Zorgverzekering stijgt met 100 euro p.p.?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Belle1981, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan snap je wel dát het crisis is, maar dus niet wat dat betekent.

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dat is de Nederlandse mentaliteit, we laten altijd alles maar toe.
    Ik ben wel in voor een demonstratie. Ik kan de zorg gelukkig wel betalen maar er zijn er genoeg die het niet ( meer ) kunnen en de zorgtoeslag dekt echt niet alle kosten.
    Mijn ma kan het zometeen niet meer betalen, en zo zijn er echt heeeeeel veel.

Waarom hebben ze destijds de particuliere en het andere ( weet naam ff niet) afgeschaft ?

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ik vind het ook erg. kijk die 8 euro per maand extra is nu nog te overzien..we hebben het zeker wel nodig, maar kan er iets beter mee leven dan de eigen risico van 350 euro. Ik draag aangepaste schoeiels en dit heb ik nodig...Maar toch als ik schoenen aanvraag, betaal ik me eigen risico hier voor. Ik betaal al een eigen bijdrage van (afgerond) 140 euro. En dan komt daar die 350 euro over heen.

Afgelopen jaar heb ik dus schoenen besteld..Mag overigens 1 paar per 15 maanden. Normaal betaal ik de eigen bijdrage direct bij afhalen, of word van me rekening afgeschreven..Nu ik een andere verzekeraar heb, gebeurt dat niet en kreeg in juli een nota of ik samen met de eigen risico iets van 360 euro binnen 10 dagen wilde betalen...slik.. dus ik gebeld.. mag ik in 5x terug betalen..maar ja dat is wel weer elke maand minder geld..
    Als het zo door gaat, kan ik geen schoenen meer aanvragen, omdat ik er geen geld voor heb....of moet me zo flink in de nesten werken, doro schulden te maken enz..want dat gaat er steeds meer gebeuren.

Vind het wel erg dat hulpmiddelen onder de eigen risico valt.Ik zou ook graag naar een schoenenzaak willen om een paar schoenen te kopen..maar dat kan ik niet.

Vind het schandalig.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Imo gaat het niet alleen om die 9 euro p/m aan zorgverzekering.
    Maar aan alle dingen die met een paar euro p/m omhoog gaan.
    Zorgtoeslag,btw,benzine,huur,kinderopvang enz.
    Tel dat allemaal eens bij elkaar op en men zou snappen dat dit steeds moeilijker voor de mensen word om rond te komen.
    En elk jaar weer gaat de boel omhoog.

Dus denk niet alleen aan die 9 euro,maar denk aan het totaal pakket.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    Wat betekent dat voor u?

Op dit moment zijn alleen de veranderingen in de Basisverzekering bekend. Deze worden door de overheid bepaald. Wij hebben de belangrijkste veranderingen alvast voor u op een rij gezet. Het overzicht is niet volledig. Ook kunnen er na de kabinetsformatie nog nieuwe wijzigingen komen.

Meer informatie over de Basisverzekering en aanvullende verzekeringen ontvangt u in november samen met uw nieuwe zorgpolis. Deze informatie kunt u vanaf dan ook vinden op menzis.nl
    Verhoging eigen risico
    Eigen bijdrage verpleegdag
    Eigen bijdrage in de GGZ
    Hulpmiddelen
    Dieetadvisering
    In-vitrofertilisatie (IVF)
    Nieuwe tarieven mondzorg
    Stoppen-met-rokenprogramma
    Tandheelkunde
    Verhoging eigen risico

De Nederlandse overheid heeft besloten om het eigen risico van € 220 naar € 350 te verhogen. Dit betekent dat u als klant in 2013 meer zelf gaat betalen als u zorg afneemt. Het eigen risico geldt alleen indien u zorg gebruikt die vergoed wordt vanuit de Basisverzekering. Gebruikt u geen zorg? Dan betaalt u niet.
    Meer informatie over het eigen risicoEigen bijdrage verpleegdag

Vanaf 2013 betaalt u een eigen bijdrage van € 7,50 per ligdag in het ziekenhuis voor voeding en verblijfskosten. Deze eigen bijdrage geldt voor iedereen van 18 jaar en ouder en geldt voor maximaal 365 dagen.
    Meer informatie over de eigen bijdrageEigen bijdrage in de GGZ

