Dat kun je alleen zelf bepalen. Ik gebruikte ook vrijwel nooit iets dus heb dit jaar voor het eerst geen aanvullende verzekering. Het blijft natuurlijk een gok die je neemt want er kan altijd wat gebeuren.
Wij hebben ook nooit een aanvullende verzekering. Altijd de basis. En we sparen zelf voor de tandarts op. De ene keer een gaatje of tandsteen verwijderen zijn de kosten niet
Hoe zit het bij de hema met de combinatie test zonder medische indicatie en <36? En eigen bijdragen kraamzorg van 4 euro per uur?
Inmiddels mij verdiept in de Menzis waar ik nu zit. Homeopaat is niet meer onbeperkt, idem Fysio. Voor mij dus niet meer het geld waard. Nu toch gekeken bij FBTO en denk dat dat m wordt ben voor 128 euro klaar: 1000 euro fysio 750 euro Homeopaat en de gezinsmodule aan. Heb wel WIJ voordeelclub korting. Moet de rest nog kijken maar voor mij is het nu FBTO Wel jammer dat die pretecho vervallen is
maar aan de andere kant kun je nu wel een nekplooimeting laten doen. Vroeger was het toch of peretecho of een nekplooimeting.
Geen idee, maar nekplooimeting heb ik inmiddels al achter de rug haha. Maar had het wel leuk gevonden met 26 weken nog een x een echo te laten doen
Dankje! Is die eigen bijdragen voor alle uren? Of voor een maximaal bedrag zoals bij de FBTO van 200?
Wat is eigenlijk redelijk standaard qua uren wanneer je partner thuis is die kan helpen met de verzorging, en je flesvoeding geeft (dus geen bv) en er verder geen bijzonderheden zijn?
Ik betaal 116 per maand dit is voor een basis en aanvullende zorg verzekering. Zit bij Zekur, is van Univé. Je bent goed verzekerd, en hebt veel aanvullende opties.
Net even gebeld met de FBTO.. Die 200 euro die je vergoed krijgt wat onder het kopje kraamzorg staat dat wordt ook gebruikt voor als je wilt bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Wat er dus op neerkomt (als ik de medewerker goed heb begrepen) dat de poliklinische bevalling rond de 312 euro kost. Die 200 euro wordt gebruikt, dan moet je nog 112 euro zelf betalen. Vervolgensis er niets meer over voor de kraamzorg, dus moet je de volledige eigen bijdrage zelf betalen. Dus alles op een rijtje bij de FBTO krijg ik te maken met deze kosten als ik in het ziekenhuis wil bevallen: -circa 112 euro voor in het ziekenhuis bevallen -circa 150 euro voor de eigen bijdragen kraamzorg -circa 50 euro voor combinatietest Totaal dus 312 euro. Welke door de CZ gezinnen allemaal wordt vergoed, maar daar is de premie dan ook 40,60 per maand. Met weer als pluspunt dat er een tandarts verzekering voor mams zelf in zit voor 250 euro per jaar, dit zit er niet bij de FBTO (12,75 per maand). Als ik de tandartsverzekering erbij wil, dan ben ik bij de CZ dus goedkoper uit als ik in het ziekenhuis wil bevallen. Wil ik niet in het ziekenhuis bevallen op eigen verzoek (mijn voorkeur is thuis maar hé ik ben nog niet zwanger en nog geen hormonen die door mijn lijf gieren), dan is FBTO goedkoper.
@Catmommy; Vergeet ook niet dat wanneer je bevallen bent de module bij FBTO weer uit kan zetten zodat je die premie niet betaalt. Bij andere verzekeraars heb je die optie niet. Vind dat ook wel meewegen in mijn besluit. Zo weet ik bijv. al dat ik met een medische indicatie moet bevallen in het ZH middels een KS, die onzekerheid heb ik dan weer niet.
Hoe zit het eigenlijk met de extra vergoedingen voor kraamzorg, nekplooimeting,poliklinische ziekenhuisbevalling, etc. Indien je hiervoor verzekerd bent, gaat dit bedrag dan wel van je eigen risico af? Dan zou het namelijk neerkomen op meer premie betalen per jaar, maar ook nog eens 360 euro eigen risico eroverheen.
Aanvullende verzekeringen gaan] nooit van je eigen risico af, dan moet er een verplichte aparte eigen risico bijvermeld zijn. Wel kunnen ze een onvolledige vergoeding bieden. Dus bv tot X euro vergoed met poliklinische bevalling