Goed dat je zegt dat de kraamzorg niet meer volledig wordt vergoed. Voor mij is dat wel een reden om verder te kijken. Ik heb extra kraamzorg nodig.. en zilverenkruis is opzich best prijzig.. maar goed, dat zijn ze meeste zorgverzekeringen tegenwoordig. Voor veel mensen is de zorg niet meer te betalen. Een hele slechte ontwikkeling.
Je mag nu vast wel afsluiten enzo maar je krijgt premie en voorwaarden van 2021 te zien. Maar je hebt alsnog tot 31 december de tijd om over te stappen/wijzigen als je het toch anders wil, ook als je nu al wat geregeld hebt Klopt, goed verschil premie uitrekenen tussen 2 en 3 sterren. Soms kun je het beter op 2 sterren laten staan. Dan krijg je 125 euro van eigen bijdrage vergoed, mag je zonder medische indicatie in ziekenhuis bevallen, heb je 12x fysio (dat is inclusief bekkenfysio maar dus totaal, niet apart voor je rug of bekken extra vergoeding) Tandzorg... ik heb niks gemerkt tijdens zwangerschappen behalve dat mijn kroon begint te irriteren bij minder weerstand. Verder geen gaatjes
nipt moet je sowieso zelf betalen. Voor de rest geen idee, ben toch al door eigen risico heen. @Eliss92 idd dat setje. Was blij verrast deze week. Vorige keer was het nog een badthermometer. Dat setje was precies alles wat ik nog nodig heb. Geloof wel dat, dat er alleen bij aanvullende verzekering in zit. Knuffel is ook nog hetzelfde tov 4 jaar terug. Slaapt zoon nog steeds mee, fijn ding.
Je kunt vergelijken op Independer of Zorgwijzer (Bij dat laatste heb ik destijds overstap ook geregeld en kreeg elektrische tandenborstel) Gewoon op rijtje zetten wat je voor 2022 graag gedekt wil hebben Ik zit zelf bij Ziezo, onderdeel van Zilveren Kruis. Hoogste eigen risico. Dus betaal niet veel premie maar heb dus rondom geboortezorg weinig extra vergoedingen
De nipt valt niet onder de zorgverzekering. Het kost je geen eigen bijdrage van de zorgverzekeraar. Je moet wel zelf betalen.
Lab onderzoek is eigen risico Nipt alleen vergoeding bij medische indicatie maar inderdaad eigen risico Vervoer naar ziekenhuis is geen vergoeding voor bij bevalling Nazorg bevalling zitten wat regels aan geloof ik, die weet ik zo niet uit mijn hoofd
Als je medische indicatie hebt kan je vergoeding krijgen U heeft een medische indicatie als een eerder kind het Down-, Edwards-, of het Pataus-syndroom heeft, of als u de NIPT als 2e test laat uitvoeren omdat uit de combinatietest een verhoogd risico is gebleken. Uw verloskundige bepaalt of u een medische indicatie heeft.
Dat weet ik. Maar als je geen medische indicatie hebt dan valt de nipt niet onder de zorgverzekering . Daarom krijg je ook een factuur en moet je via hun site betalen. Deze info staat ook op de website.
Nog niet, ik zit ook bij zk heb dan 3 sterren maar ga volgend jaar weer lekker terug naar 2 denk ik maar ff kijken waar ze mee komen. Ik kijk half november nog een keertje. Vind 171 per maand wel behoorlijk stevig en geen kinderwens meer. Had extra fysio aangehouden ivm bekkeninstabiliteit, maar per saldo ben ik elke keer klaar met 5-6 behandelingen, dus dat kan ook wel naar beneden dan. @Raketje mijn gebit ging flink onderuit door de zwangerschap van mn dochter. De hoogste rekeningen kwamen echter naderhand en niet tijdens de zwangerschap. In de twee jaren na mn bevalling tot twee keer toe trajecten van paradontitis doorgelopen a 1000,- stuk en deze ronde kwam er een spoedextractie bij. Voor sommige tandverzekeringen heb je een jaar "wachttijd" alvorens je dingen kan declareren dus dat is er eentje om evt te overwegen.
Zo wat een bedrag ! Ik zit tot nu toe op 65 euro labkosten inclusief de suikertest Maar ja verschilt misschien per persoon wat er onderzocht wordt
Lab onderzoek klopt. Maar dat zijn zulke kleine bedragen.. het scheelt 300 euro premie hè! Dus ben pas duurder uit als ik meer dan 685 euro aan zorg nodig heb. Het kost me dus hooguit 200 euro extra indien ik met ambulance naar ziekenhuis moet. Dat is een risico wat ik wel durf te nemen. Heb al sinds m’n 18e hoogste eigen risico en heeft elk jaar nog voordeel opgeleverd, keer jaar niet zou geen ramp zijn. Nipt hebben wij gedaan. Met de oudste ben ik op woensdag opgenomen, vrijdag ingeleid en ook vrijdag bevallen en mocht maandagmiddag naar huis, heb geen rekening gezien (maar dat was dus in 2015) Ik betaal nu voor basisverzekering plus aanvullende pakket 108 euro per maand. Moet voor komend jaar nog uitzoeken, maar verwacht dat als ik overstap naar andere maatschappij ik veel meer kwijt ben.
Ik heb de laatste 3 jaar nogal veel ongeluk en m'n zorgkosten rijzen de pan uit . Ik durf het voorlopig nog niet.
Oké misschien staat me dan nog verrassing te wachten maar laatste rekening is van onderzoek in september dus volgens mij mis ik niks (of heb ik gewoon keer geluk haha)
Of hij komt nog. Ik kreeg januari 2019 array onderzoek ivm zoontje, februari 2020 de rekening, maar dat was wel een ziekenhuis. (4000,- + whuaaaa blij dat we verzekerd zijn!)