Hallo dames! Mijn zoon gaat na de zomer naar de middelbare school. Voor thuis heeft hij een 17 inch laptop om op te werken. Ik vind deze laptop te groot om mee te slepen naar vriendjes voor bijv. huiswerk maken. Nu zit ik er aan te denken om een wat kleinere laptop te kopen. Handig of overbodig?
Ik zou voorlopig nog afwachten. Grote kans dat school daar straks een advies over geeft wat nodig is en soms kun je ook via school een geschikte aanschaffen.
Bij de voorlichting die wij deze week hadden werd vertelt dat ze notebooks te koop of te huur aanbieden op school. Die accu's gaan veel langer mee en daar werken ze dus de hele dag op school op maar ook thuis. Ik zou nu dus zeker niet nog een laptop erbij gaan kopen maar even kijken wat hij daadwerkelijk straks op school nodig heeft.
Ik zou nog niks kopen en afwachten wat nodig blijkt te zijn. Mijn dochter zit in de derde en kan prima bepaald werk doen op onze laptop. En als ze bij een vriendin huiswerk maakt, sleept ze alleen maar een usb-stick mee