Do It Yourself..

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaNiess, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik weet niet of er al zulke topics geopend zijn, kan ze op het moment eigenlijk niet vinden (of ik zie ze over het hoofd?:()

Maar ik kwam op internet handige tips tegen, en dacht misschien kunnen we hier handige tips met elkaar delen?

O.a kwam ik deze tip tegen, als iemand weet of het werkt dan hoor ik het graag hoor, heb het namelijk zelf nog niet uitgeprobeerd haha :D

Verlies geen tijd door je ruiten te ontdooien en giet er zeker geen warm water over, dat veroorzaakt barstjes! Wrijf vanavond gewoon met een aardappel over je voorruit en de buitenkant zal niet meer bevriezen..❄

Hebben jullie ook leuke D.I.Y tips om bijvoorbeeld te gebruiken of zelf om te maken?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hihi serieus? Nog nooit gehoord die tip, zelf echt geprobeerd? Ik zie al autoruiten met vieze aardappel vlekken voor me eerlijk gezegd ;)

Tip oven schoonmaken: leg wat schijfjes citroen in een ovenschaal en zet je oven 10 min aan. Het aangekoekte vet in je oven zal makkelijk loslaten en daarna hoef je alleen nog even met een doekje je oven schoon te wrijven.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik gebruik echt overal baking soda voor (niet verwarren met bakpoeder). En deze tip is dan misschien niet huishoudelijk, maar ik vind 'm wel nuttig:

Een mengsel van antiroosshampoo + geplette vitamine-C tabletten + baking soda kan heel erg helpen om haarverf te laten vervagen als je er toch niet zo tevreden mee bent. Een uurtje in laten trekken en dan bespaar je jezelf gefrituurd haar door de blondering :)

4. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Super leuk allemaal tips bij elkaar!
    Kan er zelf zo even geen 1 bedenken, maar wie weet komt die nog haha!

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dat zou handig zijn om met een aardappel over het voorruit te gaan. Maar ik zie alleen maar een vies raam voor me. Ben ook benieuwd of iemand dit al eens heeft gedaan.

Zelf deo maken. Ik heb het nu ong. 3 week geleden gemaakt en het is ontzettend goed en ik ruik heerlijk fris nadat ik flink in het huis heb schoongemaakt ;)

De gootsteen in de keuken spuit ik in met dasty. Gelijk met een afwasborstel schoonmaken, naspoelen en hij is weer als nieuw.

6. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Deze ga ik proberen

7. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Echt? Wow.. ik zou mn haar morgen ontkleuren met in mn achterhoofd dat het dus dood zou gaan én oranje gaat worden.
    Hoeveel van alles moet ik gebruiken? I wanna try! :D

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Nou ben ik natuurlijk heel erg nieuwsgierig hoe je dan die deodorant hebt gemaakt. ;)

9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    10665302_803228066409406_6524166262506035530_n.jpg

Sinaasappel kaarsje.

Ook een leuk ideetje trouwens..

Tip: Gebruik uitsluitend olijfolie.

Tip 2: Je kunt het schil makkelijker van de sinaasappel af krijgen met een lepel.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mandarijntje pellen

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik heb 2 eetlepels kokosolie beetje laten smelten in de magnetron. Daar roer je 2 eetlepels maizena en 2 eetlepels baking soda doorheen. In een potje met deksel bewaren. De kokosolie verzorgd de huid ook nog eens :D En geen verdere chemische middelen wat wel in veel andere deo's zit

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Dit ziet er leuk uit. Ook leuk om met de kinderen te doen.

13. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Wat een goed idee. *gaat meteen op zoek naar mandarijn en uitproberen :) *

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb het een paar weken geleden gedaan en het lukt mij echt niet!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier wel! Wel kwestie van oefenen :)

16. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Was mij ook niet gelukt hoor, ben dus niet de enige hahahaha.

17. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Voor de rest niemand meer leuke tips?

18. Amare

Amare Niet meer actief

In een sok wat kattenrug doen en in de auto leggen. Voorkomt aangeslagen ruiten 's ochtends.

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Kattenrug:(

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik doe altijd maar wat :)
    Nou ja, ik heb geen losse vitamine C tabletjes, dus ik doe dan gewoon één bruistablet oplossen in een heel klein beetje water en dan gooi ik er op gevoel gewoon antiroos & baking soda bij. Het gaat dan heel erg schuimen en zet uit, dus je ziet het vanzelf wel een beetje.

In ieder geval liep ik echt al heel lang met blauw haar rond en het wilde er echt niet uit, maar met deze tip (die ik ooit op een haarforum kreeg) was het er na een uurtje gewoon uit :O

Deel Deze Pagina