zorgverzekering omhoog

Discussie in 'De lounge' gestart door mora27, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee dat had ik jaren ook niet totdat ik ineens met spoed werd opgenomen en geopereerd worden. Dus dit jaar waag ik mezelf er maar niet meer aan. aangezien ik ook nog steeds met klachten blijf lopen:x

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    500 euro extra is voor een zorgverzekeraar niet veel hoor. Je zou in elk geval eens kunnen vergelijken waar je "beter" uit bent!

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Tja onze verzekeringskosten zijn van ruim 70 euro ziekenfonds nu al 270 euro, ik ben niet gezond dus hoge ziektekostenverzekering. Ik krijg wel korting via mijn werk. Maar dan nog...vind hoop geld!
    Vooral het komt elke maand terug, ook kunnen we elk jaar het eigen risico betalen en ik kreeg altijd geld terug van de belastingdienst, maar die drempel is zo hoog dat ik er altijd onder zit.
    Andere kant als je iets krijg dan wordt alles wel betaald.
    maar ik vind het een grote kostenpost geworden.
    gr brenda

4. emje

emje Niet meer actief

met 500 euro bedoelde ik de medicijnen die ik voor mijn handicap nodig heb. deze worden helaas niet vergoed en dat kost me 500 euro per jaar.

verder dan straks 184 per persoon dus dat is 368 per maand en dan nog eigen risico. pff het word wel steeds duurder zeg :(

overstappen kan ik niet zomaar omdat ik dan een medische keuring moet ondergaan en voor veel verzekeringen dan te duur ben.

5. brenda1976

veel verzekeringen hebben nog geen medische keuring hoor!
    en als je wil overstappen kan dat bij alle verzekeringen via overstapservice en die zeggen pas op als alles geregeld is bij de aanmelding /overstap.
    gr brenda

6. emje

emje Niet meer actief

ik zal is gaan kijken :D. alleen denk ik dat ik dan rond hetzelfde bedrag uit ga komen. ik moet namelijk altijd de hoogste verzekering hebben anders betaal ik me echt scheel.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    medische keuring hoeft toch helemaal niet alleen voor de hoogste tandartsverzekering

8. brenda1976

dat ligt ook aan je verzekeraar. Menzis heeft nooit medische selectie gehad ook niet voor de hoogste pakket tandarts.
    Alleen kan dit natuurlijk wel veranderen.

gr brenda

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik vind dat als je niks gebruikt dat je aan het eind vanhet jaar ook wat terug moet krijgen. Je zou bijna voor iedere scheet naar de dokter gaagnz odat je ook wat hebt aan de verzekring die je betaalt. Maar alles wat je nu betaald en niet gebruikt wordt gebruikt voor de mensen die echt ziek zijn en het wel nodig hebben.

10. brenda1976

Wat ik me dan afvraag vind jij als je een behandeling van een kapitaal nodig heb dat je dan moet bijbetalen?
    Want dat is dan de andere kant, want dat bedrag heb je waarschijnlijk nooit ingelegd.
    het heeft dus wel zijn keer zijde van een keus terug te betalen.
    Maar hoe dan ook is het onwijs veel geld elke maand.
    En tja ik hoor (was het klink?) nog zeggen, dit zou het betaalbaar houden en we zouden niet veel meer gaan betalen als met het ziekenfonds. Tja ik weet niet wat hij niet veel meer vind, in ons geval is dat toch 200 euro p/m en dan eventueel eigen risico. tja ik vind best veel geld.

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Van de ene kant vind ik dat mensen die het veel nodig hebben ookk meer moeten betalen maar van de andere kant als ik zelf iets nodig heb dan ben ik ook blij dat ik niet extra hoef te betalen. Een beetje dubbel dus. Maar komt ook wel omdat we nu een beetje moeilijk in de financien zitten.

12. brenda1976

Tja blijft moeilijke discussie, probleem is als je geen kosten maakt totaal anders denkt dan dat je wel iets overkomt.

