandverzekering, hij maakt amper kosten en ga dan ook zijn eigen risico maximaal omhoog schroeven. Ik daarentegen maak elk jaar weer flinke kosten, maar twijfel nu wat zinvol is qua kraamzorg etc....geen idee nog wat ons volgend jaar gaat brengen. Het voordeel van fbto vind ik dan de module gezinsplanning, heb je het niet nodig dan betaal je ook niet die premie. Bij PMA betaal ik dan wel het gehele jaar de volledige premie maar heb het niet het hele jaar nodig. Moeilijke keuzes..
nee helaas!! Ik wacht nog met smart .... miss ga ik via mijn man mee collectief via menzis. Ze hebben voor 2014 extra korting bedongen
Voordeel is idd het aanzetten van diverse modules. Voordeel van andere verzekeraars is dat je als je voor een aanvullende verzekering kiest je van alles wat vergoed krijgt. Ben er persoonlijk nog steeds niet over uit hoe of wat. Neig nog steeds naar PMA, maargoed FBTO is wel goedkoper aangezien ik in feb beval en dan dus gezinsplanning weer kan uitzetten ... Blijft lastig allemaal!
die van menzis staat ook online ik betaal 10 euro minder maar krijg eigenlijk nog steeds alles vergoed het is op het moment heel erg puzzelen met vele verzekeringen
Dames, als jullie eigen risico kosten maken, wat zijn dat dan voor kosten? Ik twijfel namelijk om mijn vrijwillig eigen risico maximaal te zetten, volgens mij maak ik die 360 euro niet op en mijn vriend ook niet. Dat kan op jaarbasis enorm schelen. Wij kiezen denk voor PMA, omdat mijn vriend dat 40 fysiobehandelingen vergoed krijgt voor een redelijke prijs en dat ben ik volgens mij nog niet tegengekomen!
Het is interessant om eens met je digid in te loggen bij je zorgverzekering (of was het nu andersom?) Hier zie je op de cent nauwkeurig waar je wat aan uitgeeft. Wat het eigen risico betreft; het is een risico. Wij hebben het ook op maximaal, maar wel een buffer achter de hand voor als we het nodig mochten hebben. Als je eigenlijk nooit iets hebt en ook niets in de planning hebt voor komend jaar, dan kun je hem in mijn ogen omhoog schroeven, mits je een kleine buffer hebt om het op te vangen. Hier ook nog hard aan het uitvogelen wat nu verstandig is. Het irritante vind ik dat ik vaak niet goed kan vinden is of ze zwangerschapsgym o.i.d. vergoeden en de redressiehelm. Daar moet je dan weer speciaal voor bellen.
Volgens mij ben ik er ook uit. Man kan niet overstappen ivm medisch traject. Ik zit bij Interpolis en zou volgend jaar 130 euro betalen. Basis, tand en zonder zorgen. Maar stap ik over naar cz en betaal ik 136 euro voor basis +gezin dan krijg ik van wat ik nodig heb meer vergoed. Volledige kraamzorg, lactatielundige, fysiotherapie (voor de BI),l. Dat zijn de dingen waar ik volgend jaar gebruik van maak, en bij interpolis voor bij moet betalen.
Nog een tip die ik op tv voorbij zag komen: let op bij budget verzekeringen.Lijkt goedkoper maar je bent met een beetje pech, 10x duurder uit. Je mag vaak alleen naar door hun gekozen instellingen en vaak een groot deel van bijv operaties wat voor jezelf was. DAcht dat ze het over gemiddeld 30% hadden, wat op kon lopen tot duizenden euro's! Dit schijnt niet duidelijk in de polissen te staan en verzekering en ziekenhuis/arts wijzen je er niet op. Denk je goedkoper uit te zijn..