Ik wil met pakjesavond een paar lekkere hartige taarten met salades neerzetten. Maar ik heb het al druk genoeg met surprises en gedichten om uren in de keuken te staan, dus ik zoek naar makkelijke succesrecepten, die goed zijn voor bereiden! Wie heeft er succesnummers om te delen? Mocht je een fantastisch ander gerecht hebben dat makkelijk en goed voor bereiden is, dan hoor ik het ook graag! Stamppotten vallen af, daar houden een aantal van de gasten niet van. Soep maak ik al erg vaak, dus dat liever niet.
Ben zelf geen keukenprinses maar mss kan je op 24 kitchen site kijken , daar staan een heleboel recepten ook genoeg (hartige) taarten. Ook hebben ze "makkelijke maaltijden". Meestal zit r ook een filmpje bij en of het snel klaar is enzo
Ik doe altijd met: Broccoli, spekreepjes, smack (van die ham in blik) uitje en paprika. Broccoli koken tot beetgaar spekreepjes bakken tot ze gaar zijn, ui, paprika en smack even meebakken. Uiteindelijk broccoli er door gooien. En klein beetje geraspte kaas er door. Saus klaarmaken, doe ik altijd met kookroom ipv melk. (altijd die deegplakjes uit de vriezer van Koopmans.
De hartige bladerdeegvellen van Koopmans uit de diepvries gebruik ik altijd als ik een quiche maak. Lekker makkelijk.
Hartige taart met broccoli en tonijn - over voorverwarmen op 200 graden - plakjes deeg voor hartige taart onthouden (6 plakjes) - broccoli in roosjes snijden en koken (beetgaar) - Vet een taartvorm in en bekleed met de plakjes deeg - Verdeel de gekookte broccoli, 2 blikjes tonijn op water, en een bakje cherrytomaten over de deegbodem - klop 4 eieren los met 200 griekse yoghurt. - voeg 100 gram geraspte kaas en wat peper en zout toe - schenk dit over de taartvulling - de taart afbakken in ongeveer 35 minuten.
plakjes hartige taartdeeg van koopmans Vulling: zak fijn gesneden prei, 3-4 uien, 250 gram gerookte spekreepjes. 3 eieren, beetje kookroom en 100 gram geraspte kaas. Spekreepjes aanbakken, daarna uien erbij tot glazig dan prei toevoegen en beetje wokken. Dit mengsel in de vorm bekleed met plakjes hartige taartdeeg. Eieren kloppen en met helft van de geeraspte kaas eroverheen en met een vork een beetje door de groenten verdelen. Rest geraspte kaas eroverheen. Oven 180 graden 45 minuten of broccolie met uien cashewnoten en brie Vulling: 1 broccoli in roosjes en steelstukjes, 1 ui. handje cashews, , 3 eieren, scheutje kookroom, brie. Uien glazig bakken, broccoli blancheren. Dit mengsel in de vorm bekleed met hartige taart deeg. cashewnoten erover geklopte eieren met kookroom erover. Afdekken met brie
Quichedeeg kan je makkelijk zelf maken met bloem, water en boter. Dat is echt veel lekkerder dan bladerdeeg.
Springvorm bekleden met bladerdeeg of filodeeg Vulling: Prei, hamblokjes, beetje wortel, champignons, ui kleinsnijden en wokken. Even laten afkoelen, ei erdoor heen roeren. Geraspte kaas erdoor. Bladerdeeg dichtvouwen, bovenkant met ei bestrijken en dan in de oven.
Hartige taart deeg: Vulling maken van: zwarte olijven , 2 blikjes tonijn op water (uitgelekt) 3 eieren, basilicum en een flinke handvol Parmezaanse kaas, natuurlijk wat op smaak maken met zout en peper. Daarna snoeptomaatjes in plakjes erop. Zo super lekker!
Er staan lekkere tips tussen! Ik denk dat ik sowieso die met broccoli en tonijn ga maken. Meer tips zijn welkom.
Geitenkaasquiche met honing - Recept - Allerhande - Albert Heijn Met croissantdeeg echt heerlijk maar je moet wel van geitenkaas houden
Hier is de broccoli-geitenkaas favoriet! Broccoli beetgaar koken en afspoelen met koud water (een hele broccoli). 2 uien in plakjes en bakken met beetje zwarte peper tot ze zacht zijn, dan laten afkoelen. Quichevorm bekleden met bladerdeeg. 5 eieren mengen met 125 ml slagroom (ongeklopt), 2 theelepels rozemarijn en 2 theelepels peterselie. Ui bij het eimengsel, door roeren. 200 gram geitenkaas in brokkelen en bij het ei-ui mengsel toevoegen. Broccoli in de taartvorm. Daarover je ei mengsel. En dan 45 minuten in de oven ongeveer op 180 graden (ik check altijd na een minuut of 40 met een prikker of het al gaar is).