Wat ik erg vind is dat veel mensen geen verzekering betalen maar wel veel kosten maken en dat de zorgverzekeraar dit verplicht moet betalen.
    Ik zou blij zijn als ze dit geld eindelijk kunnen terugvorderen! Veel vind de 30% extra teveel die ze moeten betalen. Ik niet, er zijn veel kosten gemaakt om al het geld in te vorderen door de verzekeraars. Waarom moet de netjes betaalde klant dit betalen? En veel maken ook kosten die zijn ook allemaal voorgeschoten.
    Laten ze bij de overheid maar eens BETER regelen dat dit geld makkelijk terugtevorderen is via loon, uitkering of geld die ze via de belasting nog terugkrijgen.En zorgtoeslag naar de verzekeraar en niet naar de mensen zelf.
    En persoonlijk vind ik dat deze mensen dan gebruik mogen maken van echte eerste hulp zorg, maar niet van de gewone zorg totdat er betaald wordt.
    gr brenda

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Als je niet verzekerd bent dfan krijg je toch ook niks vergoed??

14. brenda1976

ja hoor je krijg alles betaald!
    je moet wel aangemeld zijn bij een verzekeraar, maar als jij niet betaal, is de zorgverzekeraar verplicht alles vanuit de basisverzekering te vergoeden!
    En is een best grote groep! En maken ook vaak nog veel kosten!

15. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ga 130 betalen, gezinsverzekering bij cz inclusief aanvullend en tandarts en de keuze om eigen instellingen etc. te kiezen. Vind het echt belachelijk duur.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ik heb geen basispakket, heb zorgverzorgd2 en de tandverzorgd op 3...

17. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wij zijn verzekerd bij VGZ. Zag vanmorgen op hun website dat de premie voor 2011 bekend zijn:) Hebben nu nog een jong en zeker pakket bij VGZ (allebei), maar gaan vanaf volgend jaar over naar Gezin pakket (hopende op dat de kleine niet in december geboren wordt. Zou wel heel erg zuur zijn). Ik heb even met dat jong pakket berekend, maar gaan p.p met zo'n 10 euro meer betalen dan. Gelukkig via United Consumers krijgen we wel (per persoon) 10 euro korting per maand.

Maar ook nieuwe premie berekend met nieuw pakket; Gezin pakket gaan wij totaal, inclusief goed aanvullende tandpakket, €280,16 betalen. Als je het snel zegt, is het weinig geld;) Pfff, maar ik vind het een hoop centen. En dan het eigen risico van €170,00!!! Hoop niet dat de kleine ook een eigen risico heeft.

18. brenda1976

kinderen hebben geen risico en zijn aanvullend verzekerd zoals de ouders zijn verzekerd. Dit moet wel even aangegeven worden.
    En als ouders 2 verschillende pakketten hebben moet je doorgeven welke ouder je mee wil laten liften.
    gr brenda

19. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dus als iemand - stel - kanker krijgt en daardoor arbeidsongeschikt wordt (en dus ruim minder gaat verdienen) dan vindt jij dat die persoon dan ook maar meer moet gaan betalen voor zijn zorgverzekering?

Overigens, je stelde dat als iemand veel naar de dokter gaat, ik neem aan dat je dan bedoeld de huisarts? Daar kan iemand heen gaan zo vaak als hij of zij het nodig vind, want dat valt buiten je eigen risico...

Je krijgt de spoedeisende (dus levensreddende) handelingen vergoed. Overige zorg niet.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    iedereen die ziek is en behandelingen nodig heeft hoort dat gewoon te krijgen en niks meer te moeten betalen... gelukkig is dat hier ook zo... ziek zijn vraag je niet om!!! en dat iedereen daar een beetje aan meebetaald eigenlijk vind ik wel weer een goed iets!

maarja ik verbruik erg weinig, ga niet zo snel naar een dokter, de tandarts daar heb ik bijna nooit iets... maar toch laat ik die op 3 staan... mijn kinderen staan bij mij op de polis en je weet maar nooit waar het voor nodig kan zijn... ik weet nog toen ik 18 werd ik zelf mijn ziekenfonds moest gaan betalen wat toen rond de 90 GULDEN was..... en nu ffe 150 EU!!!

Deel Deze Pagina