Zorgverzekering Frankrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hahaaaa, gelukt! Jeeeeeeeeeeiiiiiijj, binnen een jaar mag je je carte vitale verwachten! ;) Bel ze maar regelmatig es op om te vragen hoever ze staan met de verwerking van je dossier. Beetje druk achter zetten kan nooit geen kwaad met die fransen :D

Een tip die ik je nog kan geven: van zodra je je voorlopig nummer hebt, kopieen maken en altijd eentje in je tas. Je staat ervan versteld op hoeveel plaatsen je dit nummer nodig hebt...

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Super bedankt allemaal! Ik zal morgen even een berichtje plaatsen met nieuw nieuws als we (weer) langs het loket zijn geweest!

@ daphnev85, Merci pour le eh.. tip :D Ik zal het onthouden!

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Oh ja dat is waar ook ... als je nog niet werkt kun je bij je vriend bijgeschreven worden. Let op dat je ook de mutuelle even aan vraagt! Hier maar ik ook gebruik van de mutuelle van partner.

Gelukkig kon je dichterbij terecht. En nu die fransen niet meer afzagen he ... ze zijn echt heel aardig en die ik tegen kom helpen me 9 van de 10 keer heel goed!

Successs

4. ShampooL

Misschien als je het systeem binnen bent, dat ze dan meer begrip tonen. Fransen zijn ook niet slecht hoor, maar hun onduidelijke papieren systeem is soms zo frustrerend!

Ik zal proberen ze lief te hebben. haha :)

5. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hahahaha, dan kom jij altijd de goeie tegen ;) !!! Nee grapje hoor, ze kunnen ook heel aardig zijn.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113

Na een keer of tig terug te zijn gestuurd naar huis neem ik nu een map mee waar allemaal kopieën in zitten van alle papieren en heb tot nu toe altijd bingo. De papierwinkel mag wel wat beter hier. Maar als je er aan gewend bent.

Moet je je eens in gaan schrijven voor een sportschool! Moest naar de huisarts om een fit test te doen ... en omdat ik een hoge bloeddruk had mocht ik ook nog even door voor een uitgebreidere test in het ziekenhuis! ZUCHT ze houden je nu eenmaal graag bezig ... of ja zichzelf ...

Zo eens ff een croissantje scoren daar zijn ze dan wel weer goed in :p

Successs

7. ShampooL

Klopt inderdaad! haha! Mijn vriend vertelde me dat toen we net een relatie hadden. Toen zat hij nog op school, en hij zei "Ik kan niet meedoen met sport, omdat ik geen akkoord heb van de huisarts". Ik schok een beetje. Is het zijn hart? Blijkt dus inderdaad dat iedereen eerst een test moet afleggen, hij was niet ziek dus. :)

Ik heb ook alle documenten mee. (Bijna) overal 2 kopieën van. Het is een dikke stapel papier!

We zijn vandaag trouwens niet langs geweest, mijn vriend had een nummer nodig van zijn werk en daar kwamen we gisteravond pas achter.
    Maandag nog maar eens proberen!

Deel Deze Pagina