Volgens mijn berekeningen klopt dit ook echt hoor. Je betaald een belachelijk lage premie, die je in principe ook maar drie maanden hoeft te betalen of zelfs minder (als je voor de zesde maand je module aanzet krijg je je kraampakket nog vergoed, maar je kunt m ook bijvoorbeeld de achtste maand pas aanzetten en meteen na je bevalling weer uit). Wat je ervoor terug krijgt is echt heel erg veel, mijn man gaat bijvoorbeeld nu een EHBO cursus volgen (zelf heb ik die al), je kunt zo'n aerosleep matrasje aanschaffen, je krijgt een pretecho/extra onderzoeken vergoed, kraamzorg dus, lactatiekundige zorg... Ook al wil je dan zowel de eigen bijdrage van je kraamzorg én een poliklinische bevalling, je bent volgens mij altijd goedkoper uit omdat je ergens anders een jaar lang extra premie betaald die sowieso aanzienlijk hoger is dan de module van fbto...
@Lov, je kan op veel manieren collectiviteitskorting krijgen via werk, maar bijvoorbeeld ook al via lidmaatschap van verenigingen, stichtingen, etc. zie deze site: Alle Collectieve Zorgverzekeringen | Collectievezorgverzekering.com
@wwr precies....Het is echt een goede verzekering. Moet alleen even kijken hoe het met het kraampakket gaat nu. @is88 weet ik heb nu ook een collectiviteit bij cz....maar dat scheelt niet genoeg zeg maar
Mbt kraampakket. Ik ben vorig jaar overgestapt van Zilveren Kruis naar Interpolis. Bij Zilveren kruis geen kraampakket gehad, 2 jan meteen aan telefoon bij Interpolis, week later had ik een kraampakket (was midden januari uitgeteld...) je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met FBTO in december, als je jd al hebt aangemeld!
Ben verzekerd bij DSW. Betaal 126,25, ben aanvullend verzekerd. Kraampakket zit erbij, en kraamzorg wordt volledig vergoed. Bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie krijg je een gedeelte voor vergoed.
Ik dacht dat ze misschien te laat was daarvoor, omdat ze aangaf niet zeker te weten hoe dat zou gaan, vandaar
Je bent nu pas de tweede die ik tegen kom die ook dsw heeft. Mij bevallen ze wel. Heb ze al echt jaren. En is ook de verzekering in de regio. Delft Rotterdam Schiedam.
Als ik kijk bij FBTO dan valt me wel op dat ze maar tot 200 euro vergoeden voor kraamzorg OF ziekenhuisbevalling. Als ik me bij Delta Loyd zou verzekeren, dan krijg ik alles volledig vergoed. Dit voor maar een paar euro meer. Hier ook ff aan het rondsnuffelen naar de beste verzekering