Hoe hoog hebben jullie je eigen risico en waarom? Wij hebben het nu nog op 385,- staan maar willen het verhogen en dan al automatisch laten incasseren en wat je niet gebruikt hebt wordt het het jaar erop terug betaald. Dit jaar had ik onverwachts een operatie en is mijn eigen risico opgegaan mijn man heeft nog geen 25,00 eigen risico opgemaakt.
Ik heb hem op 385 en laat hem daar ook op staan! Ieder jaar gaat mijn eigen risico er zoiezo al doorheen dus wil dat zo laag mogelijk houden!
Wij gaan hem dit jaar hoger zetten, komen nooit aan het volledige bedrag (ik dit jaar iets van 60-70 verbruikt. Manlief had geen eigen risico verbruikt).
Ik heb dit jaar voor mijn man zijn eigen risico verhoogd. Hij heeft nooit wat en het verschil in premie heb ik gecompenseerd met een tandverzekering. En toen brak hij zijn arm en moesten we 885 euro eigen risico betalen. Deed toch pijn . Hij zit er nu nog mee dus volgend jaar kost die arm ook weer het eigen risico dus ik kan hem nu niet verhoogd laten (dan zou ik net er weer uit hebben). Dus het heeft alleen maar geld gekost. Maar ja, als je alles van te voren weet...
Ik had het dit jaar op 385 staan vanwege de zwangerschap en bevalling. Uiteindelijk thuis bevallen en tot nu toe maar 20 gebruikt aan eigen risico. Volgend jaar gaat ie waarschijnlijk iets omhoog, naar 485, verwacht het niet nodig te hebben, maar maximaal vind ik wel weer een beetje 'eng'.
385 Dit jaar heb ik mijn eigen risico nog niet gebruikt, dat hoop ik zo te houden. Maar volgend jaar heb ik het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker en kan ik, gelukkig weer, medicatie gebruiken tegen mijn hooikoorts. En dat zijn alleen nog maar mijn geplande zorgkosten.
Het staat nergens dat dit uitgesloten is van het eigen risico, als je het voor me kunt vinden, dan graag.
Bevolkingsonderzoek komt vanuit het RIVM en hoef je geen eigen risico voor te betalen. Alleen eventuele vervolgonderzoeken komen wel ten laste van het eigen risico.
Uitstrijkje - RIVM Je hebt alleen kosten als je het bij de gyn laat doen en wanneer je vervolgonderzoek nodig hebt. Als er kosten bij zou komen dan zal de opkomst veel lager zijn. Maar als je er op tijd bij bent scheelt dat naast veel ellende ook veel kosten.
Wij hebben hem een jaar op maximaal gehad, maar het jaar erna zeg maar tot het midden verhoogd (het zat mij toch niet heel lekker dat ene jaar haha).
Ik heb hem voor het 2e jaar (of 3e??) op zn hoogst staan. Ik heb zelden wat (klopt af) en door de verhoging betaal ik zo'n 250 euro minder premie. dit bedrag zet ik overigens wel apart. dat van vorig jaar staat ook nog apart dus mocht er toch iets gebeuren waardoor het mij eigen risico gaat kosten dan is het geld er wel en dan is het pech hebben. en zo niet dan heb ik dat bedrag bespaard.
Dit jaar verhogen we 'm beide met 100 euro vrijwillig eigen risico. Ik heb al 3 jaar max 50 euro eigen risico verbruikt. En mijn man heeft de afgelopen 2 jaar helemaal niet verbruikt. In 2014 wel volledig. Het scheelt niet veel per maand, maar goed elke euro is er één
Al een aantal jaar op maximaal staan. Mijn zorgkosten liggen op circa 100/150 (pil, tandarts, keertje bloedprikken oid). Zelfs dit jaar met bevalling tik ik de 385 nog niet aan (gewoon basis verzekerd). Het bedrag dat ik met de premie bespaar, zet ik dan weer in voor een minder goed jaar (alhoewel ik de bespaarde premie niet apart zet).
Gezien de mmm waar we inzitten en het eigen risico wat je dan toch direct kwijt bent zetten wij hem zo laag mogelijk.
Ik had dit jaar het hoogste eigen risico. Heb er nog niks van gebruikt. Er zal wel wat af gaan voor de echo straks. Volgend jaar gaat ie gewoon op 385 vanwege m'n zwangerschap