Hallo Dames! Ik weet dat je tijdens een zwangerschap geen kattenbak mag verschonen, wegens een soort bacterie. Weet iemand of je een caviakooi wel mag verschonen? Of dit veilig is?
Maar, je kunt natuurlijk altijd aan je partner vertellen van niet als je onder het klusje uit wil komen haha. Nee t kan geen kwaad.
Haha, ja dat zei ik ook al tegen hem dat ik dat nu niet meer mocht doen :') Alleen hebben we 2 best grote hokken, dus ook wel weer sneu om hem dat alleen te laten doen elke week, dus ben maar eerlijk geweest dat ik het niet wist, hahaha. Als ik echt gemeen wilde zijn...
Haha nee das ook niet aardig. Ik zou zolang het kan het gewoon zelf doen. Ik kan pas sinds een week of drie het kippenhok niet meer doen. Puur omdat mn buik echt in de weg zit en het te zwaar word. Daarvoor heb ik die ook altijd gedaan
Bubblez; precies, het lijkt mij ook steeds zwaarder naarmate je buik groeit. En het is ook altijd snel weer klaar Snoopy; haha, oh jee! Dacht dat als je vliezen breken je ook meteen weeën krijgt en het bevallen gaat beginnen. Heb je niks gemerkt dan?
Nee hoor je krijgt niet altijd meteen weeën. Mijn vliezen braken om 5:45 (en ja dat merkte ik wel, sprong meteen uit bed om de nattigheid in bed te beperken ) en rond een uur of 11 begonnen de weeën. Heb de caviakooi dus gedaan en ook nog de badkamer
Ik heb een hamster en sinds ik zwanger ben gebruik ik voor de zekerheid wegwerp handschoenen, want dat beestje piest overal en ben er nu gewoon snel vies van.
Ik heb er met de dierenarts over gehad en het ligt iets genuanceerder. Toxoplasmose wordt vooral opgelopen door dieren die buiten leven, gezien ze besmet raken door aarde ed. Dus stel je hebt je cavia in de zomer buiten late'n grazen dan kan je er niet volledig vanuit gaan dat deze geen toxoplasmose bij zich draagt. Ik kreeg toch wel het advies handschoenen te dragen. Terwijl mijn knagers nooit buiten zijn geweest en ik ze bij een fokker heb gehaald waar ze ook nooit buiten zijn geweest. Ze zei ondanks dat de kans nog zo klein is kan je beter zekere voor onzekere nemen.
Een cavia kan anderen niet besmetten met toxoplasmose door hun ontlasting, want daar gaat de toxoplasmose niet in zitten. Dus tenzij je je cavia eet kan je niet van je cavia ziek worden