Zorgverzekering, FBTO?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanne2011, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    hoe zit het met eigenlijk met het eigen risico? ik zag dat dit automatisch wordt afgeschreven..... is dat na elke rekening of als je alles op hebt?

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Daar kan ik je niet bij helpen, mijn man en ik hebben beide geen zorgkosten gemaakt, die onder het eigen risico vallen.

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    marloes wauw, hoe doe je dat :D hier elk jaar het eigen risico op helaas.... ben bij de kaakchirurg geweest en medicatie werd ook niet vergoed helaas, plus therpien dus dat tikt wel aan :(

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Na elke rekening. Ik weet eigenlijk niet of je dat ook per maand kan betalen. Het duurt vaak wel erg lang nadat je de zorg hebt gehad maar dat is bijna overal

5. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Min punt was dat ik 6 maanden moest wachten met hoofdpijn voordat ik een bril mocht uitzoeken. Dus maar zelf gekocht

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik zit al een hele tijd bij FBTO en moest van de bevallingen niks betalen. je kan zelf alles aan en uit zetten dat is wel fijn

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wij denken er ook over om over te gaan naar fbto.
    Nadeel voor mij ik ben al te ver in mijn zwangerschap dan voor zowel de pretecho als een combinatie test (100euro vergoed voor 1 van beide)

Als ik het snap ik de gezinsmodule krijg je 200 euro voor of een niet medische ziekenhuis bevalling of kraamzorg om de eigen bijdrage van te betalen?

Is het dan nog nuttig? En ben ik al niet te ver zwanger aangezien ik al ben aangemeld voor kraamzorg bij mijn huidige zorgverzekeraar?

En als ik overstap kan deze module dus weer uit na de bevalling als ik het goed begrijp?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik mis een aanvullende tandarts verzekering wie weet hoe dit zit?

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Je kunt je eigen risico verhogen 250 500 of 750
    Dan zie je ook gelijk wat je maandpremie gaat worden

10. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    je hebt ook tandarts staan. dan kun je kiezen tussen 250 500 en 750 euro dacht ik wat je vergoed wil hebben per jaar.

balen paula dat je daar te laat mee bent. anders even bellen of je een bon van 2013 van een pretecho kunt declareren in 2014? ik denk het niet maar miss wil een pret echo buro de datum aanpassen voor je?

en bij woezeltje balen vd hoofpijn maar dat is bij elke verzekering toch zo dat als je een minder uitgebreid pakket hebt dat je geen gebruik kan maken van de hogere vergoedingen?

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ja ben wel bij de tandarts geweest, in september. Anders duurde het wel er lang. En natuurlijk sinds jaren gaatjes.
    Tjingg 300euro lichter..

Wist echt niet dat ik hem in januari aankon zetten. Maar nu gaatjes gehad die ik nooit had, dus zet hem niet aan volgend jaar. Want natuurlijk dat ik dan 1 controle heb en verder niets..

Was ook een drama met vergoeding van pepti voeding. Uiteindelijk vele mensen aan de lijn gehad en alles vergoed.

Maar verder niet nodig gehad...

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Die echo kun je eens vragen bij je bureau;)

Je kan idd of 200 verhoed krijgen voor een niet medische bevalling of voor de kraamzorg.

Waarom zou ie dan te ver zijn...je bevalt in feb toch;) ik ga ook overstappen en in principe is het vanaf 1 Jan dan dus zou ik theoretisch gezien mij kraampakket nog krijgen van de oude zorgverzekering

13. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    ik heb fbto wel gemaild mbt kraamzorg. we hebben alles al geregeld en willen graag dezelfde zorg als toen. we hadden zsmaar is nu maartje zorg geworden. zelfde kraamhulp krijgen we zelfs weer! en wat nou als ik al een pakket vd menzis krijg.... moet ik die dan teruggeven en een nieuwe aanvragen bij fbto?

ben benieuwd naar hun antwoord

14. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    ik mag maandag voor 2de keer gesl bepaling en vraag dan ook naar de echo ... wie weet valt er wat te regelen. zou van de zotte zijn als her niet zou kunnen ...

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Eigen risico was vorig jaar bij vriend en bij mij 2x in het jaar. Werd inderdaad automatisch afgeschreven maar bij een groot bedrag kun je het ook stoneren. Daarna krijg je een brief of mail en dan kun je hen bellen of je het in meerdere keren kunt betalen. Ze doen totaal niet moeilijk.

Het eigen risico is bij mij nu "al" 2 keer in rekening gebracht dus ik denk dat het dit jaar vaker in rekening wordt gebracht.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Volgens mij kun jij gewoon bij beide verzekeringen het pakket krijgen ;). Je betaald genoeg per maand he, toevallig ben jij zo uitgerekend dat je het voor beiden kunt aanvragen. Dus waarom niet.

17. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Dank je bailief!!

Ik ben benieuwd naar de premies voor vlg jaar!! En sluit dan af, hoewel ik ook de collectieve aanbieding via sloopdecrisis nog even afwacht ;)

18. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Wij zitten bij FBTO en ben meer dan tevreden!!! Zij hebben toen ik zwanger bleek te zijn de gezinsmodule aangezet! Nu loop ik op het eind van de zwangerschap en heb regelmatig leuke post van ze gehad! 9 maanden dagboek, baby's eerste jaar en kraambezoek boek onder andere. Ook het kraampakket is heel erg goed gevuld!En er zit een leuke knuffel bij.
    We hebben een pretecho laten maken, van de factuur een foto gemaakt, opgestuurd en binnen 4 dagen stond het geld op onze rekening! Ja, ik ben tevreden!

Hoe het met de tandarts zit weet ik niet! ;)

19. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    klinkt goed vlinder!! ben steeds meer overtuigd van dat het fbto gaat worden ;) tenzij de menzis waar ik nu zit ineens tientallen euros omlaag gaat maar dat zal wel niet haha ;)

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij kregen allebei van CZ pas onlangs het eigen risico van vorig jaar gepresenteerd en dat viel tegelijk met FBTO van dit jaar. Gevraagd of we het maandelijks mochten betalen en dat was geen enkel probleem. Ze vragen zelfs op welke datum je de afschrijving wilt zodat je er zeker van bent dat er niets mis kan gaan. Ideaal!

Deel Deze Pagina