Iedereen heeft recht op zorg, ook diegene die niet eens een basisverzekering hebben. Snap alleen niet dat het kan dat mensen nog onverzekerd rond lopen in Nederland. Een basisverzekering is toch verplicht of heb ik wat gemist? Wat is de beweegreden om niet eens BASISverzekerd te zijn? Ik vind dat de overheid daar best op mogen toezien dat iedereen basisverzekerd is, minimaal. En ook streng en fors beboeten indien men niet eens basisverzekerd is. Je hebt recht op zorg, tuurlijk. Maar de basisdingen worden dan vergoed. maar wie betaald dat eigenlijk? Juist, WIJ, de BETALENDE verzekerden. Die niet verzekerden liften dus gewoon (gedeeltelijk) gratis mee, wat ik niet vind kunnen.
ja basisverzekering is verplicht, betalen ook... maar ja zijn er genoeg die het niet doen! wij betalen per betalende klant best een bedrag voor, het was ooit uitgerekend, ben alleen het bedrag kwijt, maar vond schokkend! En het is vaak ook de groep die wel zorgtoeslag ontvangt. Dus wat mij betreft mag dat als eerste naar een zorgverzekeraar toe.
Je kan je eigen risico omhoog gooien, waardoor je pm minder betaald. Enige nadeel is dat alle dingen die in de basisverzekering zitten onder je eigen risico vallen en als je dus wat mankeert wat normaal door de basisverzekering vergoed zou worden zou je dat dus moeten betalen naar de hoogte van je eigen risico. Ook kan je op www.independer.nl kijken. Daar kan je je wensen invullen en dan komen alle verzekeringen naar boven en zie je welke de voordeligste zijn. Ook krijg je korting... soms 10 euro per maand en bij andere 5 euro per maand, als je via independer je verzekering afsluit.
Wat gebeurd er met je zorgverzekering als je nu via je werk collectief verzekerd bent, maar je in het jaar een andere baan vind?
Ik heb basis- en aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis Achmea. Kreeg vandaag de polis binnen. Mag straks 138 euro per maand betalen en een eigen risico van 170 euro. Mijn vriend zit bij Menzis. Die moet straks 131 euro per maand betalen. Laten ze inderdaad maar wat aan al die onverzekerde mensen doen. Daar betalen wij ook allemaal voor! Maar ja, wat kun je er tegen doen? Iedereen heeft recht op zorg, dus ook een onverzekerd iemand (anders had ik gezegd van: help zo iemand dan maar niet. Hij moet eerst maar premie betalen of anders contant betalen voor zijn behandeling. Eerder wordt zo iemand niet geholpen). En wie betaalt vervolgens de kosten voor zo'n onverzekerd persoon? Wij met ons allen. De brave burger. :x
tja ben het er mee eens hoor. als het om leven en dood gaat, dat je dan hulp krijg prima. (later de rekening of premie betalen) Maar voor gewone zorg...eerst de premie betalen anders de zorg. Snap niet waarom wij moeten betalen voor al die mensen die niet betalen en is een grote groep die ook nog behoorlijk verbruiken. Ik vind schokkend wat we tegenwoordig moeten betalen.... en komt elke maand terug. gr brenda
Naar aanleiding van dit topic eens gaan kijken op de site van Avero achmea..shocking! We gaan hier bijna 149 euro per maand betalen.. Dat zijn zo'n 300 euro per maand die weggaan aan ziektekostenverzekering. Waar gaat Nederland heen..ik vind het niet raar dat er zo meteen nog meer mensen onverzekerd rondlopen!
Ik ben overgestapt naar AnderZorg. Betaal daar: Basisverzekering: Basis 91.25 Aanvullende verzekering: Extra 13.00 Tandartsverzekering: Tand 16.50 Eigen risico: 170.00 0.00 Totale premie per maand: 120.75 En dat is dan voor tandarts, hoogste aanvullende verzekering met veel vergoedingen en de basisverzekering.
Hier kan je trouwens alle zorgverzekeringen vergelijken, met de door jou ingevulde keuzes: Zorgverzekeringen vergelijken 2011: Vergelijk premie en dekking en zoek de goedkoopste zorgverzekeringen