Ik zit al jaren bij cz. Ik had wel gelezen dat die wachttijd soms vervalt als je al jaren een extra tandartsverzekering hebt. Nu heb ik die al jaren maar wel de goedkoopste. Ik ga vd week bellen maar zal wel weer adertje onder 't gras zitten en dat ik toch echt jaar moet wachten
Ik heb me er ook even in verdiept. Het aanvullende pakket bij OHRA is zeker interessant, ook omdat daar de pil, steunzolen en fysio in valt. Ik keek ook bij Nationale Nederlanden en dat lijkt hetzelfde pakket, dezelfde totaalprijs, maar dan 80% vergoeding ipv 75%. Verdere verschillen kon ik niet ontdekken, dus misschien Mies is dan wel NN.
Bij ons was het maken van foto’s en vervolgens plaatsen van de slotjes boven €652,00 (ook rond de zomer) Een paar weken laten de slotjes onder nog een keer € 527,00. Daarna elke maand controle a € 44,00. Dus wij kwamen uit op zo’n € 1300,00 in het eerste jaar. Volgend jaar weer foto’s, controles en verwijderen beugel nog een keer ongeveer € 1100,00. Dus de slotjes beugel totaal € 2400,00 Daarvoor een jaar een blokbeugel, die heeft totaal ongeveer € 600,00 gekost.
Verwijderen beugel kost ook 200 euro en ze willen nog 1 of 2 keer foto’s maken tussendoor/aan het eind. Daarna nog plaatsen retentie apparatuur. Komt er allemaal nog bij…. Althans, bij ons.
Ik heb de nieuwe zorgverzekering afgesloten. Via Nationale Nederlanden Postcode collectief, is goedkoper dan via Nationale Nederlanden zelf. Ik betaal het bedrag in één keer en in combinatie met dat postcode collectief scheelt het € 5,75 per maand dan als je het via Nationale Nederlanden zelf afsluit en je krijgt nog JBL draadloze oordopjes erbij Het grappige is dat je eigenlijk precies hetzelfde formulier invult, dus de website is hetzelfde opgebouwd alleen met andere bedragen. Ik krijg nu volgend jaar 80% van € 1000,- vergoed voor orthodontie zonder wachttijd. En daarnaast zitten er ook nog voor mij interessante dingen in het pakket, zoals 9x fysio, de pil en een vergoeding voor steunzolen.
Maar krijgt je kind na afloop wel een spalk en/of nachtbeugel? Anders heb je in de meeste gevallen binnen een paar jaar weer scheve tanden.
Weet ik niet. Nachtbeugel hoeft voor mij niet, volgens mij wordt die in de praktijk zelden gedragen door de jeugd. Spalkje zou ik wel voor zijn, die van mij zit er na 25 jaar nog steeds in.
Ik ben ook via dit collectief overgestapt naar NN. Ikzelf en meerdere kinderen hebben een bril en steunzolen. En we gaan allemaal wekelijks naar de fysio en komend jaar dus ook nog aan de beugel. Wij zijn dus voor de €1750 vergoeding gegaan Mijn man blijft overigens bij Salland. Wij betalen komend jaar 288 voor ons beide. Ipv 243 dit jaar. Valt me nog mee...
Hier ook de verzekering afgesloten via postcode collectief bij nationale Nederlanden. eerst even een check gedaan met de app functie van nn om een het te bevestiging dat er echt geen wachttijd aan vast zit
Dat had ik ook gedaan , en gevraagd of het uitmaakt of je bij een andere verzekering al een vergoeding had gehad de afgelopen jaren
https://www.salland.nl/zorgverzekering/2021/orthodontie-verzekering Kies dan uit onze 3 aanvullende tandartsverzekeringen: TandExtra TandPlus TandTop Deze kunt u afsluiten naast uw basisverzekering. Daarin is een vergoeding van tandartskosten voor volwassenen niet opgenomen. Een verzekering afsluiten bij Salland is mogelijk als u inwoner bent van Gelderland of Overijssel. U heeft bij ons ruime, landelijke keuze uit zorgverleners. Onze tandartsverzekeringen vergoeden alle erkende behandelingen bij de tandarts. Voor de orthodontist geldt dit tot 18 jaar. Orthodontie voor volwassenen wordt niet vergoed, behalve in bijzondere gevallen. Onze productvergelijker helpt u kiezen uit de tandartsverzekeringen.