De eigen bijdrage voor tweedelijns GGZ wordt verzacht. Dit betekent dat mensen met een laag inkomen volledig gecompenseerd worden door de overheid.
    Dieetadvisering

Dieetadvisering is voorlichting met een medisch doel over voeding en eetgewoonten. Dieetadvisering komt weer terug in de Basisverzekering. U krijgt dieetadvisering vergoed tot een maximum van 3 behandeluren per kalenderjaar.
    Hulpmiddelen

Eenvoudige loophulpmiddelen worden niet meer vergoed; kruk, looprek, loophulpmiddel met 3 of 4 poten, rollator.
    Er komt een eigen bijdrage van 25% bij de aanschaf van een hoortoestel.
    Uitleenhulpmiddelen voor kortdurend gebruik komen in de Basisverzekering.
    In-vitrofertilisatie (IVF)

Er worden extra voorwaarden gesteld aan IVF behandelingen:
    IVF en andere zorg om de vruchtbaarheid te verhogen wordt niet vergoed, wanneer de vrouw 43 jaar of ouder is.
    Bij vrouwen tot 38 jaar worden de 1e en 2e IVF poging alleen vergoed, wanneer er één embryo wordt teruggeplaatst. Bij de 3e poging is terugplaatsing van 1 of 2 embryo’s toegestaan
    Bij vrouwen van 38 tot 43 jaar is alleen vergoeding mogelijk bij terugplaatsing van 1 of 2 embryo’s bij alle 3 de pogingen
    Nieuwe tarieven mondzorg

In 2012 kregen tandartsen de vrijheid om zelf de kosten voor hun behandelingen te bepalen. Dit experiment eindigt per 1 januari 2013. Daarom worden in december de nieuwe tarieven bekend gemaakt. Hier moeten de tandartsen zich in 2013 aan houden. Wij informeren u in januari hierover middels een brief. Indien u aangegeven heeft uw polis digitaal te willen ontvangen informeren wij u per e-mail.
    Ontvang uw zorgpolis digitaalMeer informatie over mondzorg in 2013Stoppen-met-rokenprogramma

Het stoppen met rokenprogramma komt terug in de Basisverzekering. Een stoppen met rokenprogramma gericht op gedragsverandering wordt 1 keer per kalenderjaar vergoed, al dan niet in combinatie met een geneesmiddel.
    Tandheelkunde

Uitbreiding van de vergoeding van fluorideapplicaties voor kinderen onder de 6 jaar. In 2012 werden fluorideapplicaties pas vergoed vanaf 6 jaar. Deze leeftijdsgrens is nu vervallen.
    Gaat u naar een kaakchirurg in een Zelfstandig behandelcentrum (ZBC) dat met Menzis geen overeenkomst heeft? Dan krijgt u een vergoeding van 60% van het tarief dat door de NZa is vastgesteld.

6. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    dit kreeg ik vandaag per mail het word en niet beter op zelfs als je opgenomen moet worden in het ziekenhuis moet je 7.50 per dag betalen waar zijn ze mee bezig grrrr

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, dat is erg, dat de zorgtoeslag omhoog gaat! ;)

Sorry, beetje flauw. Ik denk dat je zorgverzekering bedoelde?

Maar wederom... dat het voor steeds meer mensen steeds moeilijker wordt om rond te komen, dát is nou precies wat een crisis inhoudt!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja klopt. Denk ook wel dat mensen weten wat de crisis voor hen betekent.

maar mensen mogen het toch vervelend vinden?

9. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bedoel idd zorgverzekering.

Ik weet heus wel wat crisis inhoud.
    Maar dat betekend niet dat ik er mee eens hoef te zijn met hoe ze de crisis proberen aan te pakken.

Van een kale kip kun je niet plukken.
    En zoals heet er begingt uit te zien zijn er straks heel veel kale kippen in nl.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik weet heel goed wat crisis betekend hoor :D
    En mijn portemonnee ook!

Maar dat betekend toch niet dat we het niet belachelijk mogen vinden?
    En dat er mensen zijn die het allemaal niet meer kunnen ophoesten en zo dus in de schulden komen?

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier in Duitsland betaal je een eigen bijdrage van 10 euro per dag, maar gelukkig gemaximeerd op 20 dagen per jaar.

