Kaart voor Oma die stervende is

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nadat mijn oma 3 mnd geleden geopereerd is aan haar oog, gaat t slecht. De weken na haar operatie zei ze ook dat t van haar niet meer hoefde en schreef ze briefjes voor god dat t goed was zo. Daarna had ze weer een redelijke opleving, maar nu gaat t weer slechter. Nu weet ik dat ze erg veel waarde hecht aan kaarten, nu zou ik haar graag een kaart willen sturen met een mooie tekst over god/bijbel. Nu ben ik dus zelf helemaal niet gelovig, kan iemand mij helpen?

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Als je niet gelovig bent zou ik een kaart vanuit jezelf schrijven.

Bedankt voor alle mooie herinneringen..
    Ik zal nooit die dag vergeten...enz enz.

Daarna afsluiten met een mooie rustgevende gedachte voor haar dat ze met een goed gevoel een andere weg ingaat...zoiets?

3. MMandI2

MMandI2 Lid

4 nov 2015
    25
    20
    3
    Hmm lastig. Vaak probeer je in zo'n situatie een persoonlijke wens/gevoel weer te geven. Dus in hoeverre past het bij jou om dan een kaart met een christelijke tekst te sturen? Misschien kun je schrijven dat je veel aan haar denkt en hoop dat ze troost vind bij God. Dan verwijs je toch naar haar geloof - iets wat voor haar heel belangrijk is - , maar past het ook bij jou.

Anders kun je misschien eens kijken naar het gedicht 'Voetstappen in het zand'.

Tweekids vindt dit leuk.
  4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Tweekids vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit inderdaad. En ook het gedicht "voetstappen in het zand'. Ik heb hem als tegeltje naast mijn bed hangen. Misschien ook mooi om te geven, of wanneer je geen christelijke boekhandel in de buurt hebt, uitprinten, inlijsten en aan je oma geven.

6. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf niet gelovig en kende de tekst ‘voetstappen in het zand’ niet. Heb hem opgezocht en wat een prachtige tekst is dat zeg...

Sterkte met je oma de komende tijd, schrijf wat er in je omkomt. Hoe je bent en hoe zij is. Beur der op met jullie mooie herinneringen en doe wat goed voelt.

Sterkte!

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Absoluut dit! Is zo waardevol!

Deel Deze Pagina