Zorgverzekering en zwangerschap 2021

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hannelore13, 2 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Met het nieuwe jaar in aantocht is het binnenkort tijd de zorgverzekering eens na te kijken.
    Welk pakket raden jullie aan met oog op de kleine die wordt verwacht?

    Ik zit nu bij Unive, maar ProLife wordt ook overwogen. Of toch een andere verzekering?

    Zit er veel verschil in wat een verzekeraar vergoedt bij een zwangerschap en bevalling?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Handig is om te kijken hoe de vergoeding van de eigen bijdrage is van de kraamzorg. Bij mij was het goedkoper om een duurder pakket te nemen dan zelf de eigen bijdrage te betalen.

    Verder nog belangrijke dingen:
    vergoeding fysiotherapie, ik heb daar toch wel de nodige sessies gehad en kijk ook of jou fysio/bekkentherapeut een contract heeft met jouw zorgverzekeraar
    vergoeding borstkolf huur of koop
    vergoeding lactatiekundige
    vergoeding zwangerschapscursus
     
    Hannelore13 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik zit bij prolife. En dan de medium(?) Het tweede pakket iig.
    Kraamzorg werd volledig vergoed. Gratis kraampakket. En had een prive zwangerschapscursus gedaan in 1 avond. En die werd ook volledig vergoed.

    Ik zou diverse verzekeraars vergelijken qua prijzen en vergoedingen.
    Op hun site hebben ze vaak wel een mooi overzicht staan
     
    Hannelore13 vindt dit leuk.
  4. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    De premies zijn vandaag bekend geworden, bij mij kwam VGZ als beste prijs/kwaliteit eruit. Ongeveer 150 euro, zijn jullie ookal aan het kijken? Ik ga me verder orienteren.
     
  5. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik denk weer naar pma te gaan, vorige zwangerschappen zat ik daar ook bij. Dan extra verzorgd 2 erbij. Tijdens de zwangerschap heb ik altijd een stuk of 10-15 fysiobehandelingen nodig, kraampakket (echt nodig vanwege thuisbevalling) en vergoeding voor de kraamzorg. Bij mij komt die dan altijd als beste uit de bus.
     
    Meauxmeaus vindt dit leuk.
  6. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag ook even gebeld naar Unive, die zij als ik een aanvullend pakket doe ik geen eigen risico moet betalen voor kraamhulp. Hoe zit dat ook alweer? Dus als je dat aanvullend pakket niet hebt gaat het van je eigen risico af (in mijn geval 385 euro ofzo) en anders houd je dus die 385 euro mits je geen andere kosten hebt. Sorry ben zo'n sukkel daarin.

    En die andere dingen, zoals cursus, fysio, kolf, extra informatie gebruik je die ook echt?
     
  7. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    En als ik thuis beval, is dan dat kraampakket nodig? Ik ben echt nieuw in zulke dingen! Kan het natuurlijk allemaal opzoeken op internet, maar jullie zijn zo fijn!:)
     
  8. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Bij Ohra hebben ze een meegroeiservice. Dit houdt in dat je bij bepaalde bijzondere gebeurtenissen je zorgverzekering 1x per kalenderjaar tussentijds kunt wijzigen. Voor ons was het ideaal. Wij zijn vorig jaar naar Ohra op 1 Jan overgestapt en ik heb mij uitgebreid verzekerd ivm de bevalling. In maart, na de bevalling heb ik de verzekering meteen laten wijzigen. Zodoende dat ik maar 3 maanden de hoge premie hoefde te betalen, maar wel alles rondom de bevalling en kraamzorg vergoed kreeg
     
  9. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn huidige pakket vergeleken met de goedkoopste die alles dekt wat ik nodig denk te hebben. Alles opgeteld en afgetrokken en ik denk dat ik bij mijn huidige blijf.

    Kosten van de kraamzorg en nog wat dingen kan ik net zo goed zelf betalen, onderaan de streep kom ik op hetzelfde uit.
     
  10. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Wij gaan een dezer weken kijken
     
  11. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik zat ook bij prolife tijdens mijn zwangerschap. Heb naast een zwangerschapscursus ook een kinder ehbo cursus gevolgd. Mijn kolf grotendeels vergoed gehad en de Lactatiekundige is langs geweest. Kraamzorg ook volledig vergoed. Ik heb er ook alles uitgehaald wat er in zat :roflmao:
     
  12. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Nee kraamzorg heeft een eigen bijdrage. Dat is iets anders dan het eigen risico. Staat los van elkaar.

    Bij de eerste heb ik lactatiekundige gebruikt, eigen bijdrage kraamzorg, kraampakket, kosten van poliklinisch bevallen dus had het er zeker uit. Bij de tweede dat alles ook, en ook nog een (privé) zwangerschapscursus en fysio. Dus wederom de moeite waar in mijn geval.
     
    Meauxmeaus vindt dit leuk.
  13. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Goede tips om op te letten! Ik ga me er ook weer in verdiepen, echt een rot klusje
     

Deel Deze Pagina