Dan moeten ze de kinderopvangtoeslag blijven geven, dan kunnen alle moeders gewoon door blijven werken
O echt? Is dat al ergens aangekondigd? Heb ik nog niet gelezen... Zou ik denk ik wel een slechte zaak vinden. Maar misschien komt er iets voor in de plaats?
Even een vraagje: degenen die het echt allemaal niet meer kunnen betalen (en dan bedoel ik ook echt niet meer betalen, dus alle luxe dingen al geschrapt, vakantie, uitjes, auto etc). Hebben jullie geen vrienden of familie die jullie kunnen bijstaan in deze tijd? Wij hebben het financieel redelijk goed, we kunnen in ieder geval nog steeds rondkomen en zelfs iets sparen per maand. Maar familie die het wat minder heeft, geven wij regelmatig iets (kleertjes voor de kindjes, pak luiers, een tas boodschappen). Zijn er voor jullie oplossingen in die trant? Want ik denk dat we het met elkaar moeten volhouden, toch?
Nu kan ik het nog betalen hoor. Maar als ik dat niet meer zou kunnen dan heb ik ook een familie die het voor ons zou kunnen doen ( of helpen oid ) Mijn moeder en vader kunnen zelf net aan rond komen en zo ook mijn schoonmoeder. Dus nee die kunnen niet helpen.
Ook zonder KOT ben je op de lange termijn financieel beter af. Je bouwt pensioen op, je bouwt aan je carrière, je bouwt ervaring op...en je houdt de werkgelegenheid voor de kinderopvang in stand.
Ja maar de zorgtoeslag is toch maar een schijntje dan. Als de lasten hoger worden blijft de zorgtoeslag vaak toch hetzelfde? Gelukkig kunnen wij het allemaal gewoon betalen, maar veel is het wel.
Als de zorg duurder word en de zorg toeslag niet omhoog gaat ( wat vorig jaar al gebeurd is ) Dan schiet je als nog niks op. Heb je geen uitkering moet je je eigen risico ook gewoon zelf betalen.
Dat ligt er maar net aan. Als de rekening van het kdv 901 eu is voor 3 dagen en je werkt er 4 en je loon is maar 824 euro. Dan loont werken ook op lange termijn niet hoor.
Juist, dus moet er gewoon toeslag gegeven worden zodat de werkloosheid laag blijft, toch? En om de opvang te laten bestaan. Hier in Almere zijn de afgelopen 3 maanden, 6 kinderdagverblijven failliet gegaan omdat ze gewoon geen kinderen meer kregen omdat mensen het niet kunnen betalen. bedoel, 5 dagen kinderopvang kost 1700 euro, hoe wil je dat zonder toeslag gaan betalen dan? Stel dat je zelfs 1700 euro netto verdient, dan hou je 0,0 over, wat heeft het voor zin dan? Kan je beter 5 dagen per week met je kind samenzijn etc, of zie ik dat verkeerd? Mensen werken om geld te verdienen en rond te kunnen komen, als je afhankelijk bent van 2 lonen, laten we zeggen dat beide partners 1500 netto hebben, 3000 gezamelijk, en daarvan moet je bijvoorbeeld 600 euro kinderopvang zelf betalen, NU, dan hou je alnog 2400 euro over in de maand, Maar als de opvangtoeslag stopt, heb je dus maar 1x 1500 netto, hoe wil je daar van leven dan? Dikke vette reet met de werkloosheid dan, als ik niet rond kan komen, heb ik een probleem, en dat de overheid dan jankt om werkloosheidsproblemen, hebben ze aan zichzelf te danken. Verzekeringen worden duurder, minder dingen worden vergoed door je verzekering, eigen risico wordt hoger, want dat willen ze in 2014 op de 700 euro hebben, kinderopvangtoeslag wordt wéér gekort en verdwijnt op den duur helemaal. Je kan niet alle shit duurder gaan maken als er zo'n hoge werkloosheid is. Mensen die geen werk hebben, kunnen die kosten niet betalen, ze krijgen geen lening meer, want ook de banken korten op leningen en hypotheken, mensen krijgen schulden, moeten hun huis te koop zetten, dit verkoopt niet omdat mensen geen hypotheken krijgen, en mensen komen in de problemen. Dan heb je dus: Werkloosheid Mensen met schulden Hoog aanbod van woningen Lage vraag naar woningen Hoge zorgkosten en andere verzekeringen die niet betaald worden Vertel jij mij nou eens, waarom ik zou moeten blijven werken als ik 0,0 euro overhou? Wat krijgen we ervoor terug? Een bericht in de krant dat de werkloosheid gedaald is?Ja, daar koop ik mn avondeten voor.
groot gedeelte van de verhogingen is ook van de grote groep die niet wil of kan betalen! die mogen wel gewoon zorg uit de basisverzekering, dit moet ook betaald worden! deze groep wordt steeds groter!
Ja precies, ik voel er dus niet iets voor om het nog meer inkomensafhankelijk te maken dan het al is. Dan help ik liever mijn eigen familie op de manier zoals ik het nu doe
Verdien je samen 1700 euro? Bij kosten kinderopvang moet je naar inkomen van hele gezin kijken, niet alleen maar naar inkomen van maar een van de ouders. Die KOT was leuk hoor, maar ik werkte al voor dat ie bestond, en toen werkten moeders ook gewoon.
Het gaat toch niet om dat je samen een bepaald bedrag hebt. Het is gewoon zo dat als de opvang meet kost als het loon van de vrouw die werkt ( of man die werkt ) Het toch niet meer loont om te gaan werken. Want dan werk je voor de opvang en niet voor een klein extraatje.
Vind dat het wel duur word hoor allemaal! Gelukkig heb ik maar 2 dagen KDV nodig en de rest van de dagen passen opa en oma op....... maar het KDV is niet alleen fijn als je werkt....... maar is ook fijn voor de kinderen! Ze spelen met leeftijdgenootjes en leren heel veel daar. Dus het gaat niet alleen over het financiele gedeelte. Er komt veel meer bij kijken. Het is toch iets sociaals voor de kleintjes. Nu heeft niet iedereen die "luxe" dat ze hun kinderen bij opa en oma kunnen brengen....... dus kan me voorstellen dat er moeders zijn die dan maar besluiten om te stoppen met werken! Je werkt voor een extraatje....... niet voor het kinderdagverblijf!
Ik ben niet gek hoor, ik weet dat het om het verzamelinkomen gaat lol. En nee, dat staat er niet. Er staat, dat een gemiddeld gezin samen 3000 euro netto heeft, als daar 1700 euro KOT afgaat, hou je 1300 euro over, hoe wil je daar alles van gaan betalen dan?Dan loont het dus om niet te werken, omdat je dan 1500 euro overhoudt, toch 200 euro meer. En toen jij werkte, was de zorgverzekering 60 gulden per maand ipv 140, en was de kinderopvang vast geen 3600 gulden per maand.
En dan hebben we het over 2 verdieners idd. Hoe zit het dan voor alleenstaande moeders zoals ik? Wordt het ook voor hen afgeschaft?
Kreeg net een nieuwsbrief van onze verzekeraar. En ik moet zeggen, die denkt wel mee. Het eigen risico al van te voren betalen over 10 maanden verspreid. En als je dat niet hebt gebruikt...dan storten ze het bedrag weer terug of per maand maar 44 euro betalen maximaal in plaats van bijvoorbeeld 100 euro in 1 keer.