Ook betalen we hier per medicijnverpakking een bijdrage van max. 5 euro.... ik ben dus iedere keer bijna 25 euro kwijt aan eigen bijdrage voor mn vriend. En dat iedere zes weken.... en wanneer we dan evt nog zorg vanuit NL krijgen dan mogen we dus ook hier de eigen risico betalen....

Maar ja heel zuur is het wel, al die verhogingen op jaarbasis.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.131
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ach, kinderopvangtoeslag gaat waarschijnlijk compleet weg binnen nu en aantal jaar, dus waarom zouden we nog werken?

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En dat vind ik enerzijds heel erg jammer... ik bedoel een paar jaar geleden moest de arbeidsparticipatie van de vrouwen/moeders omhoog... dus de KOT werd opgericht... na een half jaar was het potje leeg en werd de KOT weer "wegbezuinigd", nou ja beter gezegd er werd op bezuinigd.
    En over vier jaar staat er weer een heldere minister op die vindt dat er meer vrouwen aan het werk moeten.

Het is allemaal zoveel kortetermijngedoe! Waarom niet veel meer op de langetermijn investeren...
    Nou ja politiek gebabbel mag niet... dus houd me maar weer stil :)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt. En ik mag nou wel als een oud wijf klinken, maar toen ik halverwege jaren 80 klaar was met mijn opleiding was er helemaal geen werk! Van mijn eindexamenklas hadden er van 45 ongeveer 4 een baan bij afstuderen. Veel mensen gingen nog maar iets studeren of rolde van tijdelijk naar tijdelijk. Pas een jaar of acht later veranderde dat tijdelijk in vaste contracten. Veel mensen van mijn leeftijd hebben door al die tijdelijke contracten, tijdelijk geen werk, nooit een goed pensioen op kunnen bouwen (want o ja in de jaren 80 kwam je daar als vrouw ook nog moeilijker in).
    De afgelopen 15-20 jaar zijn mensen in Nederland gewoon enorm verwend geraakt met lage werkloosheid, redelijk lage kosten levensonderhoud, veel regelingen en subsidies.
    En echt, het zal straks ook wel weer beter gaan, maar nu even niet mopperen, want dat lost toch niets op.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Omdat als jij niet werkt de werkloosheid alleen maar erger wordt, de kinderopvang is een belangrijke tak van werkgelegenheid!

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar als er geen KOT meer is of afgeschaft word of nog minder word.
    Dan loont het niet meer om te werken. En kun je beter thuis blijven zitten..
    En dat gaat steeds meer gebeuren.

17. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Dat zie ik om me heen ook al heel veel. Vooral als er een tweede kindje komt zie ik mensen helemaal stoppen. Ik had het er vd week met een vriendin over en zij zei letterlijk: het loont niet om te werken met twee kids, dan werk ik voor het kinderdagverblijf, ik hou er weinig van over (ze werkte wel parttime met eén kindje, nu de tweede er is is ze fulltime mamma.
    Echt jammer dat je zo bijna geen keuze meer hebt.

18. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind jouw opmerking lekker kort door de bocht zeg. Weet heel goed wat de crisis inhoudt. Tjonge jonge...

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Mijn zoontjes hebben alle 3 wekenlang in het ziekenhuis gelegen,
    en ikzelf ook. Dit heeft bakken met geld gekost,
    en kost nogsteeds geld omdat 1 van mijn zoontjes nog veel gezondheidsproblemen heeft.
    Ik ben blij voor ons dat de zorgverzekeraar deze kosten draagt. Maar uiteindelijk betalen de burgers het natuurlijk.

Dus bij deze, iedereen erg bedankt!
    Mij hoor je echt nooit meer klagen.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ja pffff hou maar op!
    Het word steeds duurder, en de zorg word er ook echt niet beter op.
    Een basis verzekering slaat ook nergens meer op sinds de eigen risico. :(

VROEGER.... zat nog je bevalling en alles in je basis verzekering.... tegenwoordig moet je aanvullend verzekerd zijn....... waar je ook weer extra voor betaald :$

Als je goed verzekerd wilt zijn dan ben je bijna per persoon 200 euro per maand kwijt...... en dan nog een eigen risico :(
    Ik ga bij de volgende bevalling echt kijken wat ik zelf kwijt ben, en wat ik aan de verzekering zou moeten betalen.......

Deel Deze Pagina