Zorgverzekering 2017

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dodo29, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Nee ik bedoel inderdaad het invriezen en het bewaren.

2. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Mag ik vragen wat de kosten zijn voor dat invriezen? Ik heb me gisteren ook aangemeld bij PNO

3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Volgens mij moest ik rond de 150 euro betalen om 2 of 3 cryo's in te vriezen, maar weet ik niet zeker. En sommige aanvullende verzekeringen dekken ook het invriezen, maar ik weet niet hoe dat nu bij PNO zit aangezien hun verzekering nu anders is.

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    PNO dekt volgens mij wel cryo invriezen maar geen eitjes invriezen

5. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik heb de rekening ingediend (cryo's invriezen) en kreeg helaas niets terug van PNO...

6. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik ben het overzicht ook kwijt, wie kan helpen?!

Wij zijn bezig met de eerste ivf-poging en willen voor een second opinion naar Gent. Ik houd er rekening mee dat we daar eventueel een tweede ivf-poging zullen gaan doen.
    Pno is geen optie dus ivm de medische selectie. Ik lees veel over umc. Lees op hun site dat je vooraf aanvraag moet doen om te kijken of je aanmerking komt voor vergoeding. Hebben jullie dit nu al gedaan, terwijl je nog niet overgestapt bent?
    En wat is jullie ervaring met vergoeding van medicatie en invriezen cryo's?

Nog andere opties behalve umc?

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

7. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ben zwanger via Gent en alles werd volledig vergoed door CZ. Zelfs geen rekening gezien, ze hebben er een contract mee dus alles ging supersoepel. Ben ontzettend blij met CZ, ga er nooit meer weg!

8. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Volgens mij kan PNO wel maar alleen voor de basisverzekering. Maar jullie hebben nog twee pogingen tegoed uit de basis. En PNO vergoedt beter buitenland mits je die buitenland optie aanzet. Alleen als je nu al wil verzekeren voor meer pogingen, zou ik naar UMC gaan.

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Je krijgt bij álle zorgverzekeraars 3 IVF-pogingen vergoed. Dus je kunt je gewoon aanmelden bij PNO wat dat betreft...

10. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Oh thanks dames. Ik ga me nu nog niet verzekeren voor een 4e of 5e poging, dat lijkt me overbodig. En we gaan in eerste instantie voor een second opinion, maar wil er wel rekening mee houden dat we eventueel daar verder gaan met de behandeling. Bij pno wordt ook medicatie vergoed? En cryo's als ik goed gelezen heb niet? Weet iemand wat dat kost?
    Vind het toch wel een spannende stap, maar vind dat het er nu maar eens tijd voor wordt!

11. Joiya

Joiya Nieuw lid

20 dec 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,
    Ik ga me toch ook maar eens verdiepen in zorgverzekering voor 2017 en heb alle voorgaande berichten gelezen want bij CZ heb ik al veel zelf moeten betalen dit jaar. Wat ik begrijp is dat vooral UMC en PNO geschikt zijn bij vergoeding ivf evt in buitenland. Voor degene met ervaring in duitsland of belgië wanneer en waarom gingen jullie daarheen?

12. knorrie24

knorrie24 Actief lid

9 jan 2011
    239
    0
    16
    Het hoge noorden
    Bedankt allemaal voor het reageren op mijn eerder bericht. Het is fijn om ervaringen te lezen van mensen.

Ik heb net een telefoontje uit het zkh gekregen dat ze me zoveel mogelijk pogingen gaan geven als ik zelf wil. Dus nu kunnen we de stap maken om oom daadwerkelijk ons aan te melden.

Mijn vraag is wel of iemand weet of zowel ik als mijn man beide over moeten stappen naar UMC of dat het voldoende is dat ik alleen overstap en hij blijft zitten waar hij nu zit.

Alvast bedankt voor het antwoord 😊

13. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Nee dat is op zich niet nodig. Vrijwel alle kosten van ivf werden op mij verhaald. Mijn man kreeg alleen een rekening van de intake en zaadonderzoek. Hier vergoedde zijn verzekering 75 procent van, omdat het om een niet-gecontracteerd zkh ging. Maar het ging echt om minimale kosten.

14. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28

Interpolis dekt 100% vd kostprijs bij een aanvullend pakket.

15. MarloesK85

MarloesK85 Actief lid

5 feb 2016
    274
    415
    63
    Dag dames,

Nog twee iui pogingen en dan in 2017 starten met IVF. Ik heb het advies gekregen om een zorgverzekering te kiezen die meer dan 3 pogingen vergoed. Ik twijfel nu over het volgende. Umc heeft een aanvullende verzekering die de 4e poging vergoed en nog een duurdere aanvullende die de 4e en 5e vergoed. Deze is echter 50 euro per maand duurder, in totaal ruim 80 euro aanvullend. Wat is wijsheid, welke zal ik kiezen.
    Kan ik überhaupt binnen een jaar al met de vijfde poging starten? Of eerst maar voor de 4e kiezen en eventueel volgend jaar weer ophogen? Nog paar dagen bedenktijd..

16. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Marlous: In februari start ik met IVF na IUI behandelingen.
    Ik ben overgegaan naar UMC en heb pakket 3 genomen (vergoed de 4e behandeling). Ik weet niet of je bij UMC gemakkelijk naar een hoger pakket kan, als je eenmaal klant bent. Ik verwacht eigenlijk van wel want nu was er ook geen vragenlijst van te voren. Anders hadden ze geweten dat ik een dure klant ben ;)
    Wie heeft jou geadviseerd om te kijken naar zo'n verzekering die meer pogingen vergoed?

17. MarloesK85

MarloesK85 Actief lid

5 feb 2016
    274
    415
    63
    @Barbje: Mijn eigen gynaecoloog heeft mij dit advies gegeven. Mag ik vragen waarom je niet hebt gekozen voor het vierde pakket met ook de 5e poging vergoed?

18. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Marloes, ik denk niet dat je 5 pogingen in je een jaar gaat gebruiken hoor. Vier is al veel...
    Zelf heb ik dus ook alleen pakket met 4e poging. Vind €80,- teveel per maand extra.

19. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Marloes, voor mij dezelfde reden als Mieksel.
    3 IVF in 1 jaar is qua tijd denk ik al niet haalbaar. Aangezien ze vaak rustmaanden hebben tussen iedere IVF. Ik verwacht ook wel dat je binnen een verzekeraar ook na een jaar kan wisselen per pakket.
    Ook bedenk ik ergens dat het best nog weleens zo zou kunnen zijn dat als ik het nodig mocht hebben, de aanvullende pakketten weer gewijzigd zijn. Wie zegt dat de 4e/5e ook worden vergoed in 2018? Ik heb UMC gekozen voor het "gerustgestelde gevoel" wat ik nu ervan krijg. Begrijp je wat ik bedoel?
    En bij pakket 3 kan ik ook voor 500 euro naar de acupunctuur, dat wil ik weer oppakken in januari.

20. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ik sluit me helemaal aan bij Barbje en Mieksel , precies om dezelfde reden 4de poging bij UMC overgestapt

Deel Deze Pagina