wel of geen aanvullende verzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik twijfel...
    Heb nu regelmatig fysiotherapie door een ongeval wat ik heb gehad.. Ik kreeg 9 behandelingen vergoed de rest moest ik zelf betalen.. Echter doordat het door het toedoen van een ander is betaald zijn verzekering de behandelingen die ik niet vergoed krijg..
    Nu wil ik naar basis verzekering omdat ik verder nooit niks mankeer maar is dat verstandig? Of is het slimmer toch beetje uitgebreider te doen voor de zekerheid?

2. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je denkt volgend jaar ook die 9 behandelingen nodig te hebben en de kosten van een aanvullende verzekering zijn lager dan de kosten voor de fysio is het misschien wel verstandig.

Ik ga elke maand 1 keer naar de fysio en soms nog een paar keer extra. Mijn aanvullende verzekering kost ongeveer 200 euro en ik heb dit jaar al voor bijna 350 gebruikt aan fysio dus ik doe het altijd wel.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Of je wel of niet aanvullend verzekerd bent, en hoeveel, is een beetje koffiedik of toekomst gluren.
    Soms kun je ineens (zoals door een ongeval) fysio nodig hebben, of iets anders, dat niet in de basisverzekering vergoed word.
    Maar je zou ook kunnen kijken hoe groot die kans is, en wat een extra verzekering je per jaar kost, en wat zelfbetalen zou kosten voor een jaar. Je kunt het jaar daarop immers wel je verzekering weer aan je omstandigheden aanpassen.

Wij zijn allebei echt stevig verzekerd (hoogte pakket) maar halen de premie er ook dik uit (hebben beiden een aantal chronische en andere grappigheden).
    Dus voor ons is het gewoon lonend om zoveel premie te betalen, maar voor jou misschien niet.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Natuurlijk kun je ineens aanspraak moeten maken op fysiotherapie, maar bekijk het eens over meerdere jaren: ik heb dit jaar voor het eerst fysio gebruikt, maar verwacht niet dat ik het standaard nodig ga hebben. Als ik zie wat ik de laatste 5 jaar aan aanvullende verzekeringen betaald heb en wat ik ervoor kon declareren, dan slaat de wijzer negatief uit voor mij. Het is voor mij dus goedkoper om geen aanvullende verzekeringen te hebben en die ene keer zelf te betalen.

Volgend jaar ga ik nog wel aanvullend verzekeren ivm vergoeding ziekenhuisbevalling, kraamzorg en tandarts. De vorige keer had mijn gebit nl een grote klap gehad. Maar normaal is dat ook niet gunstig: 160 euro betalen en max 250 euro ontvangen.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb het wel nodig. Ik krijg de 1e 21 behandelingen niet vergoed voor fysio vanuit de basis. Bij de plus uitgebreid wel. dat kost normaal 600 euro en dat kost me nu enkel zon 300 extra voor de aanvullende verzekering. Verder gebruik ik agne behandelingen en krijg hiervoor uit de basis 200 euro. In de plus 700. Win hier ook 500 euro mee die ik anders uit eigen zak moest betalen.

Ook gebruik ik veel medicijnen en dergelijke dat ik niet jaar de basis wil. Dit jaar betaalde ik ruim 150 pm. Heb voor volgend jaar de tandarts eruit gegooid en ga nu 139 euro betalen

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou die fysiotherapie krijg ik in principe vergoed van de tegenpartij dus hoef ik niet zelf te betalen in principe (wel eerst voorschieten) maar is het niet lullig als ik ineens mijn pakket naar beneden gooi?
    Ik ga waarschijnlijk een revalidatie traject starten waarin ook fysiotherapie etc zit en volgens mij. Krijg je zo n traject uit de basisverzekering?

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    revaldiatie wordt betaald uit de basisverzekering.

8. knap

knap Niet meer actief

ik behouw mijn aanvullende zoon heeft een beugel nodig dus vandaar Anders misschien alleen basis genomen.

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ben volledig verzekerd voor Fysio en daar ben ik erg blij mee, door mijn rugklachten heb ik 2x per week Fysio

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had 4 sterren,ben vorig jaar al terug gegaan naar 2 sterren ivm kosten. Vond basis wel heel erg basis, dus vandaar een tussenweg genomen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij waren altijd heel goed verzekerd, afgelopen jaar voor het eerst basis gehad en dat was prima. Voor de kinderen wordt bijna alles vergoed, aanvullend verzekerd of niet, en wij hebben nauwelijks zorg nodig gehad.

