Zorgverzekering Menzis / PMA en meerlingen uitkering

Discussion in 'Zwangerschap' started by maartje84, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik las toevallig net op de site van Menzis / PMA dat als je daar je kindjes gaat meeverzekeren je 250 euro meerlingen uitkering gaat krijgen (vanaf extraverzorgd 2).

Best een leuk cadeautje. Ik dacht ik open er maar ff een topic over zodat eventueel andere meerlingzwangeren hier ook van kunnen profiteren.

PMA is trouwens onderdeel van Menzis. Er gelden precies dezelfde voorwaarden als bij Menzis maar het is goedkoper dan Menzis zelf.

Ik ga met de laagste tandverzekering en extra verzorgd 2 per maand 118 euro betalen. Daar krijg ik 200 euro vergoeding voor lactatiekundige hulp of middelen (waaronder een kolf indien je die aanschaft bij lactatiekundige die is aangesloten bij een beroepsgroep), 250 euro meerlingentoeslag en alles rondom de bevalling vergoed krijgen.
    Ook word de eigen bijdrage voor het Ronald Mac Donaldhuis vergoed voor twintig nachten. Oh, en de eigen bijdrage voor de kraamhulp wordt vergoed.

2. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0
    Vandaag ook die vz genomen.

Ideaal.. zat vorig jaar bij vgz met gezinspakket...was 158 pmhaha

wat bedoelde je met een kolf aanschaffen?

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Ik bedoelde een borstkolf, om melk te kolven :p

Als ik trouwens bij mijn huidige verzekering was gebleven was ik per maand 199 euro kwijt geweest ;)

4. doornroosje85

Feb 5, 2009
    56
    0
    0
    Misschien een domme vraag, maar als ik nu overstap naar een andere zorgverzekering, terwijl ik al zwanger ben, keren ze dan wel de vergoedingen rondom zwangerschap uit? Normaal is het natuurlijk zo dat als je een verzekering afsluit, je niet bv je auto al schade heeft en je die dan opgeeft bij de verzekering.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja hoor, die 'schade' vergoeden ze gewoon ;)

6. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ja gelukkig wel!
    Meeste verzekeringen nemen je altijd aan, ongeacht situatie, misschien alleen sommige van de uitgebreidste aanvullende of tandartsverzekeringen niet... Bij een aantal verzekeringen mag je zelfs halverwege het jaar een aanvullend pakket bijnemen met als reden zwangerschap.
    Ben er erg blij dat mn zwangerschap zo valt dat ik nog over kan stappen. Had geen aanvullende verzekering. Overgestapt naar Menzis/PMA en nu kan ik volgende week naar fysio, bril uitzoeken, kraampakket krijgen en eigen bijdrage kraamzorg en dergelijke vergoed krijgen omdat ik nu over kon stappen :D Tja klinkt misschien als niet helemaal eerlijk... maar heb al jaren helemaal niks dus ben blij dat ik voor de verandering eens betaal en er ook wat voor vergoed krijg ;)

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

#7 AnneThamar, Dec 29, 2014
    Last edited by a moderator: Dec 29, 2014
    Eigen bijdrage voor kraamhulp vergoed? Huh dan zit ik zeker verkeerd te kijken. Waar vind je dat terug dan?

8. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0

Ohh dus als je een borstkolf aanschaft via die lactatiedeskunduge wordt t vergoed?

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    In het vakje van extraverzorgd2 staat 100% toch? Daarmee wordt dus bedoeld 100% vergoeding van de eigen bijdrage. Op de website van Menzis of in de verzekeringsvoorwaarden staat het wel iets duidelijker. De tabel van Menzis heeft in het vakje staan vergoeding eigen bijdrage, bij kraamzorg en poliklinische bevalling.

En ze hebben stukje op website over zwangerschap en vergoedingen, staat dit onder andere:
    Kraamzorg (eigen bijdrage)
    Heeft u een ExtraVerzorgd 2 of ExtraVerzorgd 3, dan krijgt u de wettelijke eigen bijdrage voor kraamzorg vergoed (zie de vergoeding van kraamzorg uit de Basisverzekering).

Borstkolf ook inderdaad, staat dit over:
    Borstvoeding (lactatiekundige)
    Heeft u een ExtraVerzorgd 2 of ExtraVerzorgd 3, dan krijgt u de kosten van de begeleiding en hulpmiddelen (bijvoorbeeld een borstkolf) van een door Menzis erkende lactatiekundige vergoed tot maximaal € 200. Welke lactatiekundigen dat zijn, kunt u vinden in de Zorgvinder.

10. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Goede tip!!

11. meid84

meid84 Lid

Dec 9, 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met meerlingentoeslag? Ben zelf verzekerd per 1 jan 2015 bij pma. En zwanger van een tweeling.

12. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Dat je 250 euro van ze krijgt als je je kindjes bij hen mee gaat verzekeren en je zelf een aanvullende verzekering extraverzorgd 2 of 3 hebt :)

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ok relaxed.. Ga zo even kijken!

Thnx voor de tip

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

K had het idd gevonden! Was beetje erg moe gisteren, snapte er niks van haha :):p

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    hmm heb het nog even uitgezocht, maar je krijgt geen 250 euro extra toeslag ofzo.

Je krijgt je kraamzorg 100% vergoed. Ook de uitgestelde kraamzorg, maar die is bv ook bij mn huidige verzekering vergoed.

Bij mn huidige (amersfoortse) krijg ik ook 100% vergoeding op zwangerschapsyoga (oid) . Bij menzis geen vergoeding.

Lactactie hulp is bij mijn verzekering dan weer niet zoveel euro vergoed, maar een telefonisch consult is 12.50. Bij ons in het ziekenhuis zelfs gratis.
    Kolf kan ik overnemen van familielid.

al met al.. ik stap niet over dit jaar.

16. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0

Euh.....bostkolf wordt nie vergoed... hulpmiddelen maar geen kolf:( Schermafdruk 2014-12-30 21.06.07.jpg

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Zal ik die meerlingen uitkering alsnog krijgen nu ze al geboren zijn? Ik zit bii Achmea en betaal 113 euro voor een basisverzekering waar geen reet in zit... Hebnog 1 dag om over te stappen, haha.

18. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Hm... misschien staat het niet in het vakje borstkolf omdat het 200 euro is voor begeleiding en hulpmiddelen bij elkaar en niet een aparte vergoeding voor kolf?
    Wat zouden ze anders bedoelen met hulpmiddelen...? Op website van Menzis staat bij vergoedingen lactatiekundige hulpmiddelen tussen haakjes bijvoorbeeld borstkolf achter. Polisvoorwaarden staat hulpmiddelen niet verder uitgewerkt, wat daar wel en niet onder valt... anders bellen?

19. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Vrees van niet ;)
    Maar Menzis/PMA is sowieso goedkoper dan Achmea dan... en je kan wel in november bonus aanvragen van 101,50 als je nieuw bent, alleen denk ik dat dat ook alleen geldt voor de volwassenen op de polis ;)

20. Loesje78

Loesje78 Actief lid

Oct 28, 2014
    396
    0
    0

Eeen bonus van 101.50?

Mijn vriend kreeg 13 euro hahaha

Share This Page