12. minon

minon Niet meer actief

Wij gaan naar de basis terug. Had een aanvulling voor niet medisch bevallennin zkh maar ben inmiddels wel medisch en mg een jaar niet zwanger worden. Dit scheelt ons 780 euro per jaar. Fysio is max 200 euro vergoed dus dan is het alsnog goedkoperom een basis te nemen. Door het hoge eigen risico zullen wij toch al vrij weinig vergoed gaan krijgen. Voor 780 euro kan ik geloof ik wel een aantal kerennvoor naar de fysio.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zit bij FBTO, daar kun je maandelijks modules aan/uitzetten.
    Fysio moet je wel vanaf het begin erbij hebben maar ik betaal straks 102,86 incl. fysio/dietist (volgens mij voor 500 euro in totaal) Tandartsverzekering kan voor mij niet uit, ik heb nooit wat.

14. emje

emje Niet meer actief

ik ben wel aanvullend verzekerd maar ik heb het ook echt nodig. ik ga 170 euro per maand betalen dit is inclusief aanvullend en tandartsverzekering.

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ligt er ook aan of je nog een spaarpotje achter de hand hebt denk ik. Als je basis verzekerd en en gebeurd onverhoopt toch iets en dat wordt niet vergoed, heb je dan nog geld achter de hand om dit te betalen? De écht dure dingen worden vaak vergoedt uit de basisverzekering (bv ziekenhuisopname).
    Wij waren altijd basis, mijn vriend nog steeds. Ik ga dit jaar wel aanvullend nemen, maar dat is omdat ik volgend jaar ga bevallen, kraamzorg nodig heb en ik ook altijd wat fysio nodig heb. dan pakt het voor mij voordeliger uit.

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen een basisverzekering en dat ga ik zo houden. Als het kan ga ik thuis bevallen en de eigen bijdrage voor kraamzorg is lager dan het bedrag van een aanvullende verzekering. Ik moet nu wel m'n Mensendieck behandelingen zelf betalen, maar dat is ook maar tijdelijk.

17. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Wij gaan waarschijnlijk dit jaar de overstap maken naar FBTO.
    We zijn nu uitgebreid verzekerd bij het VGZ, maar helaas vergoeden ze maar weinig.

Zo hebben we hele hoge kosten gehad voor het half jaar dat we in het ronald mc donald huis zaten, reiskosten van mijn man werden niet vergoed....ect ect.

Bij FBTO zijn we maandelijks goedkoper uit, en word dit allemaal dus wel vergoed.

Ook heb ik begrepen dat je bij FBTO per maand aanvullende modules aan- en uit kunt zetten

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #18 kleintje88, 18 nov 2012
    Laatst bewerkt: 18 nov 2012
    Hebben zij daar een check voordat je geaccepteerd wordt?
    En moet je je rekeningen zelf declareren of doet degene die jou zorg levert (fysiotherapie bv) dat gewoon?
    Tot nu toe ging dat namelijk altijd rechtstreeks naar Menzis en kreeg van degene die zorg leverde een rekening voor eigen bijdrage

Heb zitten kijken en het is twee euro goedkoper dan mm huidige verzekering.. En die diëtiste zie ik ook wel zitten..
    Krijg je dan en 350 voor fysiotherapie en 100 voor diëtist of is het of de een of de ander?

Moet alleen even kijken hoe het ket revalidatie zit want dat wordt onder bepaalde voorwaarde vergoed..

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik neem een minimale aanvullende verzekering (voelt toch iets minder basis dan de basisverzekering ;)) en een hele uitgebreide tandartsverzekering vanwege hoge kosten in het komende jaar.
    Ik denk dat ik naar PNO zorg overstap.

20. Richelle

Richelle Nieuw lid

6 dec 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou kiezen voor een basisverzekering en alleen een extra module nemen voor de fysio. Bijvoorbeeld bij FBTO kan dat. Kost je minder dan 5 euro per maand extra.

Deel Deze Pagina